کد خبر 1204569
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
ایران چین

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اگر امروز شاهد نرمش‌هایی از سوی رئیس جمهور آمریکا هستیم به خاطر تفاوتش با رئیس‌جمهوری قبلی این کشور نیست بلکه به خاطر نگاه ما به شرق و امضای تفاهم‌نامه با چین است.

به گزارش مشرق، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توافقتنامه ۲۵ ساله ایران و چین گفت: ‌امضای این توافقنامه بهترین فرصت برای ماست که با امضای قراردادها در حوزه‌های مختلف بتوانیم از تکنولوژی چین و همچنین از امکاناتی که برای ما براساس این توافق‌ها حاصل می‌شود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

۵ نکته درباره تفاهم اقتصادی با چین

وی افزود: اگر امروز می‌بینیم که رئیس‌جمهور آمریگا اندکی نرمش نشان می‌دهد به خاطر تفاوتش با رئیس‌جمهوری قبلی این کشور نیست بلکه به خاطر نگاه ما به شرق و امضای توافقنامه با چین است. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما دیگر نباید اشتباهات دکتر آقای روحانی را در بحث سیاست خارجی و نگاه وی به غرب تکرار کنیم بلکه باید با امضای توافقنامه با چین و دیگر کشورهایی که با آمریکا در تقابل هستند زمینه را برای کاهش فشارهای غرب به ایران و همچنین پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف فراهم آوریم. 

قادری خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که همه دنیا اروپای غربی و آمریکا نیست و ما می‌توانیم با امضای توافقنامه‌های مشابه توافقنامه چین با کشورهایی همچون روسیه و کشورهای آمریکای جنوبی روابطمان را در حوزه‌های مختلف با این کشورها توسعه دهیم و از فواید آن بهره‌مند شویم. 

وی افزود: ما باید هر چه زودتر قراردادهایمان با چین در حوزه‌های مختلف را به امضا برسانیم و بتوانیم از امکانات و فایده‌های آن بهره‌مند شویم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نگاه ما به شرق یک تعادل را در مسائل خارجی ما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که غرب فکر نکند می‌تواند با فشارها و تحریم‌هایش باعث مختل شدن کار جمهوری اسلامی ایران شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    1 0
    منظور از نرمش را نفهمیدیم مقداری کوتاه آمدن شاید تله ای برای مذاکرات بی حاصل و امتیاز بگیر باشه چون کلیت که هنوز راه ترامپ را ادامه داده ولی با ژست نرمش و مذاکره و عملا کشورهای دیگه مثل چین چون فضا را اینطور دیدن مقداری نفت بیشتر میخرند و آمریکا هنوز کار خاصی جز زبون بازی نکرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس