قطعات الکترونیکی خودرو

یکی از مقامات بلندپایه شرکت هوآوی گفت: یکی از دلایلی که جهان با کمبود عرضه تراشه‌های الکترونیکی و متعاقبا قطعات الکترونیکی خودرو مواجه شده،‌ تحریم‌های آمریکاست.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، اریک شو، دبیر دوره‌ای هیات مدیره شرکت هوآوی چین گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل کمبود قطعات الکترونیکی خودرو در  جهان که اکثر شرکت‌های بزرگ خوردوسازی را درگیر کرده تحریم‌هایی است که آمریکا اعمال کرده است.

وی گفت:‌ البته افزایش شکاف در صنعت تولید تراشه‌های الکترونیکی در سطح جهان باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها وحشت کرده و به سمت انبار کردن هرچه بیشتر تراشه‌های الکترونیکی بروند و همین امر به افزایش قیمت این قطعات منجر شده و اعتماد عمومی به بازار  جهانی تراشه‌های الکترونیکی را کاهش دهد.

شو اذعان داشت‌:‌ در حال حاضر برای حل بحران نبود تراشه‌های الکترونیکی در سطح بین الملل به یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بالادستی نیاز است که این مسئله هم به افزایش ۳۵ تا ۶۵ درصدی قیمت قطعات الکترونیکی برای مصرف کنندگان نهایی منجر خواهد شد.

وی هشدار داد که در واقع این مصرف کننده نهایی است که قرار است هزینه تمام این اتفاقات را پرداخت کند.

دبیر دوره‌ای هیات مدیره شرکت هوآوی چین همچنین گفت که شرکت TSMC تایوان که بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های الکترونیکی در جهان به شمار می‌رود نیز هشدار داده که طی سال‌های آینده شاهد افزایش قیمت این محصولات در بازار جهانی خواهیم بود.

به گفته وی، همچنین طی سال‌های گذشته آمریکا در سه مرحله تحریم‌هایی را علیه هوآوی اعمال کرده و همین امر جلوی حضور این شرکت بزرگ چینی را در عرصه تولید تراشه‌های الکترونیکی گرفته است.

شو ادامه داد:‌ این مسئله نه تنها به ضرر شرکت چینی تمام شده بلکه به صنعت جهانی تولید تراشه‌های الکترونیکی نیز آسیب زده است؛ چراکه تحریم‌ها اطمینان را در روابط موجود در این صنعت مختل کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس