وضعیت ادارات تهران در اولین روز اجرای محدودیت‌های کرونایی - کراپ‌شده

در اولین روز اعمال محدودیت‌های کرونایی و اعلام وضعیت هشدار در تهران، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران با حضور سرزده در برخی ادارات، در جریان نحوه کار آنها قرار گرفت.

به گزارش مشرق، با اعلام موج چهارم کرونا و اجرای محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز، غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران از تعدادی از ادارات تهران به‌طور سرزده بازدید کرد. 

مردم در صف‌های نوبت تامین اجتماعی

توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رسیدگی به امور ارباب‌رجوع در برخی قسمت‌های اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ رعایت شده‌ بود ولی برخی قسمت‌ها نیاز به نظارت و توجه جدی داشته و مراجعه‌کنندگان همچنان در صف‌های نوبت‌گیری شده از ساعات صبح منتظر انجام امور مربوطه خود بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران در این خصوص گفت: لازم است کلیه امور به‌طور الکترونیکی انجام شود و حفظ سلامت افراد به‌خصوص بازنشستگان در اولویت قرار گیرد. 

تمدید تسویه مالیات بر ارزش افزوده و صدور گواهی ۱۸۶ تا نیمه اردیبهشت

اداره امور مالیاتی شهر و استان تهران دارای حدود ۸ هزار پرسنل و ۹۰ ساختمان اداری است که بیش از ۲ میلیون نفر در جامعه مؤدیان مالیاتی دارد و محدودیت‌های اعلام شده در این مجموعه همراه با حضور ۳۰ درصد نیروی انسانی و با وضعیت مطلوب و رعایت نکات بهداشتی مشاهده شد.

محمدرضا نوری رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در حاشیه این بازدید با اشاره به تمهیدات امور مالیاتی درنظر گرفته در روزهای کرونایی، ابراز کرد: موارد تصمیم‌گیری اظهارنامه‌ها، رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی و تعیین درخواست مفاصاحساب به تعویق انداخته شده تا به سلامت مردم کمک شود.

وی در ادامه گفت: در سال جاری نیز موعد تسویه مالیات بر ارزش افزوده و صدور گواهی ۱۸۶ تا نیمه اردیبهشت تمدید شده است و با توجه به مکانیزه شدن بسیاری از امور نیازی به مراجعه فیزیکی به ادارت وجود ندارد. 

عدم اعمال محدودیت‌ها در شهرداری شمیرانات

ازدحام جمعیت و حضور همه نیروهای کاری در شهرداری منطقه یک تهران نشان از عدم اجرای دستورالعمل‌های کرونایی و عدم رعایت دورکاری پرسنل داشت که به گفته کارمندان این امر به دلیل حجم بالای کار و بستن حساب‌ها است.

مراجعه کنندگان نیز از صف‌های مرغ تا عدم رسیدگی به امور در شهرداری گلایه داشتند و کرونا را عاملی بر کمتر رسیدگی کردن ادارات به امور مردم می دانستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران با تاکید بر رسیدگی به امور مردم و استفاده از روش‌های الکترونیکی گفت: همه ما مکلف به رعایت و اجرای دستورات ستاد ملی کرونا هستیم و از فرماندار منطقه درخواست می‌شود تیم بازرسی فعال‌تر شده و با ارائه راهکار بار مراجعه حضوری مردم را کاهش دهند و از سرمایه‌های اداره صیانت کنند.

سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات با حضور در شهرداری و در حاشیه این بازدید بیان کرد: اصناف منطقه همکاری لازم را با ستاد کرونا و طرح شهید سلیمانی انجام داده و تعطیلی‌ها اعمال شده است و از امروز دورکاری کارمندان در شهرداری لحاظ خواهد شد.

سیدحمید موسوی شهردار شمیرانات بیان کرد: ۱۳۷۰ نیروی ستادی، صف و خدماتی در منطقه یک مشغول هستند و بخشنامه حضور ۵۰ درصد نیروی انسانی در شهرداری مناطق اجرا شده اما مشکل در دو حوزه مالی و شهرسازی وجود دارد که با اعمال دورکاری، کارمندان باید علاوه بر امور این حوزه و پاسخگویی به ارباب‌رجوع باید حجم کار دیگر نیروها را نیز انجام دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه‌های شهرسازی همه نیروها دنبال کار فوری نیستند و یک‌سری افراد دلال‌ بوده که در راهروهای شهرداری دنبال کار هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس