کد خبر 1208773
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
نقش جو بایدن در تشدید بحران کرونا در هند و مخالفت با ارسال واکسن

خودداری بایدن با صدور مجوز صادارت واکسن‌های مازاد به هند در حالی که این کشور آسیایی با بحران گسترده‌ای مواجه شده، دولت آمریکا را با انتقادهایی مواجه کرده است.

به گزارش مشرق، اکونومیک تایمز درباره نقش آمریکا در تشدید بحران کرونا در هند می‌نویسد: دولت بایدن به دلیل آزاد نکردن مازاد واکسن کرونا و صادر نکردن آن به هند در شرایطی که این کشور بیشترین بحران بهداشت عمومی را تجربه می‌کند، از چند جهت از جمله از طرف اعضا و طرفداران حزب دموکرات مورد انتقاد قرار گرفته است.

هند از لحاظ ابتلای روزانه و مرگ و میر ناشی از کرونا، در هفته‌های اخیر با بحران بی سابقه‌ای مواجه شده است.

ببینید:

عکس/ سونامی کرونا در هند

با افزایش شدید آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در هند، نخست‌وزیر این کشور اخیراً گفت که «طوفان کرونا کشور را به لرزه درآورده است».

«راجا کریشنامورثی» نماینده آمریکایی-هندی آمریکا، از دولت بایدن خواسته تا با صادرات واکسن‌های مازاد آسترازنکا به کشورهایی همچون هند که با بحران بی سابقه مواجه هستند موافقت کند.

بیشتر بخوانید:

خیانت مدعیان حقوق بشر به هند

وی گفت: برای جلوگیری از شیوع این ویروس در سطح بین‌المللی و محافظت از بهداشت عمومی و اقتصاد بین‌الملل، ایالات متحده باید این واکسن‌ها را صادر کند.

آسوشیتدپرس در این زمینه گزارش داد: بایدن که حدود یکصد روز است از ریاست جمهوری وی می‌گذرد، به درخواست‌های جهانی برای انتقال واکسن‌های اضافی از کشورش با احتیاط پاسخ می‌دهد و حتی برخی ناظران نگرانی از آن دارند که دولت آمریکا دادن واکسن‌های اضافی خود را مرتبط به اقدامات سیاسی کشورهای درخواست کننده کند.

ببینید:

فیلم/ در هند واقعا چه خبر است؟

«تانوی مادان» از موسسه بروکینگز در توئیتی عنوان داشت که دولت بایدن تمام حسن نیتی را که از خود در ماه‌های گذشته نشان داده بود از دست داد.

رادیو فرانسه نیز در گزارشی اعلام کرد، امتناع بایدن از لغو تحریم‌های پزشکی مرتبط با تولید واکسن کرونا منجر به فاجعه مرگبار در هند شده است.

«تانوی مادان» از موسسه بروکینگز در توئیتی عنوان داشت که دولت بایدن تمام حسن نیتی را که از خود در ماه‌های گذشته نشان داده بود از دست داد

در حالی که موج دوم مرگبار کرونا هند را درنوردیده، دولت این کشور برای افزایش تولیدات واکسن کرونا از ایالات متحده درخواست کمک کرد اما دولت بایدن به رغم فشارهای طاقت فرسا بر نظام بهداشتی هند، از لغو تحریم‌های ملزومات حیاتی پزشکی امتناع کرد.

این رسانه فرانسوی افزود: این در حالی است که چین، رقیب آمریکا امروز کمک‌های خود را در مقابله با بحران شیوع کرونا به هند ارائه کرده است.

رادیو فرانسه یادآور شد: جمله «اول آمریکا» را نه فقط دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده از آن دم می‌زد، بلکه جو بایدن، نیز آن را بارها تکرار کرده است؛ این در حالی است رئیس موسسه سرم هند (بزرگترین شرکت تولیدکننده واکسن) دو هفته گذشته از بایدن درخواست لغو تحریم‌های مواد تشکیل دهنده واکسن کرونا را کرد اما او این درخواست را رد کرد.

این رسانه فرانسوی اعلام کرد: همچنین اتاق‌های بازرگانی ایالات متحده خواستار ارسال واکسن کرونا به هند شده اما باز هم بایدن این درخواست را رد کرد.

سونال شاه، از اعضای تیم انتخاباتی بایدن، که یک چهره هندی-آمریکایی است، در پیامی در توئیتر با اعلام اینکه پنج نفر از اعضای خانواده خود را در نتیجه کرونا از دست داده، خطاب به دولت آمریکا نوشت: بحران کرونا در هند واقعی است و به زودی به یک بحران انسانی تبدیل خواهد شد. دولت ایالات متحده باید کاری انجام دهد. این وضعیت به سرعت به سایر کشورها سرایت می‌کند.

ببینید:

عکس/ موج سهمگین کرونا در هند

رادیو فرانسه: امتناع بایدن از لغو تحریم‌های پزشکی مرتبط با تولید واکسن کرونا منجر به فاجعه مرگبار در هند شده است

«جف ام اسمیت» از اندیشکده هریتیج گفت که لازم به یادآوری است وقتی نیویورک و سایر مناطق آمریکا در اواخر سال ۲۰۲۰ با یک اورژانس بهداشت عمومی روبرو بودند، دولت هند ممنوعیت صادرات ماده فعال دارویی هیدروکسی کلروکین را حذف کرد و این در حالی بود که با انتقاد شدید در داخل مواجه بود.

آشیش کی جا، کارشناس ارشد بهداشت عمومی آمریکا در واشنگتن پست، نوشت: ویروس کرونای هندی می‌تواند سیستم بهداشتی این کشور را فروبپاشد. ایالات متحده می‌تواند به هند کمک کند. زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده به کمک این متحد خود بیاید.

اما «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به انتقادها گفت: ایالات متحده ابتدا باید به نیازهای مردم خود پاسخ دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 4
    اینوبه باندمذاکره بایدبگیدواصلاحات غرب لیس ک کشته ومرده ی امریکاهستن. دیدیدکه امریکای وحشی حتی به همپیمان خودشم رحمی نکرداول کروناماسک وتجهبزات اروپاییان راکش میرفت الانم ک هندغرق دربیماری وماتمه کمکی بهشون ک نکرد هیچ حتی دوتابارهواپیماکه مواداولیه تولیدواکسن بوداوفرودگاه امریکامتوقف کردن.. این غرب وحشی ایابفکرملت ایران هست؟ یاکمکی به اقتصادمون میکنه؟ خودشونم معترفن ک انقلاب ایران رابایدبه شکست بکشونند. چقدرادم بیغیرت باشه ک بدونه هدف دشمن نابودیه امابازبری التماسش زودتربیاکشورمارونابودکن مذاکره ورابطه باغرب یعنی دعوت کردنشون به ویرانی کشورمون
  • رضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 0
    چرا روسیه و چین به مردم هندوستان کمک نمی کنند؟
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 4
    نتیجه اعتماد به گرگ همینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس