کد خبر 1201744
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
ورزش ایران «فقر علم مدیریت» دارد/ مسئولان فوتبال را نمی‌شناسم

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به عدم شناخت خود از ریاست فدراسیون فوتبال و انتصابات وی گفت: مدیریت نیاز به علم آکادمیک و ذات آن مدیر دارد اما در ورزش ایران «فقر علم مدیریت» داریم.

به گزارش مشرق، حسین کلانی درباره انتقادات اهالی فوتبال به انتصابات شهاب الدین عزیزی رئیس فدراسیون فوتبال گفت: من واقعاً نمی‌توانم درباره مجموعه‌ای که هیچ شناختی از آن ندارم اظهار نظر کنم.

کارشناس فوتبال ایران افزود: قبل از حضور آقای عزیزی خادم در راس امور مدیریتی فدراسیون فوتبال هم گفتم که او را نمی‌شناسم. الان هم افرادی که در فدراسیون حاضر شده‌اند را نمی‌شناسم. البته اخبار این انتصابات را نیز پیگیری کامل نمی‌کنم اما اینکه متر و معیار این عزل و نصب‌ها مشخص باشد مردم فوتبالدوست ایران راحت تر می‌توانند آن را بپذیرند. باید بپذیریم فقر علم مدیریت در ورزش بخصوص فوتبال داریم.

وی تاکید کرد: نمی‌توان تجربه حضور در فوتبال و بازی کردن در مستطیل سبز را دلیلی بر مدیریت خوب دانست. قطعاً حضور در جایگاه‌های مهم که مردم به آن توجه ویژه دارند نیاز به علم آکادمی مدیریتی دارد.

بیشتر بخوانید:

علی جوادی از فدراسیون فوتبال خداحافظی کرد

پیشکسوت فوتبال ایران راجع به حضور افرادی نظیر مجتبی خورشیدی در قامت سرپرست تیم ملی بزرگسالان یادآور شد: من ایشان را هم نمی‌شناسم. سرپرستی یک تیم مسئولیت‌های سنگین و ویژه ای دارد. پل ارتباطی بین بازیکن و مربی و مدیر است. چتر حمایتی یک تیم با سرپرست بطور کامل پهن می‌شود.

او راجع به شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا تاکید کرد: بازی در آسیا قطعاً سخت‌تر از رقابت‌های داخلی خواهد بود. من فکر می‌کنم تیم‌های ایرانی با توجه به محدودیت جذب بازیکن خارجی، شرایط متفاوتی را نسبت به گذشته خواهند داشت. من خودم با توجه به توان بازیکنان تیم‌هایی نظیر پرسپولیس، استقلال و فولاد و تراکتور امیدوار به خلق بهترین نتایج هستم.

کلانی گفت: اینکه در داخل خاک خودمان به دلیل محدودیت‌های کرونایی و کج سلیقگی AFC بازی نمی‌کنیم اتفاق خوبی نیست اما باز هم مطمئن هستم نمایندگانی را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا خواهیم داشت.

وی درباره برنامه تیم ملی ایران در ادامه رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خاطرنشان کرد: راهی که با آقای ویلموتس رفتیم کار را برای ما سخت کرد. من فکر می‌کنم در دور برگشت چاره‌های جز تمرکز روی برد نداریم. حیف است قاره آسیا تیمی مثل ایران را به عنوان نماینده در جام جهانی نداشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس