کد خبر 1203936
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
برهم صالح: حمله راکتی به فرودگاه اربیل یک «جرم تروریستی» است

رئیس جمهوری عراق بامداد پنج شنبه با انتشار یک پیام در حساب کاربری خود در توئیتر به حملات راکتی شب گذشته به فرودگاه اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق بامداد پنج شنبه در واکنش به حمله راکتی شامگاه چهارشنبه به فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق یک پیام توئیتری منتشر کرد.

در این پیام آمده است: «تکرار هدف قرارگرفتن برخی تأسیسات در اربیل، که قبل از آن در بغداد و دیگر مناطق هم مشابه آن اتفاق افتاده بود، جرائم تروریستی به حساب می آید و محکوم است. این اقدامات امنیت شهروندان را هدف قرار داده و در مسیر تلاش های ملی که هدف آن حمایت از ثبات کشور و حاکمیت آن است، مشکل ایجاد می کند. لازم است که صفوف برای حمایت از دستگاهای امنیتی منسجم شوند تا این دستگاه ها بتوانند قانون را اعمال کرده، از شهروندان حمایت کنند و با تروریست های قانون گریز مقابله کنند».

گفتنی است، شامگاه چهارشنبه منابع و رسانه های خبری عراق از حمله راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر دادند. براساس گزارش این رسانه ها، در پی انفجار ناشی از برخورد راکت به این پایگاه، ستون‌های دود غلیظی به آسمان برخاسته بود.

پس از این حمله، فرودگاه اربیل نیز تعطیل شد.

خبرنگاران عراقی نیز گزارش دادند که پس از هدف قرار گرفتن پایگاه ارتش آمریکا پهپادهای شناسایی آمریکایی بر فراز آسمان اربیل گشت زنی می کردند. درپی این حمله آژیرهای خطر در کنسولگری آمریکا در این استان نیز به صدا در آمد.

گفتنی است، یکی از سخنگویان وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در واکنش به حمله راکتی علیه پایگاه نظامیان آمریکا واقع در مجاورت فرودگاه اربیل اعلام کرد که این وزارتخانه از گزارشهای مربوط به این حمله اطلاع یافته است.

این سخنگو، که نخواست نامش فاش شود، توضیح داد اطلاعات اولیه حاکی از آن است که آتش‌سوزی بزرگی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل رخ داده است. مقام مذکور همچنین مدعی شد که «اطلاعات اولیه نشان می‌دهد این حمله تلفاتی در پی نداشته است».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    0 2
    عراق نباید در برابر اقدامات ایران سکوت کنه
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 0
    دوران تو و الکاظمی به سر آمده. ملت عراق اشغالگر را بیرون می اندازند و همچنین همکاران وطنفروش آنها را.
  • ناشناس IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    آمریکا صدام را سرنگون کرد درحالیکه میگفتند صدام آمریکایی است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس