عدم همکاری تل‌آویو با «لاهه» نشانگر منطق قلدرمآبانه آن است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با اشاره به عدم همکاری رژیم صهیونیستی با دادگاه لاهه، گفت: این اقدام نشانگر منطق قلدرمآبانه صهیونیستها است.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز جمعه سخنانی را در خصوص عدم همکاری رژیم صهیونیستی با دادگاه لاهه مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: مخالفت سران رژیم صهیونیستی با همکاری با دادگاه جنایی بین‌المللی نشان دهنده منطق قلدرمآبانه این رژیم در شیوه تعامل با نهادهای بین‌المللی است. رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای عمل می‌کند گویی فراتر از قانون است و نباید مجازات شود.

قاسم اظهار داشت: مسأله تحقیقات در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، آزمونی پیش‌روی نهادهای بین‌المللی برای اجرای قطعنامه‌های بین المللی است. باید دید که نهادهای بین المللی تا چه میزان در این عرصه جدیت دارند.

پیش از این رأفت مره، عضو ارشد حماس گفته بود: ملت فلسطین امیدوار است سران رژیم صهیونیستی هرچه زودتر به دلیل جنایات خود در اراضی اشغالی بازخواست و محاکمه شوند. وی همچنین خواستار بکارگیری تمامی راهکارها و ابزارها برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

گفتنی است، دادگاه بین المللی کیفری لاهه پیشتر به صلاحیت خود برای رسیدگی به پرونده اراضی اشغالی فلسطین رأی داد. دادگاه لاهه رأیی صادر کرده است که به موجب آن، صلاحیت رسیدگی قضائی به جنایات صورت گرفته در اراضی اشغالی فلسطین به آن واگذار می‌شود. این اقدام زمینه را برای انجام تحقیقات احتمالی درباره این اراضی مهیا می‌کند. با این حال، صهیونیستها از هرگونه همکاری با این نهاد بین المللی طفره می روند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    عدم همکاری تل اویو با دادگاه لاهه اثبات کننده نقض حقوق بشر و جرائم جنگی گسترده توسط رژیم صهیونیستی است. دادگاه فقط باید علیه جنایت کاران و حامیان شان حکم صادر کند. همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس