کد خبر 1202635
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶
بیماری نمایه سرفه نمایه سرماخوردگی نمایه

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است.

به گزارش مشرق، محمدرضا صالحی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با انتقاد از تصمیم سازی نادرست و ساده انگاری و عادی انگار مردم که موجب شیوع مجدد و گسترده کرونا در کشور شده است، افزود: تیم‌های بیمارستانی به شدت تحت فشارند و مشوق‌های معنوی و مادی می‌تواند تاب آوری آنها را برای عبور از پیک بیماری تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

شایع ترین علامت بیماری کرونا چیست؟

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نتیجه تست پی سی آر ۶۰ تا ۷۰ درصد درست است، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است و افراد با مشاهده این علائم باید خودشان را ایزوله کنند و در صورت بدتر شدن علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

صالحی با ابراز خشنودی از اینکه سن ابتلای افراد پایین آمده اما کودکان بدحال نادرند، افزود: افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلاء و ظهور علائم زودتر به پزشک مراجعه کنند.

وی از مردم خواست که در صورت مشاهده کمترین علامت بیماری از بیرون آمدن خودداری کنند و پروتکل‌ها را اعم از فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها و زدن ماسک و شستشوی دست‌ها بیشتر رعایت کنند.

صالحی، اهمیت واکسیناسیون را یادآور شد و گفت: برخی از متخصصان معتقدند در صورت مؤثر بودن واکسن‌ها ۲ سال زمان می‌برد تا بیماری کنترل شود در غیر این صورت شاید تا ۱۰ سال هم زمان برای مهار بیماری لازم باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    16 2
    شما لازم نیست انتقاد کنید اتفاقا ما به شما انتقاد داریم که یک سال است همه را به شدت تمام در حال ازار و اذیت هستید و راهکارهای واقعی را نمیبینید در عوض در بیمارستان به موش ازمایشگاهی تبدیل شده ایم.
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 0
      طبق حرف حضرات من در یکسال اخیر 10 بار کرونا گرفته ام و خوب شده ام!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    6 0
    عجب دکتری! اتفاقا فصل فصل الرژی و سرماخوردگیست، حالا با این توصیه ترس و نگرانی رو به خانواده ها وارد کن که به یک اب ریزش معمولی بروند درمانگاه و بزور بگیرن بستری شون کنند و امار کرونا رو هم ببرند بالا!
    • سسی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      2 0
      والا بخدا این چه حرفهای غیر کارشناسی که به ظاهر یک دکتر میزنه
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    3 0
    نه بابا.این حرف های چرت و پرت رو از کجا میارید.نکنه اینم از حرف های جدید سازمان بهداشت جهانیه و شما هم که ماشاالله مثل طوطی فقط تقلید میکنید.حنایت شما دیگر واسه ما دیگه رنگی نداره عمو جون.
  • میم IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    1 1
    بنده یک هفته بودآبریزش بینی و عطسه شدید داشتم و خارش گلو هم بود ولی شکر خدا رفع شد حالا نمی دونم کرونا بود یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 0
    فقط یک نادان و یا مزدور بیل گیتس می‌تونه همچنین مزخرفاتی رو بگه و افراد نادان هم قبول میکنند
  • سیدرضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    6 0
    یعنی اگه من بعد از استحمام بشینم جلوی کولر کرونا میگیرم؟
  • محمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    6 0
    دوستان باور نکنید اینا چرندیات محضه مثل همون تست pcr شون حرفای غیرعلمی و مضحک زیاد میزنن فقط با عقلتون میتونید بهشون راحت پی ببرید
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    2 0
    بابا بس کنید دیگه، اینجوریش رو دیگه ندیده بودم، یعنی هر کی عطسه کنه، کرونا داره؟ بنده چند ماهه که هم عطسه می کنم و هم آبریزش بینی شدید دارم، این کجاش کرونا هستش. اینقدر به مردم استرس کاذب ندهید و از دادن آمارهای عجیب و غریب مبتلایان و کشته ها دست بردارید. کرونا تئوری توطئه است برای کم کردن جمعیت جهان. یعنی استرس کاذب و تلقین میان سرماخوردگی و مرگ مبتلایان.
  • احمد IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    همه علائم مثل دردعضلانی وسردرد که شایع شده رونگفتن معلومه خودشون هم اطلاع جامعی ندارن . مردم چکارکنن وقتی رییس دولت میگه کرونارفته وسعرهارورهامیکنه وعلامت سبزمیده ازطرفی فقط سفرهای مذهبی روسفت گرفتن امااین یک بام ودوهوا بودن درخودستاد مشکله نه مردم اکثریت مردم اززمان کروناباتوخونن یا بندرت جایی میرن ..یه سامانه خریدوفروش درست میکردین خریدهاالکترونیکی میشد کارشماست نه مردم ازطرفی دولت میگه شش ماه اقیاط رونگیرن بانکهاازگذشته بیشترپیامک وتهدیدبه قانون رایی میکنن آقای ون یازنگی زنگ یارومی روم دولا دولا همینه که خودروحانی نمیدونه چطوری دهن وزیرش روببنده اونم مردانه ایستاده اماروحانیه فردااینم ردمیکنه وملت ؟ واقعااین دولت فقط بی تدبیری محض بود . آقای روحانی لطفا برو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس