کمیسیون

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از بررسی دلایل عدم اجرای کامل نظام رتبه بندی معلمان در این کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه ۲۲ فروردین) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه و با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دلایل عدم اجرای کامل نظام رتبه بندی معلمان بررسی شد.

وی افزود:  فرهنگیان انتظار داشتند طرح رتبه بندی معلمان به طور کامل اجرا شود که در کمیسیون اجتماعی دولت در قالب یک لایحه تصویب شده و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد که در نوبت اعلام وصول قرار دارد تا بعد از آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: اشکالاتی در لایحه دولت و هم بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد، چرا که برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان کافی نیست. با این حال تصویب و اجرای آن آرمان چندین ساله فرهنگیان را محقق خواهد کرد. ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که نظام رتبه بندی تاکنون اعمال نشده و این تصور که این طرح اجرا شده است به دلیل فوق العاده هایی بود که به فرهنگیان پرداخت شد و این موضوع را تحت الشعاع قرار داد.

فلاحی اظهار داشت: مدرک فرهنگیان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، چرا که ما در بودجه ۱۴۰۰ اعمال مدرک فرهنگیان را به طور مطلق قرار دادیم و در آن اول، دوم یا سوم بودن مشخص نشد، بنابراین این اقدام شامل تمام فرهنگیان می شود که این موضوع را به وزیر آموزش و پرورش هم یادآوری کردیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس