پاتریوت‌ها

رسانه‌های یونانی از سفر دو مقام ارشد دولت یونان به ریاض جهت نهایی کردن استقرار سامانه‌های پدافندی پاتریوت و آموزش خلبانان عربستانی خبر دادند.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه و دفاع یونان در روزهای آتی برای امضای توافقنامه انتقال سامانه‌های ضدهوایی «پاتریوت» یونان به عربستان سعودی سفر می‌کنند.

به نوشته وبگاه «پروتاگون» «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه و «نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان ۲۰ آوریل  به ریاض سفر می‌کنند. سفر دو وزیر از قبل برنامه ریزی شده بود  و این دو کشور در ابتدای سال ۲۰۲۰ یک توافقنامه دفاعی امضا کردند.

به نوشته این روزنامه، یکی از اهداف یونان از این توافقنامه تشکیل ائتلافی راهبردی با کشورهای عرب منطقه است. این توافقنامه از جمله شامل استقرارسامانه‌های موشک «پاتریوت PAC-۳» نیروی هوایی یونان به همراه گروهی از خلبانان این کشور است تا پرسنل سعودی را آموزش دهند. این مأموریت به دلیل بیماری همه گیر ماه‌ها به تعویق افتاد.

نشریه یونانی «ایکاثیمرینی» چندی قبل در این زمینه نوشته است که  گرایش یونان به سمت همکاری نظامی با عربستان به دلیل فشارهای آمریکا برای تحت فشار قرار دادن آتن برای حضور نظامی در منطقه خلیج فارس است. این روزنامه به نقل از برخی منابع مطلع نوشت که یونان دو نوبت از پاسخ دادن به درخواست‌های واشنگتن برای ارسال ناوچه به آب‌های خلیج فارس برای تقویت حضور نظامی دریایی واشنگتن و متحدانش در منطقه تحت فرماندهی آمریکا خودداری کرد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»   نیز اخیرا طی یادداشتی ضمن بررسی عملیات‌های موفق نیروهای مقاومت یمن و عراق علیه عربستان سعودی، به ضعف و ناکامی سامانه‌های پدافندی سعودی اعتراف کرد. در این یادداشت آمده است که در حالی که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حال تجدیدنظر در رویکرد ایالات متحده آمریکا در قبال منطقه است، که گروه‌های مقاومت در یمن و عراق از شکاف‌های مستمر در سامانه‌های پدافندی سعودی بهره می‌جویند و حملاتی با دقت بالا علیه منافع  دولت سعودی انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    6 2
    لشکر کشی غرب به شرق در اخر الزمان
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    4 2
    دیگه بن سلمان پاتریوت برای اتاق خوابش می خواد دها سیستم پاتریوت در سعودی نصبه فقط در ریاض پنج گردان پاتریوت نصبه
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    7 2
    اوج بلاهت ، حالا نوبت یونان شد بدوشن شان !!!!!
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    4 0
    پهپادهای انتحاری باید به سامانه های پدافندی حمله کنند، عزیزان انصارالله، در پناه خدا باشید، به فضل الهی پیروزی بر دشمنان اسلام، نزدیک است.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    0 7
    وقت آن رسیده که ما هم به اتحاد یونان و امارات و عربستان و مصر و ارمنستان و عراق بپیوندیم و ترکیه و اردوغان را نابود سازیم
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    بدون آزادی مارب و تعز طرحهای پیشنهادی همشون امتیازات اندکی برای انصارالله در پی دارد پیروزی یمن دو نیمه دارد یکی مارب ودیگری تعز اگر انصارالله هر دو را بدست آورد جنگ را برده است و رفع محاصره یمن قطعی است در غیر اینصورت نباید انتظار بیشتری از این طرح پیشنهادی داشت
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    علت اصلی ادامه جنگ شدید مارب این نکته است که عربستان فکر می کند یمنی ها موشک و پهباد محدودی دارند و نمی توانند جنگ را بیشتر از این گسترش بدهند
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
    1 0
    انصارالله باید سریع قبل سازماندهی این تروریستهای سوریه مارب را ازاد نماید تا تروریستها فرصت سازماندهی نداشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس