کد خبر 1204555
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
ممنوعیت حجاب در فرانسه و گرایش های اسلام هراسی در الیزه

در حالی که فرانسه همواره ادعاهایی درباره حقوق بشر مطرح می کند، اما این کشور در سال‌های گذشته انواع قوانین ضد اسلامی را وضع کرده است.

به گزارش مشرق، به تازکی سنای فرانسه به لایحه‌ای که ممنوعیت استفاده از حجاب برای افراد زیر ۱۸ سال را اعمال می‌کند، رای مثبت داد.

به گزارش «آکسفورد بلو»، این لایحه همچنین حضور مادران با حجاب را در اردوهای مدرسه‌ای منع می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تصویب ممنوعیت حجاب و نماز در دانشگاه‌‎های فرانسه

در حالی که این قانون در مجلس عوام این کشور نیز بررسی شد، حمایتی که تاکنون از دولت فرانسه دریافت کرده انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

دولت فرانسه این لایحه را به عنوان راهی برای مبارزه با آنچه رادیکالیسم اسلامی و جلوگیری از اقداماتی که عزت زنان را از بین می‌برد، خوانده شده، توجیه کرده است.

این گزارش می گوید با این وجود آیا مجبور شدن یک زن مسلمان به برداشتن حجاب، سلب عزت او نیست؟ آیا اگر بخواهیم ایمان کسی را تضعیف کنیم، صرفاً به دلیل اینکه با ایده آل‌های ما مطابقت ندارد، رادیکالیسم نیست؟

توجیه این لایحه نه تنها ناقص است، بلکه از بسیاری جهات احمقانه است؛ این لایحه از ارزش‌های دین و همچنین افرادی که حجاب را به عنوان نمادی از ایمان خود برگزیده اند، چشم پوشی می‌کند.

زنان مسلمان که تصمیم به داشتن حجاب می‌گیرند غالباً از سن بلوغ این کار را انجام می‌دهند که فاصله زیادی با ۱۸ سالگی دارد.

یک پژوهشگر دانشگاه مونتفورت در لستر، می گوید که زنان مسلمان در فرانسه هنگام مشارکت در سیاست با مشکلاتی روبرو می‌شوند و از آنان به عنوان تهدید یاد می‌شود؛ آن‌ها همچنان تضعیف می‌شوند و به جای حمایت از آنها، چنین قانونی فقط این نگرش‌های منفی را افزایش می‌دهد.

در همین حال نشریه ایندیپندنت در رابطه با این موضوع نوشت «در فرانسه زنان ۱۵ ساله دارای اختیار هستند، اما آن‌ها حق انتخاب نمادی از ایمان مذهبی خود را ندارند.»

به نظر می‌رسد موضوع پنهان شده پشت این قانون، بازتاب گرایش‌های اسلام هراسی ریشه دار در دولت فرانسه است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
    5 3
    خیلی جون خودشون مسلمان هستند برگردند به وطن خودشان یا هر کشور مسلمان دیگه
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
      2 2
      سوای پفیوز بودن دولت فرانسه که تو همه زمینه ها با این کارها حتی تو اروپا هم نمونه کمی داره ولی شما درست میگید اگه این مسلمانها خیلی ناراحتن برگردن به کشورهای گل و بلبل خودشون. هم بری از امکانات فرانسه استفاده هم بخوای روبنده بزنی تا اونا هم همه حجابها رو ممنوع کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس