قهرمانی وزنه‌برداری آسیا| رکورد دسته 81 کیلوگرم در دو دقیقه دو بار جابجا شد+عکس

وزنه‌برداران چینی در رقابت دسته 81 کیلوگرم مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در دو دقیقه دو بار رکورد حرکت یک ضرب جهان را جابجا کردند.

به گزارش مشرق، در پنجمین روز از رقابتهای وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا و یکی از مراحل گزینشی بازی‌های المپیک توکیو در تاشکند ازبکستان، امروز (چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه) رقابت دسته 81 کیلوگرم از ساعت 18:30 با حضور 9 وزنه‌بردار آغاز شد.

حسین سلطانی ملی‌پوش کشورمان در رقابت این وزن و در حرکت سوم، زیر وزنه 161 کیلوگرم با آسیب دیدگی آرنج دست راست از گردونه مسابقات خارج شد.

در رقابتی تماشایی بین دو وزنه بردار چینی در عرض دو دقیقه دو بار رکورد حرکت یکضرب جهان شکسته شد. ابتدا لیائو 36 ساله که رکورددار و قهرمان المپیک و جهان هم است، وزنه 165 کیلوگرم را انداخت. دائین لی دیگر وزنه‌بردار چینی در حرکت اول یکضرب وزنه 167 کیلوگرم را مهار کرد. سپس لیائو برای جبران وزنه 170 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا برای انتخاب سومش رکورد جهان را جابجا کند.

دائین لی در حرکت دوم یکضرب وزنه 172 کیلوگرم را بالای سر برد. اما لیائو با تجربه، وزنه 174 کیلویی را بالای سر برد تا یک کیلوگرم رکورد دسته 81 کیلوگرم را که پیش از این دست محمد ایهاب مصری بود را به نام خود ثبت کند. ولی دو دقیقه بعد و در آخرین حرکت یکضرب این وزن، دائین‌لی با مهار وزنه 175 کیلوگرم رکورد را به اسم خودش ثبت کرد.

رده‌بندی رکوردی وزنه‌برداران دسته 81 کیلوگرم در حرکت یکضرب:
1- دائین لی (چین): 175 کیلوگرم
2- لیائو (چین): 174 کیلوگرم
3- تشتیمیروف (ازبکستان): 160 کیلوگرم

4- حسین سلطانی: 156کیلوگرم

جابجایی دوباره رکورد دسته 81 کیلوگرم وزنه‌برداری در دو دقیقه +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    واقعاً برام جالبه که چینی ها در این رشته رکورددار دارن چون از لحاظ فیزیک بدنی معمولاً ریز اندام هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس