کد خبر 1205330
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
کمیسیون شوراهای مجلس

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس، گفت:بررسی اولیه صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بر عهده هیأت‌های اجرایی استان‌ها خواهد بود.

به گزارش مشرق، علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار اعضای کمیسیون شوراها قرار داشت.

وی با اشاره به مصوبه اعضای کمیسیون شوراها در این جلسه، گفت: با تصویب اعضا یک هیأت اجرایی در وزارت کشور ایجاد می‌شود؛ در قانون فعلی این هیأت اجرایی در مرکز وجود نداشت.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: همچنین بر اساس این مصوبه بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس با تصویب کمیسیون شوراها بر عهده هیأت‌های اجرایی استان‌ها قرار گرفت، در حالی که در قانون فعلی این کار توسط هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها صورت می‌گرفت.

حدادی ادامه داد:بر این اساس هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها صرفاً در سیر روند برگزاری انتخابات نقش آفرینی می‌کنند و در بررسی صلاحیت‌ها مسئولیتی ندارند و هیأت اجرایی مستقر در استانداری که به ریاست شخص استاندار فعالیت می کند، مسئولیت بررسی صلاحیت اولیه داوطلبان را برعهده خواهد داشت.

نماینده طالقان در مجلس بیان کرد: این هیأت بررسی‌های اولیه را انجام می‌دهد و نظریه نهایی را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند و نظر نهایی را هیأت نظارت شورای نگهبان اعلام خواهد کرد.مصوبات کمیسیون شوراها برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب شورای نگهبان برسد تا برای اجرا ابلاغ شود.

اعضای کمیسیون شوراها پیش از این طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده بودند و در حال حاضر رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را در دستورکار دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس