کد خبر 1201850
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱
پرهیز موادغذایی نمایه خوراکی نمایه

متخصص طب ایرانی گفت: رعایت ۶ اصل مهم در سبک زندگی سالم طب سنتی ایرانی موجب حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها می شود.

به گزارش مشرق، ناصر رضایی پور، متخصص طب سنتی ایرانی، درباره "سبک زندگی سالم" گفت: این سبک، روشی از زندگیست که می ‌تواند سلامتی انسان را تأمین کرده، از بیماری پیشگیری کند و اگر فردی بیمار شد بتواند با این سبک به سلامتی بازگردد.

بیشتر بخوانید:

روزگاری که پزشک نداشتیم چه می‌کردیم؟

وی افزود: سبک زندگی سالم با توجه به شرایط اقلیمی در سراسر جهان متفاوت است اما بر اساس آنچه که از حکمای خردمند طب ایرانی به ما به ارث رسیده است بر ۶ اصل درست خوردن و درست آشامیدن، خواب و بیداری به وقت و منظم، حرکت ورزشی و سکون به وقت لازم، شرایط روحی و روانی مناسب، پاکسازی بدن از فضولات و توجه به تاثیر آب و هوا استوار است که اگر به آن خوب توجه شود و بر اساس مزاج و شرایط بدنی رعایت شود امید به حفظ سلامتی خواهیم داشت.

متخصص طب سنتی ایرانی کشورمان در ادامه اظهار داشت: بر اساس منابع علمی این ۶ اصل در امتداد یکدیگر قرار می گیرند و هم وزن و هم ارزش هستند. اگرچه برخی حکما گفته اند شرایط روحی و روانی مناسب از دیگر اصول مهمتر است چون سرعت اثر آن بیشتر است. ضمن اینکه امروزه در طب نوین و طب ایرانی حاضر این امر مورد قبول است. دغدغه های اقتصادی  و اجتماعی و فشارهای سیاسی موجب فشار روانی و به خطرانداختن سلامتی می ‌شود.

رضایی پور ضمن تاکید بر رعایت استانداردهای غذایی گفت: امروزه بسیاری از مردم به دلیل گرفتاری هایی که دارند استاندارد غذایی را رعایت نمی کنند و حتی وعده های غذایی خود را به تعویق انداخته یا آن را فراموش می کنند. وعده های صبحانه و شام به عنوان دو وعده اصلی نباید حذف شوند ضمن اینکه باید در ساعت معینی صرف گردد. غذا باید در آرامش صرف شود. باید بدون گوش دادن موسیقی و دیدن تلویزیون و صحبت کردن غذایمان را صرف کنیم.

وی بر جویدن غذا به عنوان یکی از مهمترین نکات در رعایت استاندار غذایی تاکید کرد و گفت: تأثیر جویدن مناسب غذا بر سردرد، بیماری های زنان و گوارش ثابت شده است. هر لقمه غذا باید حدود ۳۰ تا ۴۰ مرتبه جویده شود. با غذا نباید نوشیدنی صرف شود. ضمن اینکه از خوردن لبنیات در کنار غذاهایی مثل کباب که گوشت در آنها غالب است پرهیز شود چون لبنیات موجب فساد گوشت می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس