کد خبر 1202117
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: یکی از ارکان «سیاست قطعی» جمهوری اسلامی ایران در مورد برجام، راستی آزمایی از اقدامات آمریکا در مورد رفع تمامی تحریم‌هاست. این مسئله امری کاملاً اساسی، اصولی، جدی و مستمر است. هرگونه ساده‌انگاری و تخفیف آن با توجه به سابقه آشکار آمریکا در بدعهدی و نقض عهد می‌تواند هزینه جبران‌ناپذیر به منافع ملی وارد و خسارتی دیگر را وارد سازد. هرگونه ارسال پیام عدم جدیت و سطحی انگاری راستی آزمایی و بازگشت سریع ایران به برجام -که متأسفانه در ادبیات دیپلمات‌های کشور دیده می‌شود- می‌تواند این رکن از سیاست قطعی کشور را تحت تأثیر قرار داده و آن را در منظر رقیب، صرفاً به موضوعی جهت چانه‌زنی و بازارگرمی تبدیل نماید.

تخفیف و تنزل مسئله راستی آزمایی به اقدامی فوری که صرفاً با انجام تراکنشی خاص آن‌هم احتمالاً به شکل استثنائی و تحت کنترل آمریکا و شاید در کانال مشخص انجام شود و یا اجازه انتقال و فروش حجم مشخص نفت در زمان معین، به‌هیچ‌وجه یک‌راستی آزمایی مطلوب از پایبندی آمریکا به برجام نیست. در مسئله راستی آزمایی نباید به‌هیچ‌وجه به آمریکا اعتماد کرد و با توجه به سابقه این کشور در نقض برجام، باید بازه موردنظر جهت اقدام متقابل ایران به‌اندازه کافی طولانی در نظر گرفته شود. به عبارت بهتر می‌بایست در فرایندی مستمر، تائید پایبندی آمریکا به برجام لحاظ شود و بازگشت این کشور به این توافق، به‌هیچ‌وجه نباید بدون هزینه باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 0
    تضعیف مردم ایران به نفع غرب نیست و نهایتا باید سیاست ها تعدیل بشه و به توازن برسه و تنش زدایی بشه بعد به حل و فصل موارد اختلاف پرداخته بشه و نظر میلیون ها نخبه و صاحب نظر و مردم فهیم ایران نادیده انگاشته نشود عقل جمعی همیشه کار ساز بوده تا تعصبات گروهی که به وخامت اوضاع کمک میکنه تا حل آن!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 0
    فقط با امضای کری تضمین حاصل میشه خخخخ
  • مهرناز IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    فقط و فقط راست ازمائی اقدامات امریکا بوسیله مقامات وسرمایه داران کلان صیهونیست ها " انجام می گردد " بقیه ارگان های بین المللی در مقابل صیهونیست ها " باید کشگ بسابند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس