«کنکور» نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است - کراپ‌شده

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت اهدافی دارد که باید محقق شود و کنکور به‌گونه‌ای در آن مداخله کرده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است.

به گزارش مشرق، جلسه ۱۴۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: اینکه چرا باید به بحث سوابق تحصیلی اهمیت بدهیم به این دلیل است که این موضوع تحت‌الشعاع کنکور و مسائل اجتماعی قرار گرفته است.  امروز که این مسأله در محدوده فهم و علم ما قرار گرفته حتی اگر یک ساعت وقت داشته باشیم باید به این کار اهتمام کنیم. 

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت، یک اهدافی دارد و ۱۲ سال یک میلیون معلم و  ۱۵ ونیم میلیون دانش‌آموز را دور هم جمع می‌کند، هدف این کار چیست؟ در این دوره، شخصیت‌سازی انسان‌ها باید اتفاق بیفتد و اگر ما نظام ارزیابی را برداریم دیگر انگیزه‌ای برای تحقق این اهداف دوره ۱۲ ساله باقی نمی‌ماند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کنکور هدفش این نبوده که نظام تعلیم و تربیت را ویران کند بلکه هدفش این بوده که در رشته‌های پر متقاضی و محدودیت دانشگاه‌ها، داوطلب برتر انتخاب شود، اما نتیجه آن، این شده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است.

وی گفت: باید سیاست‌گذاری سنجیده باشد و مسأله‌ای را حل کند. هنوز در یک آشفتگی از نظر تعریف مسأله هستیم. نظام تعلیم و تربیت اهدافی دارد که باید محقق شود و کنکور جوری در آن مداخله کرده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است و هدف ما این است که این دوره اهمیت پیدا کند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: برای اهمیت پیدا کردن این دوره باید این موضوع اهمیت پیدا کند. بنا نیست در این طرح جدید هم همین آزمون‌ها گرفته شود بلکه باید به این اهداف رسیدگی کرد و آنها را محقق کرد. اگر این اهداف محقق نشود سرمایه ما در نظام تعلیم و تربیت هدر می‌رود. کسی که این ۱۲ سال را سپری می‌کند باید به اهدافی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده رسیده باشد و باید به آن وزن داده شود.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: نباید اجازه بدهیم این اتفاق بیفتد و باید پیامدهای ناخواسته کنکور را مدیریت کنیم و لذا این طرح نمی‌تواند این مشکلات را حل کند ولی می‌تواند به عنوان گامی برای نزدیک شدن به هدف به کار برده شود.

به گفته وی، در طول ۱۲ سال آموزش و پرورش، فقط در سال آخر سنجش انجام می‌شود و در کل دوره هیچ سنجشی در زمینه رسیدن به اهداف آموزش انجام نمی‌شود چون در جای دیگری سهم کنکور مقاصد آن سنجیده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    2 0
    نه بابا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس پولش چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • --- IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    3 0
    حاجی مملکت پراز تحصیل کرده بیسواد ...کجای کاری...بابا حداقل یه تپه سالم بزارید برای نسلهای آینده
  • madman IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    3 0
    دیگه موقع اون که استعفا بدی تو هم مثل وزیر قبلی آقای بطاحی داری با چرخش چهار میلیارد دلاری کنکور سر شاخ میشی مگه نمیدونی هر کی با کنکور درافتاد ورافتاد این بساط تا بعد از قیامت هم ادامه داره
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    اگر از این نمد کلاهی در نمی آید کنکور را حذف و با روان نسل آینده جامعه بازی نکنید
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    با دست پس میکشن و با پا، پیش ..! آموزش و پرورش دست از منافع کنکور بر نمیداره ولی در اذهان رفتار متناقضی رو نشون میده. دروغ یا ریاکاری نام دیگر اینچنین رفتارهایی ست با عرض معذرت.
  • DE ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    اگر سنجش تربیتی برمبنای سیاست های کلان رشدو استقلال فرهنگی و رشد و استقلال اقتصادی و کسب مهارت و تخصص هر دانش اموز در این 12 سال تعریف روشنی داشت و از کلاس سوم تا کلاس 12 و نظارت برشیوه کار کادر آموزشی عملکردمعلمان و دبیران و دانش آموزان انجام میشد کیفیت اموزشی بشکل انقلابی متحول می شد و نظام و تربیت ایی دارای کیفیت عالی میشه. این مسئولین محترم آموزش و پرورش لازمه بهترین و علمی ترین تجارب کشورهای دنیا رو در زمینه تکنیک های آموزشی رو هم لطفا فراموش نفرمایند و از تجارب حداقل کشورهای موفق شرقی استفاده بفرمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس