کد خبر 1202731
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
اشاره AFC به خاطرات تلخ فولاد از جدال با السد

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تاریخچه دیدارهای فولاد و السد و ناکامی نماینده کشورمان در این جدال اشاره کرد.

به گزارش مشرق، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درخصوص گروه D لیگ قهرمانان آسیا نوشت: این گروه جذاب شاهد الوحداتی خواهد بود که اولین تیم اردنی حاضر در لیگ قهرمانان است. این تیم شهر امان به مصاف السد قطر، فولاد خوزستان از ایران و تیم میزبان یعنی النصر می‌رود.

محل برگزاری

 ورزشگاه بین‌المللی ملک فهد: ورزشگاه ملی عربستان سعودی و بزرگترین استادیوم در این کشور در سال 1987 با گنجایش 67 هزار نفر افتتاح شد. این ورزشگاه از رویدادهای ورزشی شامل جام کنفدراسیون‌ها در سال 1997 و فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های 2014 و 2017 میزبانی کرده و ورزشگاه خانگی تیم‌های شهر ریاض یعنی الهلال و الشباب است.

ورزشگاه دانشگاه ملک سعود: این ورزشگاه مدرن، پُرانرژی، 25 هزار نفره و چندمنظوره ریاض ورزشگاه خانگی النصر محسوب می‌شود، اما توسط رقیب همشهری آنها یعنی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا 2018 و 2019 استفاده شد و در دوره دوم، شاهد میزبانی الهلال از اوراوا ردز ژاپن در فینال بود.

این دو ورزشگاه تاریخچه‌ای تلخ برای السد دارد. در لیگ قهرمانان 2019 السد در ورزشگاه ملک فهد در دور رفت یک‌چهارم نهایی به النصر باخت که در مجموع دو بازی رفت و برگشت پیروز شد. در نیمه‌نهایی و در ورزشگاه دانشگاه ملک سعود، السد با نتیجه 4 بر 2 مقابل الهلال پیروز شد که تیم قطری، ضربه اصلی را در دور رفت خورده بود و در مجموع دو بازی با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد.

مردان کلیدی

سانتی کاسورلا - السد

بازیکنی سختکوش، همه‌کاره، دوپا و بسیار تکنیکی که برای هواداران فوتبال زیبا، نیاز چندانی به معرفی ندارد. این بازیساز ریزنقش در ویارئال و آؤسنال برای خود نامی دست و پا کرد و جولای سال گذشته راهی السد شد. او زیر نظر رقیب خود در لالیگا یعنی ژاوی بازی می‌کند؛ مردی که چیزهایی درباره هافبک‌های توانا می‌داند. کاسورلا بارها نشان داده شاید از لحاظ سرعت کم داشته باشد، اما مهارت‌های فوق‌العاده خود را از دست نداده است.کاسورلا اولین بار طعم مسابقات قاره آسیا را در 2020 چشید، اما مصمم است که به تیمش کمک کند به  مراحل بالاتری برسد. با وجود مهره‌های توانایی چون بغداد بونجاح آقای گل سال 2018 و اکرم عفیف بهترین بازیکن سال 2019، کاسورلا و السد می‌توانند در گروه D بدرخشند.

عبدالرزاق حمدالله - النصر

آقای گل چند ساله لیگ حرفه‌ای عربستان، این عنوان را در مسابقات آسیایی تکرار کرد و با 7 گلی که در دوره گذشته به ثمر رساند، بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا شد. مهاجم النصر که برای گوانگژو، الجیش و الریان در لیگ قهرمانان گلزنی کرده بود، ترکیبی از خاطرات 2020 خواهد بود. او با وجود کسب افتخارات فردی، به همراه تیمش در نیمه‌نهایی مقابل پرسپولیس ایران شکست خورد و پشت مانع ماقبل پایانی ماند. نتیجه و حسرتی  که باعث می‌شود حمدالله و هم‌تیمی‌هایش تلاش کنند بیشتر از دوره گذشته تلاش کنند.

محمد الدمیری - الوحدات

تیم تازه‌وارد به مسابقات به بازیکنان باتجربه‌تری برای رهبری نیاز دارد و بازیکنان کمی می‌توانند بهتر از کاپیتان و مدافع الوحدات یعنی محمد الدمیری باشند. با حدود 80 بازی ملی و تجربه دو جام ملت‌های آسیا، تجربه الدمیری در مسابقات باشگاهی AFC به بیش از 14 سال پیش و بازی در AFC CUP سال 2007 می‌رسد که در هفت دوره متوالی ادامه یافت. الوحدات شاید اولین حضور خود را در لیگ قهرمانان تجربه کند، اما الدمیری در یک‌چهارم نهایی سال 2014 با الاتحاد مقابل العین بازی کرد که تیمش شکست خورد. این مدافع امیدوار است نتیجه این تورنمنت خوشحال‌کننده‌تر باشد.

آیاندا پاتوسی - فولاد

زننده گلی که امیدهای العین را برای بازگشت کشت، پس از سال 2019 که در استقلال بود، به دومین حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بازمی‌گردد. در تیمی که در مسابقات داخلی تمایل دارد بر مبنای دفاعی مستحکم باشد، هافبک هجومی اهل آفریقای جنوبی در عملکرد تهاجمی فولاد نقش رهبری را ایفا می‌کند. پاتوسی سال‌های ابتدایی فوتبال خود را در لوکرن بلژیک تجربه کرد که دو بار قهرمان جام حذفی این کشور شد و در آفریقای جنوبی و امارات به میدان رفت. تیم فعلی او آماده می شود که پس از 2015 برای اولین بار در لیگ قهرمانان به میدان برود. این بازیکن 28 ساله نقشی اصلی در بازی‌های جذاب گروه دارد.

مسابقاتی برای تماشا

بر مبنای بازی تیم‌ها در سال گذشته، السد و النصر نامزدهای صعود هستند و دیدارهای آنها، تکرار بازی‌های گروه D سال گذشته است که اهمیت ویژه‌ای دارد. هیچ تیمی در این دو بازی بسیار هیجان‌انگیز پیروز نشد و می‌توان انتظار جدال نزدیک دیگری داشت. اولین حضور الوحدات در لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال اردن اهمیت زیادی دارد. آنها به دنبال پیروزی تاریخی هستند و به عنوان تیمی ناشناخته می‌توانند تیم‌ها را شوکه کنند. فولاد هم که برای چهارمین بار در لیگ قهرمانان حاضر است، پیش از این سه بار با السد روبرو شد. دو بار در مرحله گروهی 2015 که یک بار مساوی کردند و یک بار شکست خوردند. یک سال قبل از آن هم تیم قطری به خاطر گل زده بیشتر در خانه حریف به یک‌هشتم نهایی رسید

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 0
    afc ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس