کد خبر 1207093
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
تأیید کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

کمیته امور بین الملل سنا با لایحه «مشارکت با اوکراین در عرصه امنیتی» که افزایش کمک‌های نظامی سالانه آمریکا به کی‌یف را در نظر گرفته موافقت کرد و اکنون این سند باید به تصویب سنا و مجلس نمایندگان برسد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "اوکسانا مارکارووا" سفیر اوکراین در واشنگتن صبح امروز در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که کمیته امور بین‌الملل مجلس سنای آمریکا به توافق آراء از لایحه «مشارکت با اوکراین در عرصه امنیتی» حمایت کرده است.   

این سند افزایش کمک‌های نظامی سالانه ایالات متحده به اوکراین که میزان آن در سال جاری 300 میلیون دلار اختصاص یافته، را در نظر گرفته است.

سفیر اوکراین در پیام خود یادآور شده که این لایحه قانونی در شرایط کنونی که برخوردهای تهاجمی روسیه علیه این کشور شدت یافته و نیروهای نظامی روسی در مرزهای شرقی و شبه جزیره اشغال شده کریمه متمرکز شده‌اند، اهمیت بسیار زیادی برای مقامات کی‌یف دارد.

بیشتر بخوانید

درخواست اوکراین از غرب برای تجهیزات نظامی جهت تقابل با روسیه

در عین حال، "رابرت منندز" رئیس کمیته امور بین‌الملل سنای آمریکا نیز یادآور شده که این سند شامل مجموعه‌ای از کمک‌های درازمدتی است که نشان دهنده تعهد هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا به تقویت امنیت کشور اوکراین است. این لایحه برای اینکه قابلیت اجرایی پیدا کند، باید از سوی سنا و مجلس نمایندگان کنگره آمریکا مورد تأیید قرار گرفته و سپس توسط رئیس جمهوری این کشور امضاء شود.  

این در حالی است که "دمیتری کولبا" وزیر امور خارجه اوکراین نیز روز گذشته اعلام کرد که مقامات کی‌یف خواستار کمک ایالات متحده برای تأمین تجهیزات مبارزه رادیوالکترونیکی به منظور مقابله با روسیه هستند.

به گفته وی، در ملاقات هفته قبل خود با "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل این مسئله را مطرح کرده و امیدوار است که واشنگتن به این درخواست کی‌یف پاسخ مثبت بدهد.

پیش از این، " لوید آستین" رئیس پنتاگون اعلام کرده بود که ایالات متحده به ارائه کمک‌های نظامی خود به اوکراین برای دفاع از خود ادامه خواهد داد. به گفته وی، صحبت بر سر تأمین انواع تجهیزات و تسلیحات نظامی و همچنین اعزام مربیان نظامی برای آموزش نیروهای دولتی اوکراین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس