کد خبر 1203901
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷
شیوع آنفلوانزای مرغی H۵N۶ در چین - کراپ‌شده

وزارت کشاورزی و امور روستایی چین اعلام کرد شیوع آنفلوانزای مرغی H۵N۶ در یکی از استان‌های این کشور چین گزارش شده است.

به گزارش مشرق، وزارت کشاورزی و امور روستایی چین اعلام کرد شیوع آنفلوانزای مرغی H۵N۶ در شهر شنیانگ، در شمال شرقی استان لیائونینگ چین گزارش شده است.

آنفلوانزای مرغی که گاهی اوقات به آن آنفلوانزای پرندگان هم گفته می شود، یک عفونت ویروسی است که نه تنها پرندگان بلکه انسان و حیوانات دیگر را نیز آلوده می کند، اما بیشتر اشکال ویروس آن محدود به پرندگان است.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H۵N۶ در پرندگان وحشی در یک پارک جنگلی محلی پیدا شد. یازده مورد از ۲۹۱ پرنده به دلیل آنفولانزا مردند، در حالی که ۲۸۰ پرنده باقیمانده دیگر پس از شیوع به عنوان اقدام به واکنش اضطراری از بین رفتند.

تاکنون هیچ عفونت انسانی یا مرغی در شیوع گزارش نشده است.

بخش کنترل بیماری این شهر تحقیقات اپیدمیولوژیکی اضطراری از مرغداران در سطح شهر را آغاز کرده است؛ همچنین تیم ضد عفونی منطقه مستقر شده است.

H۵N۶ یک سویه آنفلوانزای مرغی است. مشابه H۵N۱ و H۷N۹، بسیار بیماری زا است و  برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در این کشور شناسایی شد.

طبق گزارشات سازمان جهانی بهداشت جهانی، H۵N۱ اولین بار در سال ۱۹۹۷ در انسان کشف شد و تقریباً ۶۰ درصد مبتلایان به آن جان خود را از دست داده اند.

عفونت انسانی ویروس آنفولانزای مرغی H۵N۶ بسیار نادر است. تا پایان مارس ۲۰۲۱، فقط ۲۵ عفونت پراکنده در سطح جهان گزارش شده است.

ویروس آنفلوانزای مرغی به گرما حساس است و با حرارت دادن در ۶۵ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه یا جوشاندن در ۱۰۰ درجه سانتیگراد به مدت بیش از دو دقیقه غیرفعال می‌شود.

شیوع آنفلوانزای مرغی H۵N۶ در چین

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
    2 1
    فردا نه پس فردا میاد ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس