منع فعالیت سامسونگ و ال‌جی در بازار ایران تا دریافت مطالبات از کره‌جنوبی؛ یک الزام عقلانی

کره جنوبی تا زمانی که مطالبات ۷ تا ۹ میلیارد دلاری کشورمان را پرداخت نکرده است نباید اجازه فعالیت به شرکت‌های این کشور در ایران داده شود.

به گزارش مشرق، با تشدید تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه رژیم آمریکا علیه ملت ایران برخی شرکت‌ها که مع‌الأسف علی‌رغم بدعهدی‌های مکرر برای آن فرش قرمز پهن شده بود، به تبعیت از این تصمیمات  بازار ایران را ترک کردند.

شرکت سامسونگ و ال جی نیز به عنوان دو سازنده لوازم خانگی با وجود بازار مناسب و بزرگ ایران، ضمن تبعیت از تصمیمات آمریکا اقدام به ترک کشور کردند.

بیشتر بخوانید:

نخست‌وزیر کره جنوبی عازم ایران شد

البته این شرکت با برداشتن تبلیغات از سطح شهر و جایگزین کردن سایر بنرها به اسم سام سرویس و جی پلاس حضوری غیر رسمی در بازار ایران داشتند.

خروج این دو تولید کننده لوازم خانگی در ایران در گذشته نیز اتفاق افتاده است در دور گذشته تحریم‌ها نیز سابقه دارد با توجه به بازگشت آسان این دو شرکت به بازار ۸۰ میلیونی ایران، تصمیم گیری برای خروج و بازگشت برای این دو شرکت چندان سخت نیست.

کره جنوبی یکی از خریداران نفت ایران بود و میزان مطالبات کشورمان از این کشور از ۷ میلیارد دلار نیز عبور کرده است اما سئول برخلاف قواعد بین‌المللی دست به راهزنی زده و از پردخت مطالبات ملت ایران امتناع می‌کند از این جهت جلوگیری از ادامه فعالیت شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی در بازار ایران یک الزام عقلانی است.

حمایت قوه قضاییه نگرانی تولیدکنندگان را مرتفع کرد

احمد غزنوی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ممنوعیت واردات سامسونگ و ال جی به کشور اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید یخچال در کشور بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه و نیاز بازار بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار یخچال است. تولیدات در بخش‌های وسایل خانگی از کیفیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر علاوه بر تامین نیاز بازار به دنبال توسعه صادرات وسایل خانگی در کشور هستیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: تولید داخلی زمان شکل خواهد گرفت که هویت صنعت و تولید شکل گرفته باشد، با توجه به خروج شرکت‌های سامسونگ و ال جی در کشور تولید کنندگان داخلی با وجود محدودیت‌ها به دنبال تامین نیاز بازار و خنثی کردن نقشه خارجی برای اختلال در بازار صنعت بودند.

وی افزود: خروج سامسونگ و ال جی می‌توانست زیان‌های فراوانی را به بازار لوازم خانگی و تامین نیاز مردم وارد کند که با درایت مسئولان و تولیدکنندگان مرتفع شد، اما نگرانی در خصوص بازگشت این دو تولید کننده کره‌ای به بازار ایران وجود داشت که خوشبختانه با اقدام به موقع مسئولان شرایط برای ادامه فعالیت‌های واحدهای تولیدی فراهم شده است.

خروج از بازار ایران هزینه دارد

محمد امین اسلامی نیز در گفت‌وگو با میزان، تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی مخصوصاً ممنوعیت واردات کالای مشابه به داخل کشور گام اول برای آغاز صنعتی شدن و افزایش سطح تولید در کشور است.

وی افزود: رفت و برگشت آسان برندهای کره‌ای به کشور می‌تواند پیغام دلسرد کننده‌ای برای بخش‌های تولیدی کشور داشته باشد و علاوه بر این دو تولید کننده کره‌ای سایر فعالان خارجی را نسبت به بی هزینه بودن ورود و خروج به بازار ایران تغییر کند.

محمد امین اسلامی بیان کرد: با توجه به سود کلان این دو شرکت کره‌ای از بازار ایران احتیاج است قوانین سفت و سختی را برای حضور و فعالیت شرکت‌های خارجی که در زمان تحریم ایران را ترک کرده اند در نظر گرفته شود.

به هر روی، کره جنوبی تا زمانی که مطالبات ۷ تا ۹ میلیارد دلاری کشورمان را پرداخت نکرده است نباید اجازه فعالیت به شرکت‌های این کشور در ایران داده شود چرا که تأمین حقوق ملت مهم‌تر از داشتن رابطه یک طرفه با کشوری است که به اموال ملت ایران دستبرد زده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • hrk4950 IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    8 1
    عین خیانت به وطن اگر به انها اجازه حضور در بازار ایران داده بشه. خائنین به ایران و ایرانی باید عواقب کار خودشون را ببینند.اقا ما اصلا به حضور انها احتیاج نداریم
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 3
      اما مردم برای پز دادن نیاز دارن
  • hrk4950 IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    5 1
    عین خیانت به وطن اگر به انها اجازه حضور در بازار ایران داده بشه. خائنین به ایران و ایرانی باید عواقب کار خودشون را ببینند.اقا ما اصلا به حضور انها احتیاج نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس