دشمن دنبال قحطی در ایران بود/ کالاهای ضروری در گمرکات نماند

رئیس‌جمهور گفت: در سه سال گذشته دشمنان این سرزمین با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد قحطی در کشور بودند اما دولت با تأمین و توزیع کافی و فراوان کالا در کشور اجازه نداد خواسته دشمن محقق شود.

به گزارش مشرق، دویست و نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه وزیر جهادکشاورزی و قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارشی از میزان تولید محصولات کشاورزی با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال آبی جاری و آغاز خرید تضمینی گندم ارائه کردند.

بیشتر بخوانید:

آقای روحانی! مشکلات رابه وضعیت سال ۹۲ باز گردانید

تصویب پرداخت جایزه تسریع در تحویل گندم به کشاورزان

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با توجه به ضرورت تقویت ذخایر راهبردی و حمایت از کشاورزان در سال رفع موانع تولید، پیشنهاد پرداخت جایزه تسریع در تحویل گندم را مورد بحث و بررسی قرار داد و مصوب کرد، به ازای هر کیلو خرید تضمینی گندم مبلغ یک هزار تومان به عنوان جایزه تحویل سریع به کشاورزان پرداخت شود.

دولت با وجود تحریم‌ها و فشاراقتصادی، در تولید محصول راهبردی گندم خوداتکایی ایجاد کرد

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات و تلاش دولت برای خودکفایی در تولید گندم تصریح کرد: دولت تدبیر و امید همزمان با افزایش تحریم‌ها و فشارهای مالی، با اتخاذ سیاست‌های حمایتی از جمله افزایش نرخ خرید تضمینی در طول هشت سال گذشته، دستیابی به خوداتکایی و حفظ امنیت غذایی در تولید محصول راهبردی گندم را ایجاد کرد که این رویکرد در سال جاری نیز به یاری خدا تداوم خواهد یافت.

روحانی ادامه داد: دولت با وجود خشکسالی‌های پی در پی، کاهش بارندگی‌ها، افت آبخوان‌ها و نشست دشت‌ها این امکان را پیدا کرد تا در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی، اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی، تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی، اجرای برنامه افزایش تولید، تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید، تأمین اعتبار لازم برای پشتیبانی از کشاورزان، پرداخت بموقع مطالبات گندم‌کاران، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و ارتقای مکانیزاسیون، ضمن افزایش تولید و خرید تضمینی، موجب کاهش واردات نیز بشود.

در ادامه جلسه وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط گزارشی از روند ترخیص کالاهای ضروری و اساسی و مواد اولیه کارخانجات از گمرکات کشور ارائه کردند.

رعایت ضوابط و طی مراحل قانونی نباید بهانه ای برای تعلل و زمان بر شدن ترخیص کالا شود

رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده از سوی دولت در خصوص ترخیص کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات گفت: اقتضای شرایط ویژه کشور این است که کالاهای ضروری مردم و مواد اولیه کارخانجات به هیچ وجه و بدون دلیل در گمرکات کشور معطل نماند و می بایست مطابق بر ضوابط مشخص در اسرع وقت ترخیص شود.

 با تامین و توزیع کافی و فراوان کالا، مانع از تحقق خواسته دشمن برای ایجاد قطحی در کشور شدیم

روحانی اضافه کرد: در شرایطی که در سه سال گذشته دشمنان این سرزمین با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد قحطی در کشور بودند، دولت با تامین و توزیع کافی و فراوان کالا در کشور اجازه نداد این خواسته دشمن محقق شود.

رئیس جمهور با اشاره به نقش محوری تامین مواد اولیه کارخانجات در تولید و معیشت مردم اظهار داشت: رعایت ضوابط و طی مراحل قانونی نباید بهانه ای برای تعلل و زمان بر شدن ترخیص کالا شود.

 امروز واکسیناسیون گسترده و حداکثری در راس همه برنامه ها و اقدامات دولت قرار دارد

در ادامه جلسه پس از ارائه گزارشی از روند تامین و تولید واکسن در کشور، رئیس جمهور با تصریح بر این نکته که تامین و تولید واکسن و واکسیناسیون مردم اولویت نخست کاری دولت است، گفت: امروز واکسیناسیون گسترده و حداکثری برای حراست از سلامت مردم، در راس همه برنامه ها و اقدامات دولت قرار دارد.

روحانی افزود: با وجود فشارها و تنگناهای تامین مالی ناشی از جنگ اقتصادی و تحریم های غیرانسانی دشمن، بخش های مختلف دولت تلاش کرده اند با وجود محدودیت هایی نظیر کمبود واکسن در جهان و تقاضای بالا از سوی همه کشورها، سایر موانع را از مسیر تامین واکسن برطرف کنند و با همکاری و همراهی تمامی دستگاه های دولتی و حاکمیتی و بخش خصوصی تمامی ظرفیت های کشور را در تامین واکسن فعال کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    13 0
    مگه کدخدات نبود؟ چرا بهش می گی دشمن؟
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      9 0
      دشمن از اینا بدتر ندیدم!!!!!!!!!!
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      مشرق چرا با من دشمن شدی چراااااااااااا؟
    • SE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      1 0
      شگرد دولت اصلاحطلب و روحانی، بزرگنمائی تهدیدات امریکا و همزمان قابل اعتماد معرفی کردن امریکا و ناچیز جلوه دادن توان داخلی و کوچک جلوده دادن اشتباهات بزرگ دولت در بباد دادن دهها میلیارد دلار و 62 تن طلای کشور و رها کردن بازار ارزاق عمومی در دستان سودجویان برای توانا جلوه دادن خود و دولت، تناقضات آشکاری است که مرغ پخته را هم به خنده وامیدارد و شدیدا خسارت بار بوده و مردم را در شرایط کرونایی جدا به زحمت انداخته است.
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      آفرین . مگه برجامتون برا جلوگیری از جنگ نبود؟
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      اقای روحانی توضیح بدن دشمن چرا تا قبل از ریاست جمهوری ایشون دنبال این چیزا نبود!؟
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 0
      که دولت تدبیر با قحطی مصنوعی قصد اجرای فرامان کدخدا رو داشت تا به خواسته اشون برسن اما موفق نشد.
  • مسیحا IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    12 0
    تا تو هستی ........ چی مرغ شد کیلو چند؟؟؟؟؟؟ همین دیروز رفت رو قیمتش که ..... نه قیمت گوشت رو که اصلا دیگه نمیخوام بدونم تو خواب خوردم بسه .... علی برکت الله .....
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    12 0
    دیگه اینقدرا هم توقع نداریم روزای آخر درونیاتت رو کامل برملا کنی،
  • حسام الدین ناشی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    14 0
    تا جایی که بنده اطلاع دارم فعال سازی آتشفشان دماوند نیز در دستور کار بوده که البته با پیگیری های شبانه روزی هیئت دولت این توطئه عقیم مانده است.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    13 0
    دشمن الان هم دنبال قحطیه الان دنبال قحطی گندم و نون مردم بی شرف بی.....
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    10 0
    دشمن هیچ غلطی نمی تواندبکندفقط این دولت واصلاح طلبهاست که معیشت ملت راگروگان گرفته انددرانتخابات انشالله مشت محکمی دردهان اصلاح طلبها خواهیم زد ودرزباله دان تاریخ انها راخواهیم انداخت علی برکت الله
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    15 0
    شماها عادت کردید به این جور گزارش دادن ها و بدتر توصیف کردن ها که اگه ما نبودیم خدا میدونه چی میشد. نه داداش تو خودت یه پا قحطی هستی. یعنی قحط الرجال بود که تو شدی رئیس؟
  • پری مجرد 43ساله IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    9 0
    اقدامات دولت همه در راستای فراهم کردن زمینه و بستر این خواسته دشمن بود.
  • DE ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    9 0
    دشمن دنبال قحطی در ایران بود ومیخواست ایران را نابود کند ولی وقتی دید در دولت قحط الرجال است دست نگهداشت گفت خود دولت بدون خرج و هزینه برای ما, ایران را نابود خواهد کرد.عجله چرا 8 سال با برجام مشغولشون میکنیم و 8 سال دیگر با اگر حرفم را گوش ندی باز میرم از برجام بیرون .برجام عاقبت ایران را تجزیه و از هم پاشیده خواهد کرد.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    8 0
    اصلا دشمن دنبال برکناری شما و وزرای کاربلد شما بود که موفق نشد!!!! بابا شما خیلی پررو هستید
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    7 0
    تورم بسیار مهیب ( ابرتورم فعلی ) هزار بار از قحطی بدتره . قحطی یعنی ماده غذایی نیست خلاص . اما در تورم جهنمی بظاهر گوشت و ماهی و آجیل و غیره پشت ویترین وجود داره اما بحدی قیمتش نجومی و وحشتناکه که فقط عده بسیار قلیلی قادر به خریدنش هستن و اکثریت با حسرت و سوءتغذیه نگاه میکنن و رد میشن . تولید هم زیاده اما اکثرش صادر میشه . بس کن تو را بجون اون برجام جونت بس کن دیگه
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      0 0
      بنده خدا با این فرمون که شما دارین میرین فقط خود خدا می‌تونه نجاتمون بده ملت یادتون باشه شاهکار های اصلاح طلب ها و لیبرال ها رو مبادا ۱۴۰۰دوباره فریب بخوریم انقلابی راه نجات کشوره یا سعید محمد یا جلیلی
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    5 0
    اتفاقا دنبال قحطی در ایران بود ک مجلس فعلی و نیروهای اطلاعات جان برکف غیر دولتی بسیاری از اقدامات شومتان را خنثی کردند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    6 0
    البته با همکاری ....
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    8 0
    دشمن دنبال قحطي است يا دولت شما!؟؟؟ جناب رييس خبر داري گندم كاران مزارع خود را چراگاه دام كرده اند چون قيمت خريد گندم برايشان صرف ندارد!! و ايا جنابشان ميداند در ايران گندم محصول استراتژيك است و در صورت اختلال در توليد و توزيع مثل مرغ و روغن نيست كه بشه ماست ماليش كرد و فاجعه رخ ميدهد!؟؟؟؟؟
  • US ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    2 5
    نقشه شوم ترامپ بود که می خواست بزنه به ریشه ایرانی تا حد زیادی هم کینه و دشمنی و رذالت او و گروهش به لطف برخی آدم های حقیر و پست موثر شد اما عاقبت خودشان هم از او ترسیدند چون پیروانش جانی های خطرناک، خائن ها و بی بندو بارهای فاسد بودند که جز آزار و آسیب فایده ایی نداشتند و کنارش گذاشتند روزی که بمیرد ایرانیان شادی خواهند کرد!
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
      3 0
      دموکرات وجمهوریخواه تیغه های قیچی استکبار هستند.منتهی دموکراتها با پنبه سر میبرندو جمهوریخواهها با جیغ وداد! سگ زرد ُبرادر شغال است.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    9 0
    میدونیم شما که نبودی بله؟!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    7 0
    میدونیم شما که نبودی بله؟!نفوذ!؟
  • احمدخواجوند IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    9 0
    این قصه گویی روحانی پایانی ندارد سئوال اینجاست آیا همه ریاست جمهوری دنیا هرروز برای مردم خودشون قصه میگویند یافقط روحانی بجای رفع مشکلات مردم به داستان سرایی می پردازد
  • ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    8 0
    حضرت رئیس جمهور شما را از تنبلی بادت می زدند یادت می آد هرجا می رفتی اخوی گرام چقدر بادت می زد بعد پنکه مخصوص و خورد و خوب حضرت شمارا گرفتار کرد و ملت را زجر دادی - ملت نجیب ایران هم روزشماری می کنند که شما را تحویل تاریخ بدهند تا در باره ات ... بماند.
  • پوریا IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    2 0
    جناب روحانی ایران مظلوم و بزرگوار فقط فقط به یک تقسیمات جدید کشوری احتیاج دارد حذف پسوند نژادی از اون استان ها امیدوارم تغییرات باشه انشالله
  • پری مجرد 43ساله IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    2 1
    مشرق جان خیلی پررو شدی اگر اذیت کنی و کامنت هام رو نگذاری ضدانقلاب میشم دوباره
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    5 0
    ما اگه نخواهیم جلسه ستاد مبارزه با کرونا تشکیل بشه و شما صحبت نکنید کی باید ببینیم، فقط صحبت ها این آقایون روی اعصاب مردم، اگر جرات داری یک قدمی بزن تو شهر البته اگر ستاد مبارزه با کرونای خود خوانده اجازه بده تا دقیقا متوجه بشی کجا ایستادی، شعار جدید (ما نگذاشتیم قحطی بشه،) قبل از سال نود دو که اوضاع بدتر بود حتی سازمان ملل هم تحریم کرد، اما فقط گرانی موقت آمد، البته این گرانی هم از صدقه سر رفیق جون جونیتان علی لاریجانی بود تا بتوانید با شعارهای قشنگ رای بیاورید! چقدر آه و ناله کردید ما می توانیم اما با یک تحریم آمریکایی همه چیز را نابود کردید، شما خودتون عین قحطی و تحریم و بلا هستید.
  • DE ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    4 0
    هر ... را به حساب یک دشمن خیالی می گذارید و خودتان را از مسؤلیت خلاص می کنید . ضمنا به فرض که جنس و کالا فراوان باشد وقتی بدلیل گرانی قادر به خریدش نباشی ، یعنی که قحطیست و دست مردم به آن کالا نمی رسد ...
  • CA ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    5 0
    آیا با این قیمت ها و نبود توان خرید چیزی با قحطی تفاوت دارد؟! یا خودت رو گذاشتی سر کار یا مردم رو که بنظرم دومی درسته؟!
  • یوسف GB ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    5 0
    آدمی درنتیجه زندگی فقیرانه پا را از جهل فراتر نمیگذارد به همین دلیل است که گرسنه نگهداشتن اکثریت ملتی ضامن بقای شما به خصوص شما کلید دار قحطی و گرسنگی وفقر، چیزی که با فقر یکجا جمع نمیشود آگاهی است ، غم نان اجازه نمیدهد که انسان در زندگی عمیق شود و کتاب بخواند یاد بگیرد و آگاهی اش را بالا ببرد ، و به جهان اطراف خود بیاندیشد ۔اگر ادامه بدم پخش نمیشه واسلام
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    هدف کاهش جمعیت جهانی هست با یه قانون ساده غذا نباشه جمعیت کم میشه! اصلاح کنندگان خیلی خوب دارن اجراش میکنن!
  • ش. GB ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    3 0
    دشمنان هر کاری خواستن در این هشت سال نحس روی سر ایران آوردن البته با دستهای شما و آقازادهها ی رو که نیست سنگ پای قزوین
  • قاسم IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    کدام دشمن؟ داخلی یا خارجی؟ یا هماهنگید؟؟؟
  • اکبر GB ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    وقتی پول نداشته باشی بخری انگار قحطی امده البته ته دلش میدونه ....
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    با کلیدت اول درب تولید مسکن را قفل کردی و بعد درب کارخانه ها را یکی بعد از دیگری قفل کردی و بعد درب بنزین را و بعد .... هر جا را که توانستی قفل کردی تا مردم در فشار حداکثری بمانند . آنکس که درب کارخانه های کشور را بازکرد آقای رئیسی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس