کد خبر 1201094
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
شرط بازگشت آمریکابه برجام لغو تحریم‌ها است/غنی‌سازی تعطیل نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شرط بازگشت آمریکا به مذاکرات، لغو تمام تحریم‌های ایران است و تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود، غنی‌سازی ۲۰ درصد را تعطیل نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، زهره الهیان با تاکید بر اینکه طرف‌های برجامی باید تعهدات خود در قبال ایران را به طور دقیق انجام دهند، گفت: قبل از سفر هیئت مذاکره کننده ایران به وین، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه‌ای را با مسئولان وزارت امور خارجه و عباس عراقچی برگزار کرد و نمایندگان انتظارات خود را از هیئت مذاکره کننده ایرانی مطرح کردند.

وی بیان کرد: نکته مشترک اظهارات نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان وزارت امور خارجه این بود که به هیچ وجه با هیئت آمریکایی مذاکره مستقیم و غیرمستقیم انجام نشود و پیش شرط بازگشت آمریکا به مذاکرات، لغو تمام تحریم‌های ایران است و تا این شرط محقق نشود، بازگشت آمریکا به مذاکرات و مذاکره با این کشور به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس پیگیر حقوق مسلم ملت ایران هستند چراکه تحریم‌هایی که در این سال‌ها از سوی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی علیه کشورمان اعمال شده، حقوق اساسی ملت ایران را زیر پا گذاشته است.

بیشتر بخوانید

تخریب بهارستان از کانال پاستور

الهیان گفت: تا زمانی که همه تحریم‌های ایران برداشته نشود، سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران این نیست که به تعهدات برجامی بازگردد و یا آنکه غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد را تعطیل کند.

وی یادآور شد: در شرایط حاضر هیئت مذاکره کننده ایران باید صرفاً به دنبال رفع تحریم‌ها در عمل باشند چرا که پس از گذشت این همه سال، زمان آن رسیده است که غربی‌ها دست از حرف و ادعاهای خوب بردارند و در عمل تعهدات خود را انجام دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر مذاکرات است و آن را رصد می‌کند. کوچک‌ترین تخلف از قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مستلزم مجازات برای مستنکفین از قانون در هر سطح و مقامی است و ما هشدارهای لازم را به وزارت امور خارجه داده‌ایم و به هیچ وجه تمرد از قانون را نمی‌پذیریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ریزبین IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    16 0
    لغو تمام تحریم ها در ازای بازگشت آمریکا به برجام در ازای انجام تعهدات برجامی ایران منطقی ترین ملایم ترین و به حق ترین شرط ایران است این شرط نه نیاز به مذاکره داشت و نه ایران زیاده خواهی کرد بلکه این بدهی 1+5به ایران است که باید پرداخت شود تا همه چیز به حالت عادی برگردد اگر غیر از این باشد معنایش این است با کلاه برداری آمریکا و اروپا مواجه شدیم و پول جنسی را باید دوبار پرداخت کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس