کد خبر 1207355
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
پایگاه آمریکا هدف قرار گرفت؛ انفجار تروریستی در دیالی

رسانه‌های عراق از حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد و همچنین حمله تروریستی در استان دیالی خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عراق گزارش دادند که پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

به گزارش المیادین، آژیر هشدار در پایگاه «ویکتوریا»، محل استقرار نظامیان آمریکا، در نزدیکی فرودگاه بغداد به صدا درآمده است.

گزارش رسانه‌های عراقی حاکی از آن است که این پایگاه هدف حمله راکتی قرار گرفته و دست کم ۳ فروند راکت به سمت این پایگاه شلیک شده است.

پایگاه صابرین نیوز نیز در این باره نوشت که هواپیماهای آمریکایی در پی به صدا درآمدن آژیر هشدار، اقدام به گشت زنی بر فراز فرودگاه بغداد کرده اند.

از محوطه پایگاه ویکتوریا دود به هوا برخاسته و بخشی از آن نیز بسته شده است.

بیشتر بخوانید

انفجار تروریستی در عراق ۷ شهید و مجروح بر جای گذاشت

اخیرا و پس از پایان سومین دور از مذاکرات راهبردی میان واشنگتن و بغداد، ۲ طرف بیانیه مشترکی را صادر کردند.

این بیانیه می‎گوید «بر سر خروج نظامیان آمریکایی از عراق توافق شده و مذاکرات بر سر جدول زمانی این خروج ادامه دارد.»

بر اساس این بیانیه، «۲ طرف تاکید کردند که ماموریت نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق تغییر یافته و بر آموزش و مشاوره متمرکز خواهد بود.»

با این وجود «کنت مک کنزی»، فرمانده مرکز فرماندهی تروریست های آمریکایی در خاورمیانه (سنتکام) گفته که این کشور در حال حاضر قصد خروج از عراق را ندارد.

مک کنزی در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت «در حال حاضر خروج از عراق را پیش بینی نمی کنیم و در چارچوب مذاکرات راهبردی واشنگتن و بغداد ما حضور خود را در عراق حفظ خواهیم کرد.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

طی ماه‌های اخیر کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بارها به صورت هفتگی و روزانه هدف انفجار بمب‌های تعبیه شده کنار جاده‌ای قرار گرفته‎اند.

در همین حال پایگاه الفرات از وقوع انفچار تروریستی در شرق عراق خبر می‌دهد.

رسانه امنیتی عراق می‌گوید که عناصر تروریستی داعش اقدام به منفجر کردن ۲ بمب در تقاطع «الجیزانی» به سمت «ابی صیدا» استان دیالی کرده اند.

یکی از این بمب‌ها در مسیر یک خودروی غیرنظامی و بمب دیگر در مسیر خودروی پلیس منفجر شده است.

در پی این انفجارها ۳ نفر جان خود را از دست داده اند و چند نفر دیگر نیز مجروح شده اند؛ نیروهای امنیتی به محل انفجارها اعزام شده اند و تحقیقات در این باره آغاز شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس