کد خبر 1205383
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
هزاران کودک پناهنده در اروپا مفقود شده‌اند

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‎‌دهد که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بیش از ۱۸ هزار کودک و نوجوان پناهنده بدون همراه که تحت قیومیت دولت‌های اروپایی قرار داشتند، ناپدید شدند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، در اروپا بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ حدود ۱۸۲۹۲ کودک و نوجوان پناهنده بدون همراه بعد از اینکه تحت سرپرستی و مراقبت دولتی قرار گرفته بودند ناپدید شدند.

فرستنده تلویزیونی آر بی بی آلمان با استناد به تجزیه و تحلیل داده های مشترک با گاردین و رادیو هلندی VPRO در این باره گزارش داده است. بیشتر کودکان خردسال مفقود شده از کشورهای مراکش، الجزایر و اریتره بودند.

تجزیه و تحلیل انجمن های تحقیقاتی همچنین تفاوت های آشکاری را در آمارهای ملی در این باره نشان می دهد و حاکی از آن است که فرانسه، دانمارک و رومانی هیچ گونه داده ای را درباره کودکان پناهنده بدون همراه ثبت نمی کنند و بلغارستان هم تفاوتی بین این کودکان بدون همراه و کودکانی که سرپرست و همراه دارند قائل نیست.

در آلمان بر اساس اطلاعات اداره فدرال پلیس جنایی (BKA) بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰حدود ۷۸۰۹ کودک بدون همراه مفقود شده ثبت شده است. اکثر این کودکان مفقود شده پناهندگانی از کشورهای افغانستان، مراکش و الجزایر بودند. ۷۰۸۲ کودک دوباره پیدا شده اند و ۷۲۴ نفر هم همچنان مفقود هستند.

در اتریش هم بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰  حدود ۲۰۷ کودک از مراکز پذیرش پناهندگان مفقود شدند. بر اساس اظهارات هماهنگ کننده امور پناهندگی در اتریش از افراد زیر سن قانونی که به اتریش آمده اند بیش از نیمی مفقود شده اند.

در سال ۲۰۲۰  حدود ۱.۴۶۷ کودک زیر سن قانونی از اتریش درخواست پناهندگی کردند که ۴۳۲ مورد آن ها پذیرفته شد.

محققان، شبکه های جنایی را در پشت پرده مفقود شدن پناهندگان کودک و نوجوان در اروپا می دانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 0
    شاید صهیونیست ها این بچه ها را ربوده باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس