کد خبر 1201659
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
دکتر عبدالحسین خسروپناه

آقای روحانی که حرف از نظر مردم و همه پرسی و رفراندوم می‌زنند، بد نیست اول از نظر مردم درباره دولت خودشان شروع کنند و نظر مردم را در این باره جویا شوند.

به گزارش مشرق، دکتر عبدالحسین خسروپناه استاد حوزه و دانشگاه طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: من در رسانه‌ها دیدم جناب آقای روحانی در سخنانی اظهار داشته آمریکا برای توبه آمده و «هل لی من توبه» گفته است، بعد هم تاکید کرده که اگر آمریکا توبه کند ما می‌پذیریم. حقیقتا از صحبت‌های ایشان متعجب شدم. به چه استدلال و برهانی با به کار بردن عبارت حضرت حر، به صورت غیرمستقیم بین آمریکا و جناب حر قیاس کرده‌اند؟ آقای روحانی! برای توجیه نگاه اشتباه‌تان به آمریکا، از حضرت حر مایه می‌گذارید؟ اگر در برزخ و قیامت جناب حر جلوی شما را گرفت و از اینکه جمله ایشان را در وصف آمریکا به کار برده‌اید، آن هم یک وصف اشتباه، از شما بازخواست کرد چه جوابی می‌دهید؟ شرمنده نمی‌شوید!؟

ابوحنیفه به عنوان موسس اصل قیاس در استنباط حکم شرعی هم، اگر این قیاس ناروای شما را می‌شنید خنده‌اش می‌گرفت. من واقعا از این جملات جناب روحانی شگفت‌زده شدم. ایشان بعد از این قیاس گفته است که اگر آمریکا توبه کند ما قبول می‌کنیم، این جمله در ظاهر جمله درستی است ولی سوال اینجاست: واقعا شما فکر می‌کنید آمریکا توبه می‌کند!؟ ساده‌اندیشی تا کجا؟ آمریکا در تاریخ ۵۰۰ ساله‌اش نسبت به رفتار نژادپرستانه‌اش با سرخپوست‌ها و سیاه‌پوست‌ها و کشتار مردم ژاپن در جنگ دوم جهانی و قتل عام مردم ویتنام و به خاک و خون کشیدن افغانستان و عراق توبه کرده است که از رفتارش نسبت به برجام بی‌فرجام شما توبه کند؟ شما واقعا فکر می‌کنید آمریکا توبه می‌کند که وعده داده‌اید آن را خواهید پذیرفت؟ اینکه نهایت ساده‌اندیشی است.  

جناب آقای روحانی! به شما توصیه می‌کنم کمی هم تاریخ و قرآن بخوانید، بخوانید تا متوجه شوید با عبارت حضرت حر، چه کسی را با چه ناکسی مقایسه می‌کنید. مقایسه کنید تا وعده‌های قرآنی را درباره پذیرش ولایت شیطان ببینید و بفهمید که از پذیرفتن سلطه بیگانه چیزی عاید شما و عاید مردم نمی‌شود.  

جناب آقای روحانی! اگر این همه وقت و انرژی‌ای که صرف مذاکره با ۱+۵ و رفع تحریم‌ها کردید، صرف افزایش توان تولید داخلی کرده بودید، اکنون با این حجم از مشکلات مواجه نبودیم و اتفاقا در مذاکرات هم با دست پرتری وارد می‌شدید.

آقای رئیس‌جمهور که قابل نمی‌داند از اتاقش بیرون بیاید و حرف دل مردم کوچه و بازار را بشنود، آن زمان هم که کرونا نبود از پشت شیشه ماشین مردم را تماشا می‌کردند من به عنوان طلبه‌ای که مدام با مردم در ارتباط هستم، از دیدن حجم درد و رنج مردم به ستوه آمده‌ام. همه مردم گرفتار شده‌اند، طلبه‌ها کارگری می‌کنند تا بتوانند خرج زندگی خود را بدهند، همه اقشار جامعه از شدت فشار اقتصادی دچار مشکلات عدیده شده‌اند، آن وقت هنوز هم که هنوز است دست روی دست گذاشته‌اند تا آمریکا کاری کند و تحریمی را بردارد.  

آقای روحانی که حرف از نظر مردم و همه پرسی و رفراندوم می‌زنند، بد نیست اول از نظر مردم درباره دولت خودشان شروع کنند و نظر مردم را در این باره جویا شوند. آنطور که گروه‌های مختلف مردم به من رجوع می‌کنند، به عنوان یک طلبه و به عنوان صدای مردم، از جناب رئیس‌جمهور ۴ سوال دارم که از ایشان تقاضا دارم به این ۴ سوال پاسخ بدهند:

۱- با توجه به اینکه شعار دولت آقای روحانی، تدبیر و امید بوده است، آیا دولت ایشان از مردم نظرسنجی کرده که امید در جامعه ما بعد از این ۸ سال رشد کرده یا افول داشته؟  

۲- دولت مدعی تدبیر، با چه تدبیر و سیاستی فضای کالاهای اساسی را به جایی رسانده که به‌رغم وجود ۶۰۰ هزار مرغداری در کشور که می‌توانستیم صادرکننده باشیم، اکنون مردم عزتمند ما باید ساعت‌ها وقت خود را در صف‌های خرید مرغ بگذرانند؟

۳- چطور جوانان انقلابی ما در مجموعه‌های نظامی توانسته‌اند پیچیده‌ترین صنایع موشکی را ابداع کنند اما دولت تدبیر و امید نتوانست در صنعت خودرو کوچک‌ترین حرکت رو به جلویی را ایجاد کند؟ غیر از این است که ایشان از ظرفیت عظیم جوانان نخبه مومن هیچ استفاده‌ای نکرد و آنان را بیرون گود نگه داشت؟

۴- از جناب رئیس‌جمهور تقاضامندم به ملت توضیح بدهند که براساس کدام داده‌های علمی و کدام الگوهای مدیریتی، تاکنون به تدبیر بحران کرونا اقدام کرده‌اند؟ این چگونه مدیریتی است که ایام نوروز را آزاد بگذارند، بعد که فاجعه درست شد حالا ۲ هفته تعطیل کنند؟ چگونه است که زیارت عتبات عالیات ممنوع می‌شود اما تورهای ترکیه آزاد است!؟ امیدوارم جناب روحانی که قرار بود هر ۱۰۰ روز به مردم گزارش دهند، حداقل جواب این ۴ سوال را صریح و شفاف به مردم ارائه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 22
  • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    23 4
    جناب خسروپناه شما خودتو ناراحت نکن ما به حرفای عجیب‌غریب و گاها بچه‌گانه عادت کرده‌ایم!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      فکر بسیار بسیار خوبی است . از دولت روحانی شروع کنید به رفراندوم
  • حمید IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    22 3
    برای رسبدن به آرزوش داره آخرین تلاش‌هاشو میکنه خبر نداره که هرگز به این آرزوش نمیرسـه
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    21 3
    مجلس بایدبافوریت مذاکرات را تا قبل از رفع کامل تحریمها وانجام راستی آزمایی ایران ممنوع کند وگرنه دوباره وچندباره نتایج بسیار زیانباری برای نظام ومردم رقم خواهدخورد!
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    8 6
    همه میگن مردم، اما حال روز مردم روز به روز خرابتر میشود
  • مجید دلبندم IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    اون از ترس کم آوردن با وزرای خودش هم حرف نمیزنه فقط میاد براشون تو جلسه سخنرانی میکنه و میره .حالا بیاد به مردم پاسخ بده انشاءالله تو دادگاه مجبور به پاسخ بشه این آقای حقوقدان ! که اگه اینجا هم دادگاهی نشه قیامتی هست و محاکمه الهی که اونجا حق ما گرفته میشه
  • جویا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    17 3
    احسنت به شما .
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    19 3
    شماها چقدر ساده اید ک فکر میکنید جناب پرزیدنت از سر ناآگاهی و کم اطلاعی این اقدامات رو انجام میدهند. یعد از 8 سال تازه مو رو میبینید هنوز پیچشش مو رو ندید پیچش موی که استاد عباسی 93 داد میزد
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    18 4
    این حرف ها را دومرتبه تکرار کنید اقای روحانی نفهمیدند چون جمعه بود وخواب بودند
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    9 3
    احسنت
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    10 4
    منوچهر فریدون رئیس جمهور منتخب با تدبیر !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سید IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    خنده آمد خلق را از این قیاس/ کاش می پیچیدند حسن را در پلاس !!!
  • علی حق جو IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    16 3
    احسنت بر آقای خسرو پناه بدلیل طرح پرسش های منطقی و درست …… هر چند میدانم گوش شنوایی در این دولت برای پاسخ به آنها پیدا نخواهید کرد متأسفانه………!!!!
  • سید IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    14 4
    حرف های حساب و مستدل زده شده است اما حیف که طرف خطاب این حرف ها در گوشش پنبه کرده و خود را به خواب زده است.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    17 2
    کوش اگر گوش روحانی(فریدون) - ناله اگر ناله مردم - البته آنکه بجائی نرسد فریاد است.
    • مردم ایران IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      نگرانم هیچ موزه ای پذیرای روحانی بعد از اتمام دولتش نباشد……!
  • SE ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    21 3
    اگر تورهای ترکیه تعطیل میشد 30 درصد رای اصلاحات در انتخابات خرداد میپرید
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      ینی سی در صد مردم به ترکیه می رفته اند - تقلب در آمار و ارقام در ذات آنها است عدد رقمی را نیستند -
  • محمد IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    16 3
    سلام و سپاس واقعا عالی بود. حرف دل هر ادم منصف هم همین است.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    آقا باید هر روز دعا کنیم که هر چه زودتر عمر این دولت و دولت های شبیه این برای همیشه از سر مردم ایران کوتاه شود انشاا...
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    حیف این همه نجابت و احترام که خرج بعضی ها بشود ...
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    اقای روحانی خیلی وقته شبدرروبه جای گندم به ملت عزیزایران تعارف میکنه.ولی ملت ضر ب المثل کافرهمه رابکیش خودپنداردتحولیشا ن میدهد.اینهمه دروغهاوفریبهای رنگارنگ اگه جرئت داری ازبدنه طرفدارات نظرسنجی کن تاببین چقدرعقل وتدبیربرات قائلان حسن اغا
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    درستش اینه: از قیاسش خنده آمد خلق را...
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    با احترام به آقای خسروپناه. اینکه بگوییم آقای روحانی هیچ وقت بین مردم نبود درست نیست. اینکه بگوییم همیشه از پشت شیشه مردم را دیده هم درست نیست. انتقاد باید تعمیم بیخود نداشته باشد. قطعا منظور روحانی توبه صد در صدی نیست بلکه در همین مساله هسته ای است آن هم طبق ظاهر حرف خودشان. آقای روحانی هم گفت که فقط حرف میزنند. خلاصه با اینکه خودم منتقد جدی روحانی هستم ولی این نقد اشکال دارد
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 1
    گوینده هم به سخنان خود اعتقاد ندارد وفقط برای فریب افکار عمومی گفته هل لی من توبه آمریکا آمده توبه کنه
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    جناب خسروپناه اگر جوانها ندانند شما که می دانید این جماعت اصلاح طلب قبلا صدام را هم با خالدبن ولید مقایسه کردند و خواستار کمک به صدام در حمله به کویت بودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس