شفافیت، حلقه گمشده فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم/ چه کسانی سرپرستی تیم ملی را قبول نکردند؟

عزیزی خادم که با شعار شفافیت وارد فدراسیون فوتبال شد، در کمترین زمان ممکن در آزمون بزرگ شفافیت نمره مردودی گرفت تا نشان دهد فاصله حرف تا عمل بسیار است.

به گزارش مشرق، با اینکه انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی انتقادهای زیادی را به دنبال داشت، اما فدراسیون فوتبال و شخص شهاب‌الدین عزیزی خادم که به عنوان رئیس فدراسیون این حکم را صادر کرده بود، شفافیتی در این ماجرا نداشتند. این در حالی بود که عزیزی خادم در بدو ورودش به فدراسیون و حتی در نطق‌های انتخاباتی خود از لزوم شفافیت صحبت می‌کرد و در نخستین قدم که مورد انتقاد قرار گرفت، از این اصل دوری کرد.

دیگر انتخاب‌های عزیزی خادم هم با انتقادهای زیادی روبه‌رو بوده؛ از انتخاب سرپرست نایب رئیسی اول و دوم تا مدیر رسانه‌ای تیم ملی، اما اوج کج‌سلیقگی رئیس جوان فدراسیون فوتبال در انتخاب سرپرست بود. عزیزی خادم روز گذشته در مصاحبه تلویزیونی گفت: «قبل از خورشیدی با چند نفر از چهره‌های ملی کشور به مدت دو تا سه ساعت صحبت کردم. من با افراد صاحب نظر در فوتبال تماس گرفتم و خواهش کردم مسئولیت را بپذیرند اما قبول نکردند. فوتبال را به سمتی بردند که همه چیزِ آن خدشه‌دار شده است.»

بیشتر بخوانید:

انتقاد رئیس پیشین فدراسیون فوتبال از عزیزی‌ خادم: یک بچه ۴ ساله هم این انتخاب‌ها را نمی‌کند

عدم شفافیت عزیزی خادم در توضیح پروسه انتخاب سرپرست تیم ملی، جایی مشخص می‌شود که او فقط به گفتن یک جمله کلی بسنده کرد. او نه تعداد افرادی که پیشنهاد سرپرستی تیم ملی را رد کردند، اعلام کرد و نه اسامی آنها را به زبان آورد. در واقع عزیزی خادم که با شعار شفافیت گام به فدراسیون گذاشت در اولین آزمون شفاف‌سازی نمره قبولی نگرفت و فقط به ذکر کلیات بسنده کرد. اگر بنا بر شفاف‌سازی است رئیس فدراسیون باید اسامی افرادی که با آنها صحبت کرده را اعلام می‌کرد.

عدم شفافیت عزیزی خادم در این مسئله نشان می‌دهد که حلقه گمشده فوتبال ایران یعنی شفافیتی که رئیس فدراسیون فوتبال، پیش و پس از انتخابات چندین بار به آن اشاره کرده بود همچنان مفقود است چرا که هنوز پاسخ روشنی به دلیل انتخاب خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی داده نشده است.

نکته پایانی اینکه عزیزی خادم گفته چون چند نفر صاحب نظر این پست را قبول نکرده‌اند در نهایت خورشیدی به سمت سرپرستی تیم ملی انتخاب شده است. شاید اگر عزیزی خادم یک فرد فوتبالی بود چنین صحبتی را انجام نمی‌داد چرا که اگر یک فوتبالی لیست چند صد نفره برای انتخاب سرپرست تیم ملی تنظیم کند، مجتبی خورشیدی در انتهای لیست هم قرار نمی‌گیرد اما عزیزی خادم که تنها با سابقه عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و یکی دو تیم به فدراسیون رسیده قطعاً از خیلی از مسائل مربوط به فوتبال بی‌اطلاع است. عزیزی خادم البته به این سؤال ساده هم پاسخ نداد که معیار انتخاب خورشیدی چه بوده است؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 0
    دستپخت اصلاحطلبا و یونسی بهتر ازین میشه؟ چرا امثال علی کریمی و دایی و مهدوی کیا ساکت شدن؟ حالا اگه یه حزب اللهی رئیس میشد با استوری زدن انگشت خودشونو زخم میکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس