تولید مدل‌های مختلف، پوشش نیازهای متنوع کاربران و بازه قیمتی گسترده از عواملی است که برندهای مختلف نظیر هواوی و سامسونگ را درگیر نبردی بی‌پایان کرده است. در این نبرد همه غول‌های تکنولوژی دنیا سعی دارند با امکانات مناسب تجربه متفاوتی از کار کردن با گوشی‌های هوشمند را برای کاربران خود رقم بزنند. اما فکر می‌کنید کدام برند در طول سال‌های اخیر بهترین‌ها را به کاربران خود عرضه کرده است؟

سال گذشته چالش‌های مختلفی نظیر پاندمی خیلی از برندها را از عرضه میان رده‌های جدید بازداشت؛ اما از هر چه بگذریم از تلاش برندهای نامدار هواوی و سامسونگ در طول دو سال گذشته برای عرضه بهترین گوشی‌های هوشمند نمی‌توانیم به سادگی عبور کنیم. برندهایی که در طول شش ماهه اول سال گوشی‌هایی با قابلیت‌های استثنائی روانه بازار کرده‌اند.

گوشی‌های سری Mate هواوی؛ تجلی خلاقیت و نوآوری

هواوی و سامسونگ؛ پیشتاز تولید بهترین گوشی‌ها در سالی که گذشت

سری Mate را باید آغاز اوج گیری هواوی در رقابت با برندهای سرشناسی مثل سامسونگ دانست. نقدهای زیادی پیرامون معرفی بهترین گوشی هواوی وجود دارد؛ اما تقریبا سری Mate که شامل گوشی‌های پرچمدار این کمپانی است به چند دلیل در لیست گوشی‌های برتر قرار می‌گیرد:

تغییر ماژول‌های دوربین در سری Mate هواوی

به جز صفحه نمایش بزرگ و بهبود هسته‌های پردازشی، یکی از تغییرات اخیر هواوی در سال‌های اخیر مانور بیش‌تر در حوزه طراحی ماژول‌های دوربین بود. یکی از ضعف‌های هواوی در گذشته همین ماژول دوربین بود که باعث می‌شد خیلی از کاربران برای جبران آن به سمت گوشی‌های سامسونگ بروند.

دیزاین سری Mate با تغییر ماژول‌های دوربین به سرعت به طراحی مدرن و لوکس خود نزدیک شد. در گوشی Mate 20 Pro شاهد طراحی بی‌نظیر دوربین و سنسورهای پرقدرت عکسبرداری بودیم که با جلوه‌های مختلف تجربه متفاوتی را برای کاربران گوشی‌های هوشمند رقم زد.

بهره گیری از هوش مصنوعی در توسعه سری Mate

هوش مصنوعی یا پردازش عصبی سیستم‌ جدید عملکردی هواوی برای بهبود سرعت پردازشی گوشی‌های این برند است. در سری Mate هم از این فناوری هوشمندانه استفاده شده و بنابراین بخشی از بار وظایف پردازشگرهای گرافیکی کاسته شده است. به زبان ساده‌تر دیگر باید با تجربه سرعت پایین لود یا بارگذاری اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های هواوی خداحافظی کنیم و انتظارات خود را از محصولات این برند بالا ببریم.

سری Y؛ میان رده‌های اقتصادی هواوی

در دو سال اخیر حتی میان رده‌های پرطرفدار هواوی هم جهش قیمتی چشمگیری داشتند. با این حال هنوز هم می‌توانیم روی گوشی‌های هوشمند برند نامدار هواوی به عنوان محصولی اقتصادی با ارزش خرید بالا نسبت به سایر رقبای چینی و کره‌ای حساب کنیم.

در میان گوشی‌های جدیدتر هواوی سری Y با امکانات رضایت بخش و جذابی به بازار و البته با قیمتی اقتصادی عرضه شد. نمایشگر و کیفیت پردازنده‌های این سری نسبت به مدل‌های هم رده بهینه بوده و در مدل‌های بالاتر مثل سری Y9 از پردازنده‌های قدرتمندتری استفاده شده است.  

در حال حاضر بین بهترین سری‌های گوشی‌های هوشمند هواوی این سری Y است که توانسته با امکانات کاربردی و قیمت مناسب جایگاه خود را حتی با عرضه گوشی‌های برتر میان رده سامسونگ حفظ کند.

سامسونگ؛ رقیب بی‌چون و چرای برندهای جهانی

در پنج سال اخیر و از سال 2016 به بعد سامسونگ با عرضه مدل‌های جدید میان رده و البته پرچمداران خود تلاش زیادی برای حفظ بازار فعلی خود داشته است. راز موفقیت سامسونگ در این سال‌ها پیشبرد استراتژی عرضه میان رده‌های اقتصادی همگام با معرفی گوشی‌های لوکس و گران قیمت‌تر بوده است. چیزی که نمود آن را در سری S، سری A و سری M به خوبی رصد کردیم.

در میان انواع بهترین گوشی سامسونگ سری A و M به عنوان کلاس متوسط اسمارت فون‌ها کیفیت مطلوب و آپشن‌های جدیدی را به کاربران خود عرضه کردند. سری A در سالی که گذشت پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ را به خود اختصاص داد و به جرئت می‌توان گفت که در زمره مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های بازار با این سطح از امکانات قرار می‌گیرد.

 سری A سامسونگ؛ میان رده هم سطح پرچمداران

هواوی و سامسونگ؛ پیشتاز تولید بهترین گوشی‌ها در سالی که گذشت

کم‌تر پیش می‌آید بتوانید در بین میان رده‌ها از قابلیت‌های کلیدی پرچمداران برندی با وسعت سامسونگ بهره‌مند شوید. البته سامسونگ در طراحی و پیاده سازی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری کلیدی در محصولات خود هرگز کم نگذاشته است؛ اما به هر حال هرگز یک میان رده با پرچمدار برابری نمی‌کند؛ مگر در سری پرطرفدار A!

سری A از نظر طراحی، سایز صفحه نمایش، باتری و تکنولوژی شارژ، قابلیت ذخیره سازی، دوربین و پردازش گرافیکی ارزش خرید بالایی دارد. گلکسی A70 از مدل‌های پرطرفدار این سری سامسونگ است که با حافظه 128 گیگابایتی و دوربین سلفی 32 گیگابایتی به یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی در سال 2019 تبدیل شد.

اگر در خرید میان رده‌ها کمی سخت‌گیر هستید سامسونگ گزینه‌های زیادی را توسعه داده که معمولا بعد از نسخه پایه به کاربران خود عرضه می‌کند. گلکسی A71 به دنبال گلکسی A70 با طراحی ظریف و رنگ و لعاب نزدیک به پرچمدارانی نظیر نوت 10 معرفی شد. سامسونگ حتی در طراحی گلکسی A80 نوآوری بیش‌تری به خرج داده و زیبایی ظاهری بدنه را با قابلیت چرخش دوربین سلفی دوچندان کرده است.

سری M؛ میان رده راضی کننده و خوش قیمت سامسونگ

بعد از سری A سامسونگ سامسونگ تصمیم گرفت برای رقابت با برندهایی نظیر هواووی و شیائومی که با میان رده‌های تازه خود بازار را تسخیر کرده بودند سری M را معرفی کند. سری M نمونه ارتقا یافته گوشی‌های پایین رده سامسونگ است که قبلا بیش‌تر مورد استقبال سالمندان قرار گرفت؛ اما امروزه از تمام اقشار و از هر نسلی طرفداران خاص خود را دارد.

یکی از جدیدترین مدل‌های سری M گلکسی ام 31 با وزن بسیار سبک، طراحی هوشمندانه و قابلیت‌های سخت افزاری قابل توجه است. سنسور چهارگانه این دوربین برای اولین بار در این بازه قیمتی کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری مطلوب‌تری را ارائه کرده است. حتی حافظه داخلی این محصول و به طور کلی گوشی‌های سری M سامسونگ هم با سری A برابری می‌کند و قابلیت ارتقا حافظه نیز دارند.

از دیدگاه کلی سری M سامسونگ را راضی کننده و خوش قیمت ارزیابی می‌کنیم؛ به ویژه برای کسانی که استفاده خاصی از گوشی هوشمند مثل استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب دارند و یا می‌خواهند بی‌وقفه با آن فیلم و سریال تماشا کنند. مهم‌تر این که مدت زمان ماندگاری باتری سری M برخلاف خیلی از پرچمداران سامسونگ نظیر سری نوت بی‌نظیر است؛ باتری پرقدرت با حداقل 8 ساعت ماندگاری و قابلیت شارژ سریع!

سخن آخر

گوشی‌های سامسونگ و هواوی همگام با میان رده‌های شیائومی در صدر پرفروش‌ترین اسمارت فون‌های بازار قرار دارند. تصمیم گیری برای خرید بهترین گوشی هوشمند از میان این دو برند کمی دشوار است. سامسونگ در عین حفظ کیفیت به تنوع و زیبایی ظاهری محصولات خود اهمیت می‌دهد. سایت راهنمای خرید لیست ابزار (listabzar.com) مدل های مختلف گوشی های هواوی و سامسونگ را با مشخصات کامل بررسی کرده است و همچنین به صورت تخصصی در این حوزه اطلاعات مفیدی را اختیار کاربران قرار می دهد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس