تجام

یک کارشناس آمریکایی معتقد است که در پی همه‌گیری ویروس کرونا، خطر تخلیه اجباری مردم از منازلشان می‌تواند باعث بی‌خانمان شدن ۲۸ میلیون آمریکایی شود.

سرویس جهان مشرق - امیلی بنفر نماینده خانواده‌های بی‌خانمان آمریکا اخیراً مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی داشته و در این مصاحبه حقیقتی تلخ درباره وضعیت بی‌خانمان شدن ناشی از ویروس کرونا را با جزئیات تشریح کرده است. او در حال حاضر رئیس کارگروه تخلیه اجباری در کانون وکلای دادگستری آمریکا و بنیان‌گذار مؤسسه مسکن و کووید-۱۹ با همکاری دانشگاه پرینستون است.

بنفر در پاسخ به این سؤال که امروز بحران بی‌خانمان‌ها در مقایسه با بحران مسکن در سال ۲۰۰۸ چگونه است، گفت:

«هرگز در تاریخ آمریکا شاهد این تعداد از تخلیه منازل در چنین زمان کمی نبوده‌ایم.»

او در ادامه گفت، «می‌توان انتظار داشت که این رقم در هفته‌ها و ماه‌های آینده به شکل شگفت‌آوری افزایش یابد، به ویژه آنکه ابزارهای حمایتی و مداخله‌ای محدود هم رو به پایان هستند. در بحران سلب حق اقامه دعوی در سال ۲۰۰۸، حدود ده میلیون نفر در طول چند سال مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند. در حال حاضر حرف از ۲۰ تا ۲۸ میلیون نفر است که از الآن تا ماه سپتامبر بی‌خانه خواهند شد.»

او همچنین یادآور شد که تخلیه منازل می‌تواند تأثیر منفی بر سلامت مردم داشته باشد و گفت که بی‌خانه شدن باعث افزایش بیماری‌های تنفسی و افزایش مرگ‌ومیر می‌شود. بنفر می‌گوید، از آنجا که راه اصلی مبارزه با این ویروس ماندن در خانه است، بی‌خانه شدن می‌تواند موجب گسترش سریع‌تر ویروس شود.

به گفته بنفر، با توجه به مهلت قانونی ایالتی برای تخلیه منزل، به محض اینکه این مهلت به پایان برسد کلانترها اقدام به تخلیه اجباری مردم از خانه‌هایشان می‌کنند: «به محض اینکه این مهلت قانونی به پایان برسد، همه این خانواده‌ها فوراً خانه‌هایشان را از دست می‌دهند. و در حال حاضر، ۲۹ ایالت اصلاً مهلت قانونی جلوگیری از تخلیه منزل ندارند.»

او ادامه داد: «در بعضی ایالت‌ها مهلت قانونی فقط شامل قشر خاصی از مردم می‌شود و در بعضی ایالت‌ها هم زمان این مهلت محدود است. همچنین این مهلت قانونی با ابزارهای مالی دیگر همراه نیست تا بتوان مطمئن شد که مستاجران بابت اجاره عقب‌افتاده خود سودی پرداخت نمی‌کنند و مستاجران می‌توانند با آرامش در منزل خود بمانند.»

در نتیجه، او خواستار مهلت قانونی ملّی و فوری به همراه کمک‌های مالی بیشتر شد: «ما نیاز به مهلت قانونی یکپارچه، ملّی و فوری برای اجاره‌های عقب‌افتاده داریم و این مهلت باید همراه با ابزارهای مالی دیگر باشد تا مطمئن شویم که مستاجران می‌توانند بدون انداختن بار بدهی خود به دوش مالکان در خانه خود بمانند.»

بنفر همچنین درباره مشکلات ادامه مهلت قانونی از راه تماس ویدئویی و بدون حضور در دادگاه حرف زد:

«وقتی دقت کنیم که مردم مجبورند بین اجاره خانه و تهیه غذا برای خانواده یکی را انتخاب کنند، واضح است که نمی‌توانند هزینه تلفن یا اینترنت خود را هم بپردازند و تماس ویدئویی برقرار کنند. بنابراین این هم خودش یک مشکل دیگر است. و اگر نتوانند به صورت غیرحضوری با دادگاه ارتباط داشته باشند، اگر نتوانند تلفن کنند یا به صورت اینترنتی ارتباط داشته باشند، حکم عدم حضور در دادگاه را می‌گیرند و دادگاه طبیعتاً به نفع مالک رأی می‌دهد.»

بر اساس گزارش‌های رسمی نیز  ۳۰ درصد از مالکان نتوانستند در ماه ژوئن اجاره خانه‌های خود را دریافت کنند.

این ارقام در ماه آوریل ۲۴ درصد و در ماه می ۳۱ درصد بودند و در ماه ژوئن کمی کمتر شده و به ۳۰ درصد رسیدند. یک سوم از این ۳۰ درصدِ ماه ژوئن بخشی از اجاره خود را دادند ولی دو سوم از آنها اصلاً مبلغی نپرداخته‌اند.

نظرسنجی نشان داد که، «بالاترین آمار بدهی‌های معوقه در مستاجران (۳۲ درصد)، خانواده‌هایی با درآمد کمتر از ۲۵ هزار دلار در سال (۴۰ درصد)، بزرگسالان زیر ۳۰ سال (۴۰ درصد)، و کسانی که در مناطق پرجمعیت شهر زندگی می‌کنند (۳۵ درصد) است. میزان بدهی معوقه در مالکانی که با وام بانکی خانه گرفته‌اند فقط ۳ درصد پایین‌تر از مستاجران است.»

با وجود بالا بودن بدهی‌های معوقه در ابتدای ماه، خانواده‌ها توانسته‌اند در ادامه ماه شرایط خود را تعدیل کنند و با پرداخت در اواسط ماه «این فاصله را کمتر کنند». این مطالعه در ماه می‌ انجام شده است که بدهی‌های معوقه «از ۳۱ درصد در ابتدای ماه به ۱۱ درصد در پایان ماه کاهش یافت».

لازم به ذکر است براساس جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به چهار میلیون و ۶۲۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید و شمار قربانیان ویروس کووید-۱۹ در این کشور از ۱۵۴ هزار و ۳۶۰ نفر عبور کرد.

گفتنی است آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در جهان را دارد و پس از آن برزیل با دو میلیون و ۷۰۷ هزار و ۸۷۷ مورد ابتلا و ۹۳ هزار و ۵۶۳ مورد فوتی و هند با یک میلیون و ۶۹۵ هزار و ۹۸۸ مورد ابتلا و ۳۶ هزار و ۵۱۱ مورد فوتی در رده دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس قرار گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    23 10
    اونوقت یه عده لیبرال پلید درست شدن همه چیز ملت و کشور رو به بستن به هرقیمت با این آمریکا گره زدن
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      9 0
      تو کشور خودمون وضع اجاره خونه و مستاجری به یک تراژدی تبدیل شده
    • CZ ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      8 0
      آره واقعا ! پیشنهاد من اینه بهشون تابعیت رایگان ایران اهدا بشه .
    • CA ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      3 3
      خفه شو
  • من اعماق نیوزم خبرها دارم IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    7 7
    بحران معیشتی به گفته یکی از سران اصلاحات همش به گردن اصولگرایان است و بس
  • NL ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    24 9
    اروپایی ها و آمریکایی ها خیلی د رفاه زندگی میکنن. همه خونه ها و ویلاهای بزرگ دارن!!!! آهان حواسم نبود تو فیلمای خالی وود دیده بودم. مردم باز باور نمیکنن که اوضاعشون چقدر خرابه تو آمریکا
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    9 4
    کنکور را به تعویق بیاندازید 14 استان در وضعیت قرمز در مناطق گرم نمی توان 4 ساعت ماسک زد کولر هم نمی توان روشن کردن در ورزشگاه به جز مشکلات دیگر زیر افتاب نیز هستیم همچنین وزش باد و گرد و خاک می تواند مشکل ساز شود #تعویق_کنکور #لغو_کنکور
  • 1 IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    8 3
    به یارو گفتن چرا مدرک دکترایی که داری جعلیه؟ گفت از فلانی هم جعلیه.. (میدونین کیو میگم دارم راجع به 2 حسن صحبت میکنم) تو مگه قراره مثل اون باشی؟ اگه میخوای خودت رو با اون مقایسه کنی پس بدون: شما سال 2020 یه ماهواره فرستادین به مدار پایین زمین. اونا 70 سال پیش 3 انسان رو بردن کره ماه و بعد سالم برگردوندن. 20 تا ناو دارن شما صفرتا... ولی پراید ندارن ما داریم. دلارشون 23000 هزار برابر تومان ماست. اینارو هم میگن مقایسه.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    17 7
    اره دیگه اون امریکایی ها مثل شما مشرق نیوزی ها در دوران کرونا قیمت دلارها و سکه هاشون چند برابر نشده تا ثروتمندشون کنه
  • رامین IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    14 1
    نه اینکه ما با خانمان هستیم جمع کن بابا چسبیدی به آمریکا
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    2 7
    خدا بیشترش کنه
  • هادی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    7 0
    اینجای که دیگ به دیگ میگه روت سیاه خجالت بکشید بی وطنها
  • احمد IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    8 0
    ما هم مشکل مسکن داریم صدای مردم خودتون رو هم بشنوین خواهشا
  • NL ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    6 0
    خدا رو شکر هیچ کس به خاطر کرونا توی ایران بی خانمان نشد و مجبور نشد پشت بوم کرایه کنه.
  • CA ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    10 1
    مشرق بابا کوتاه بیا خودتم میدونی وضع کشور خرابه، انقدر مزدوری نکن
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    1 4
    یعنی آمریکا هم آخوندی داره ؟ یا از نظرات امثال آخوندی بهره میبره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس