واشنگتن تنها تحریمهای مغایر با برجام را لغو می کند!

یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری اعلام کرد که واشنگتن مصادیق تحریمهایی را که ممکن است در روند بازگشت به برجام لغو شوند، به ایران ارائه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه خبری هیل، در راستای انجام گفتگوهای غیرمستقیم واشنگتن- تهران در وین و بحث پیرامون برداشتن گامهایی در مسیر بازگشت به برجام یک مقام بلندپایه وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که دولت آمریکا به ایران مصادیق تحریمهایی را ارائه کرده است که احتمال لغو آنها وجود دارد.

این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: «ما نمونه تحریمهایی که به باور ما لغو آنها برای بازگشت به برجام لازم است و همچنین مصادیق تحریمهایی که معتقدیم لغو آنها ضروری نبوده و از این رو برای بازگشت به برجام آنها را لغو نخواهیم کرد، به ایران ارائه کرده ایم».

بیشتر بخوانید

مشاور بایدن: در گفت‌وگوهای غیرمستقیم با ایران، پیشرفت‌هایی به دست آوردیم

این مقام که در پایان دور دوم گفتگوها در وین صحبت می کرد، تأکید کرد که روند پیشرفت در این مذاکرات آهسته و رو به جلو است و اینکه تا پیوستن مجدد طرفین به برجام راه درازی در پیش است.

گفتنی است، «رابرت مالی» فرستاده ویژه واشنگتن در امور ایران و همچنین رئیس تیم آمریکا در گفتگوهای وین گفته است که مقامات واشنگتن تنها تحریمهایی را بررسی خواهند کرد که مغایر با برجام باشند و از این رو احتمال لغو سایر تدابیر تنبیهی که به بهانه حمایت ادعایی تهران از تروریسم از سوی دولت پیشین آمریکا وضع شده است، وجود ندارد!

لازم به ذکر است که گفتگوهای وین قرار است هفته آینده از سر گرفته شود. در جریان این گفتگوها، سایر امضاکنندگان توافق هسته ای ایران (برجام) - انگلیس، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه- به عنوان میانجی میان ایران و ایالات متحده عمل می کنند تا ضمن امتناع دو طرف از انجام گفتگوهای مستقیم و رودر رو، راهی برای دستیابی به یک توافق جهت بازگشت متقابل به محدودیتهای این توافق هسته ای بیابند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    19 0
    آمریکا وقتی کل تحریم ها را بر ندارد یعنی اینکه با وضع تحریم به شکل دیگر در صدد تداوم دشمنی باما بوده و دیگر برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ معنی و نفهونی برای ماندن ما ندارد مگر اینکه دولت مردان تن به ذلت دیگری بدهند
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      7 0
      میخواد بتونه به برجام برگرده تا از مکانیسم ماشه استفاده کنه و اصلاح طلبام دارن کمکش می کنن.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
      1 0
      نباید به تیم مزاکره کننده منفعل اجازه داد گندی دیگر بزنند
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    7 1
    خاک بر سر دولتمردان خوشبین به هیچ. هشت سال مملکت رو به فنا دادید برای هیچ
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    عراقچی تو تلویزیون یه چیزای دیگه ای میگه، قضیه چیه؟ یه جوری صحبت میکنه انگار همین الان کل تحریم ها برداشته شده.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    واشنگتن مصادیق تحریمهایی را که ممکن است دقت کنید(ممکن است) در روند بازگشت به برجام لغو شوند، به ایران ارائه کرده است. قابل توجه عراقچی، و ....
  • FR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    1 0
    همان تحریم ها را هم بر نمیدارند......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس