کد خبر 1202035
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
قطعات خودرو

قرار است روز دوشنبه به خاطر بحران نبود قطعات یدکی خودرو مدیران 20 خودروساز بزرگ بین المللی در کاخ سفید حاضر شوند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بنا به گفته یک مقام ارشد آمریکایی نبود قطعات یدکی خودرو در بازار جهانی باعث شده تا خودروسازان با بحران در تامین قطعات یدکی الکترونیکی مواجه شده، و به همین خاطر قرار است روز دوشنبه مدیران عامل دو شرکت خودروساز و قطعه‌ساز بین المللی در کاخ سفید حاضر شوند.

بنا به گفته این مقام کاخ سفید در این جلسه مدیران عامل سه خوردوساز بزرگ آمریکا و چند قطعه ساز از جمله گلوبال فاندریز و شرکت تولید قطعات الکترونیکی تایوان حاضر شوند. در این جلسه همچنین جک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیز، دبیر شورای ملی اقتصادی آمریکا نیز حضور خواهند یافت.

شرکت قطعه ساز تایوانی که بزرگ ترین تولید کننده قطعا الکترونیکی خودرو در جهان به شمار می‌رود نیز دعوت کاخ سفید در این جلسه را تایید کرده است. این شرکت بارها اعلام کرده که به شدت در تلاش است تا آنجا که می‌تواند کمبود قطعات الکترونیکی خودرو در بازار جهانی را برطرف کند.

دیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نشست قرار است بر لزوم تقویت چرخه تامین قطعات الکترونیکی خودرو در بازار جهانی تاکید شود.جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا هم در این نشست شرکت خواهد کرد.

از آنجا که برخی قطعات الکترونیکی خودرو و تراشه‌های هوشمند به صورت مشترک در ساخت یارانه‌ها کاربرد دارد، و از طرف دیگر به خاطر شیوع کرونا و افزایش دورکاری کارمندان در سراسر جهان تقاضا برای تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای دورکاری افزایش یافته، خودروسازان بین المللی با مشکل در تامین قطعات الکترونیکی و تراشه روبرو شده‌اند.

طی هفته‌ای که گذشت شرکت‌های خودروساز آمریکایی از دولت این کشور خواستند تا برای حل این بحران ورود کنند. آنها هشدار دادند که نبود تراشه‌های الکترونیکی باعث می شود برای سال جاری شاهد کاهش ۱.۲۸ میلیونی تولید خودرو در آمریکا باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    ما هم پراید داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس