کد خبر 1207741
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
بورس نمایه

بازار امروز با افزایش نسبی عرضه در نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، امروز شنبه (۴ اردیبهشت ماه) بازار در اولین روز کاری هفته با افزایش نسبی عرضه در نمادهای بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۴ اردیبهشت ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۴ اردیبهشت ماه

در میان فشار فروش فلزات اساسی فملی٬ فخوز٬ کاوه٬ فایرا و فجر با گرایشی مثبت متعادل اند. فولاد و هرمز نیز منفی و متعادل اند.

عمده نماد های دو گروه پالایشی و خودرو، در کف قیمتی روزانه با صف فروش مواجهند که در میان آن ها خساپا با صف فروش بیش از ۳۲۰ میلیون سهمی و حجم معاملات ۲۱ میلیون سهمی بیش از دیگر نمادها خودنمایی می کند.

افت دو هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۴هزار واحد قرار گرفته است.

نمادهای فملی، ساراب و فجر بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای خودرو، شستا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در بانکی ها نیز معاملات در مدار منفی دنبال می شود. وبملت و وتجارت در محدوده صفر تابلو با نوسانات منفی همراهمند. وبصادر در قیمت ۲۲۴ تومان افت بیش از ۲ درصدی را تجربه می کند. در این میان وپاسار و وکار تنها سبزپوش های گروهند.

در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت دو هزار و ۹۴۷واحدی (۰.۲درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۰۲هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۲نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۸۵نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای خودرو، فملی، برکت، شستا، فولاد، وتجارت و سیتا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای بپیوند، بگیلان، آریا، بجهرم، شگویا، کرمان و صبا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۰۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

وبملت و وتجارت در مدار مثبت قرار گرفتند. وبصادر نیز در محدوده صفر تابلو در حال معامله است.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۲۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۷۶۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۵۳۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، کویر و بنو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۲۳۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید غگیلا، سیتا و #میلا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۲۰۰میلیارد تومان (۸۵درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۸۰میلیارد تومان (۱۹درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۸نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۷۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف نئوپان‌ ۲۲ بهمن‌ (چنوپا) به ۱۰درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«فلزات اساسی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۶۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۲۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «تجارت عمده فروشی» با تقاضای خرید ۳۳میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۱۸درصد از حدود ۶هزار میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع حدود ۳۷۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱٬۶۰۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۶هزار و ۳۷۰میلیارد تومان خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس