کد خبر 1208450
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
سعید نمکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت هند آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارایه کمک های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به این کشور برای مهار کرونا اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سعید نمکی در نامه ای به هاراش وارد هان وزیر بهداشت هند با ابراز تاسف از ابتلا و مرگ و میر بالای شهروندان آن کشور به بیماری کووید۱۹ تاکید کرد: مدیریت پاندمی موجود به جز با همدلی، همکاری و مساعدت همه کشورها در سایه عدالت، رفع تبعیض ها و تحریم ها و همچنین رساندن عادلانه همه امکانات موثر در پیشگیری، تشخیص و درمان برای یکایک مردم نیازمند جهان و حمایت سیاسی، کارشناسی و اقتصادی تشکیلات بین المللی و سازمان های مردم نهاد میسر نخواهد بود.

 وی افزود: جمهوری اسلامی ایران گرچه در سایه تحریم های ظالمانه و فشارهای ناشی از آن برای تهیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، روزهای سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی روبرو است، مع الوصف توانسته با تکیه بر دانش بومی، استفاده از تجربه و علم دانشمندان داخلی و همچنین وفاق گسترده علمی با کمترین عارضه ممکن از این موج سهمگین عبور کند.

نمکی ادامه داد: ایران توانست تجهیزات و داروهای مورد نیازش را بسازد و در عرصه واکسن نیز زیرساخت های مناسبی را فراهم کند که امیدواریم تبادل تجارب با مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی دوکشور بتواند آینده روشن تری را برای دو کشور که سابقه دیرینه ای در تبادلات علمی، فرهنگی و تولیدی دارند رقم بزند. دولت و ملت ایران آماده اند تا در این روزهای سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی COVID-۱۹ از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند. توفیق مهار هرچه زودتر بیماری را برای جناب عالی و همکاران ارجمندتان آرزومندم.

گفتنی است، هند با یک سونامی ویروس کرونا مواجه است و کمبود امکانات پزشکی، به گفته کارشناسان، سیستم بهداشتی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵ هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستانهای این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 0
    وا مونده یعنی چه ؟ درمانده یعنی چه ؟
  • شهروند ایران IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    20 0
    سلام علیکم ، درصد جمعیت و میزان مرگ میر بر اثر ویروی منحوس کرونا در هند ، ضریبش به مراتب خیلی خیلی خیلی کمتر از کشور عزیزمان ایران هست . پس دولت هند به مراتب خیلی عالی تر از دولت ایران به مهار و کنترل کرونا ویروس اقدام کرده است . خواهش می کنم مسئولین محترم به فکر کشور خودمان باشند و کمی کارشناسانه نسبت به مسائل ابراز نظر کنند.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    9 5
    دکتر جان تو رو خدا جوگیر نشو ! نمیتونیم بهشون کمک کنیم !! تازه هند که دوست جون جونی امریکاست !! بزار رفیقش به دادش برسه
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    16 0
    کاندیدای جوک سال ممنون که به فکر مایید!!! و باعث انبساط خاطرمون میشید
  • كوچصفهانى IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    7 0
    كارى است كه قطعا مردم سراسر دنيا را به احست گويى وادار ميكند بشرط اينكه اقاى وزير خودش هم براى اجراى كمك همراه ٢ پزشك به هندوستان سفر كنند
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    12 0
    کوری عصاکش کور دگر
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    12 1
    كل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی!
  • فاطمه IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    11 0
    تو بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    10 0
    اول كشور خودمونو درست كنيد امروز٤٥٤ نفر مردن
  • یوسف IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    9 0
    خجالت بکش نمکی یه نگاه به اطرافت کن هند پیشکش چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست
    • محمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
      1 0
      مش حسین آقا کمک میخواد . بزنم؟
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    12 0
    هند تاکنون 140 میلیون نفر یا 10 در صد کشورش را واکسن زده اگر کشما مدیریت داری چرا تاکنون یک دصد جمعین بسیار کمتر ایران از هند را نتوانستی واکسن بزنی حالا بفکر کمک به هند افتادی به فکر وضعیت وخیم واکسن در ایران باشد که در بین 150 کشور اعلام شده در سایت ها در ته جدول قرار دارد.
  • ابراهیم IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    بسیار حرف خنده دار و عجیبی است،لطفا به فکر مردم خودت باش ببین چهرخبره!
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    خدایی لیاقت وزیر بهداشت را نداری من نمیدانم کدام بیسواد شما را وزیر بهداشت کرده وای ایران
  • الم IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    3 0
    از گفته هاش معلومه حال خوبی نداره فکر میکنه سیاست مداران هندی مثل مردم ایران خوش باورند
  • امیر IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    بعد میگن چرا به این آدم گیر دادن! خودش میخواد بهش گیر داده بشه اصلا!
  • علی فتحی IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    دکتربیل زنی باغچه خودت رابیل بزن مردم بیصاحب ایران رانابودکردی خواهشاهندراول کن التماس میکنیم التماس نکن
  • حمید DE ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    کمک کردن به همنوع خوبه و زیبا اما خنده داره که وقتی ما با اینهمه شعار و ادعا درگیر بی تدبیری دولت در مهار کرونا و دامن زدن به افزایش مرگ و میر ها در کشور خودمان هستیم و لنگ یک واکسینا سیون ساده هستیم چطور ادعای کمک در مهار کرونا در هند را داریم.امان از دست لاف زدن های دولت فخیمه.
  • هادی US ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    خسته نباشی دلاور .کارت حرف نداره دادا.فقط جون من یه چیزی هم واسه ما بذار بمونه با این فرمون پیش میری خدا فقط به دادمون برسه
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    تو که کشته هات از هند بیشتره
  • ایرانی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    چند وقت پیش دادگاه هندی فروش واکسن به ایرانو ممنوع کرد، روابط بین کشورها مثل رابطه افراد نیست که در برابر بدی خوبی کنی یارو شرمنده و نمک گیر بشه، الان امریکا که متحد هند است به هند کمک نمیکنه همه الان الویت کشور خودشون هست
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    فکر کنم فقط تو ایرانه که یه نمکی میتونه وزیر بشه اونم وزیر بهداشت..!!! همه تصوراتم از نمکی نون خشکی و وزارت و اداره کشور بهم ریخت.. هند با اون جمعیت سرسام اورش هنوز به رکورد شما نرسیده! شما میخواین به اونا کمک کنین؟؟ 100 تا کشور میخواد بیان به ما کمک کنن که اسیر دست شماها شدیم. جون این مردم ذره ای براتون اهمیت نداره این از تو .. اونم از هواپیمایی ماهان که پروازهاش یکی پشت هم از هند میرسن.. واقعا دارم به این نتیجه میرسم شماها ایرانی نیستین و فقط کمر به نسل کشی ایرانی بستین..خداهم که ان شاالله جای حق نشسته..!
  • علی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    دکتر جان در مدیریت کرونای کشورمان مانده اید و فقط می نویسید فوتی ها چقدر ؟ تست مثبتها چقدر؟ خوشبختانه بهبودی ها چقدر ؟و... یک آماری از کشته های خودمان بگیرید و حساب کنید . ما از نظر مرگ و میر رکود دار هستیم ، آنوقت به فکر هندوستانی افتاده اید که مسلمان و بخصوص شیعه ها را بطرز فجیعی می کشند . وقایع کشمیر و محاصره آن منطقه را کمی به یاد آورید . هندوستان با جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیون نفر چند روزی است که آمار مرگ و میرش کمی بالا رفته ، اتفاق خاصی که نیفتاده . شما از روز اول کرونا آمار مرگ ومیرت بالا بوده ، هست و خواهد بود .مردم بدبخت خودمان را دریابید که در دعوای سیاست زده شما دارند قربانی می شوند.
  • علی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    چطور می نویسید فاجعه انسانی در هند . فاجعه انسانی در ایران اتفاق افتاده که با بی کفایتی دولتمردان آمار کشته ها 500 نفر است . یک بی سواد هم با چرتکه می تواند حساب کند که کشور 80 میلیون نفری با 500 کشته فاجعه است یا هندوستان با جمعیت 1میلیارد و 350 میلیون نفری با کشته 2500 نفری . یعنی هندوستان 16 برابر ایران جمعیت دارد ،پس باید 16 برابر کشته داشته باشد . به عبارتی 8000 نفر کشته . دارد در ایران فاجعه رخ می دهد نه هندوستان . باسواد ها!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس