کد خبر 1207534
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
سهراب مرادی به مدال برنز حرکت یک‌ضرب قهرمانی آسیا رسید

رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با کسب عنوان سوم و مدال برنز برای «سهراب مرادی» در حرکت یک‌ضرب به پایان رسید.

به گزارش مشرق، مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری ۲۰۲۱ قاره کهن در شهر تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است. این مسابقه که یکی از گزینشی‌های المپیک با سطح طلایی به شمار می‌رود تا پنجم اردیبهشت ادامه دارد.

رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم این مسابقات امروز (جمعه) برگزار شد. در این دسته یانگ وزنه‌بردار کره جنوبی با رکورد ورودی ۳۹۵ کیلوگرم در جایگاه اول قرار دارد. «تیان تائو» از چین با ۳۹۰ کیلوگرم دوم و سهراب مرادی با رکورد ورودی۳۸۵ کیلوگرم در رده سوم قرار دارد.

حساسیت این دسته برای وزنه‌برداری ایران از آن جهت است که مرادی می‌تواند با حد نصاب لازم امتیازات المپیکی خود را افزایش دهد. در این دسته «چن‌‍پو جن» تایوانی رقابت سختی با مرادی برای رسیدن به‌عنوان برترین وزنه‌بردار قاره کهن داشت. این وزنه‌بردار با سه بار اوت وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی عملا هیچ امتیازی از این آوردگاه کسب نکرد.

کادر فنی برای حرکت نخست یک‌ضرب سهراب مرادی وزنه ۱۷۰  کیلوگرم را در نظر گرفتند که وی به‌راحتی موفق به مهار آن شد. مرادی که رکورددار جهان و آسیا در حرکت یک‌ضرب به شمار می‌رود نتوانست در حرکت دوم وزنه‌ ۱۷۴کیلوگرم را مهار کند اما او در حرکت سوم آن را به راحتی مهار کرد. سهراب با مهار این وزنه مدال برنز یک‌ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم را از آن خود کرد.

تیان تاءو با مهار ۱۷۶ کیلوگرم طلا گرفت و ورزشکار کره‌ای با ۱۷۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

رقابت‌های دوضرب دسته ۹۶ کیلوگرم تا دقایق دیگر آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس