وندی شرمن

معاون وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در اظهاراتی تازه مدعی شد که انتخابات ریاست جمهوری ایران عاملی است که روند گفتگوهای وین برای احیای برجام را پیچیده می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در شرایطی که گفتگوها میان ایران و پنج قدرت جهانی (چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس) برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ موسوم به برجام از روز شنبه بار دیگر آغاز می‌شود، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه ایالات متحده و یکی از اعضای تیم مذاکره کننده پیشین آمریکا روز چهارشنبه در اظهارنظری جدید مدعی شد که انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) در ایران باعث پیچیدگی روند گفتگوهای جاری خواهد شد.

شرمن در مراسمی مجازی که به ابتکار اندیشکده «صندوق مارشال آلمان» برگزار شد، گفت: «می دانم که این گفتگوها اواخر این هفته (شنبه و یکشنبه) بار دیگر آغاز خواهد شد».

وی در ادامه افزود: «تاکنون پیشرفت بسیاری حاصل شده، اما بر حسب تجربه شخصی‌ام، تا زمانی که آخرین جزئیات تکمیل نشوند، نمی‌دانیم که آیا به توافق رسیده‌ایم (یا خیر)».

معاون وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه بدون ارائه توضیح بیشتر مدعی شد که «البته این (گفتگوها) با انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است ظرف چند روز آینده برگزار شود، پیچیده می‌شود».

گفتنی است، از ماه آوریل تاکنون پنج دور مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و گروه ۱+۴ برگزار شده است و دور بعدی نیز روز شنبه در وین آغاز خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    5 2
    رسما داره میگه ما هر چی بگیم اصلاح طلبا برامون انجام میدن. یعنی قاجارها و پهلوی ها انقدر غلامی امریکا رو نکرده بودن!
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    هیچ پیشرفتی حاصل نشده فقط دارند زمان رو می کشند ، سر موضوعات مهمی اونا کوتاه نیومدن و با صبر غلط دولت روحانی و تمدید نظارت ها وقیح تر میشن
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    ای عجوزه هفت خط باز چه نقشه ای برای ایران در ذهن پلیدت داری طراحی میکنی؟
  • سید محسن IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
    0 0
    برجام موجود جالبیه. با اینکه نتونست تحریما رو لغو کنه. ولی همه چی تونست اونو لغو کنه و به تاخیر بیندازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس