کد خبر 1201012
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
واشنگتن: آماده‌ایم برای بازگشت به برجام گام برداریم - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است واشنگتن آماده است گام‌هایی را برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای برداشته و رفع تحریم‌هایی که مرتبط با برجام نیستند را نیز درنظر بگیرد.

به گزارش مشرق، در حالی که آمریکا پیش از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از ایران می‌خواست ابتدا به الزامات برجامی بازگردد، اما وزارت خارجه این کشور بامداد پنجشنبه از آمادگی واشنگتن برای پایبند شدن به توافق هسته‌ای خبر داد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه گفت: «گفت‌وگوها در وین دشوار خواهد بود و به دلایل مختلفی از جمله نبود اعتماد بین تهران و واشنگتن، شاهد چالش‌هایی خواهیم بود».

پرایس ضمن اشاره به حرفه‌ای پیش رفتن گفت‌وگوها در وین، توضیح داد: «ما آماده‌ایم گام‌هایی را برای بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای برداریم، همچنین رفع تحریم‌هایی که مرتبط با برجام نیستند را نیز درنظر بگیریم».

وی با تاکید بر آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، اما اظهار داشت: «ما هیچ مشوق یکجانبه‌ای به ایران ندهیم تا به [پایبندی به تعهداتش ذیل] توافق هسته‌ای بازگردد».

پیش از این، یک مقام ارشد ایرانی روز گذشته به شبکه «پرس تی‌وی» گفت که جمهوری اسلامی تقسیم‌بندی تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا به تحریم‌های برجامی و غیربرجامی را نمی‌پذیرد.

روز سه‌شنبه دور اول هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا برگزار شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به گفت‌وگوهای هیأت ایرانی با گروه ۱+۴ در وین اشاره و بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با هیچ طرفی از آمریکا در وین و در هیچ جای دیگری صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرپرست هیأت ایرانی در وین، با بیان اینکه ما درباره برجام هیچ مذاکره‌ای نداریم، چه برسد به فرابرجام و موضوعات دیگر، گفت: اگر اروپا علاقه‌مند به حفظ توافق و ادامه آن است، خواسته ایران که رفع کامل تحریم‌ها در یک مرحله است را اجابت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    30 3
    دوره ی ذلت پذیری اصلاح طلبا تموم شد. تمام تحریم ها رو باید برداری و ما راستی ازمایی کنیم. و این سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران هست.
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      5 19
      خخخخخخخخ باشه. تو دوره عزت اصولگرایان تو اون ۸ سال همه تحریما رو برداشتن هیچ تحریمی هم تصویب نسد هیچ قطعنانه ای صادر نشد هیچ اجماعی علیهتون شکل نگرفت و شما راستی ازمایی کردید. یه جوری حرف نزن انگار ما تو دوره خودتون مریخ بودیم دسته گلاتونو ندیدیم و لمس نکردیم و هنوز تاوانشونو پس نمیدیم.
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      26 2
      احمق جان ولی تو اون دوره مثل دوره ذلالت شما دلر به سی هزارتومن نرسید ، صنعت هسته ای هم تعطیل نشد ضمن اینکه تحریم ها هم کارایی خودش از دست داده بود
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      2 12
      ایکیو سان اگر چند صد میلیارد دلار فروش نفت صد دلاربه بالا (دوران طلایی فروش نفت)نبود اونزمان احمدی نژاد اگر یکسال دیگر هم رییس جمهور مونده بود دلار را با قیمت پنچاه هزار تومان سال۹۳ به روحانی تحویل داده یود
  • ش. AE ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    15 0
    به زودی این برجام نا فرجام به آتش میکشیم فعلا قوه مجریه عرضه این کار رو نداشته میترسن از آقازاده‌ها شون انتخابات خرداد ماه تیری است به قلب ترسوها و آمریکا و رژیم صهیونسیتی کودک کش
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    14 0
    رفتن شما به وین کاملا اشتباه بود . از همینجا پیام قاطع میدادید و اینقدر دلار خرج نمی کردید . دولت تفریح و تسلیم
  • خسرو IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    16 0
    این تو بمیری از آن تو بمیریها نیست فقط باید آن چند جمله رهبری را آویزه گوشتان قرار دهید و اجرا کنید تا ملت ایران ایندفعه شما را به برجام راه دهند مگر اینکه دوباره خیانتی در کار باشد که امیدواریم در این دو ماه اتفاق نیفتد
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    13 0
    مثل سال ۹۶ چارتا تحریم نمایشی برداشته شد تا غربگرا های وطنی رأی بیارن بعد از انتخابات ده برابر قبل به تحریم ها اضافه کردن
  • سعید IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    13 0
    اگر انتخابات آبرومندانه و با شرکت گسترده مردم باشه،تحت هیچ شرایطی نباید به برجام بازگشت،حتی لغو کلیه تحریمها به صورت یکجا،چون ایران نیز به صورت یکجا همه کارهای هسته ای را باید تعطیل کند،واین یعنی خسارت مطلق،اما اگر بهر دلیل انتخابات کم رنگ برگزار شود،باید مطمئن باشیم که هم هسته ای اجبارا متوقف خواهد شد،و هم تحریمها نه تنها برداشته نمیشوند بلکه شدیدتر هم خووهد گشت،حالا همه افراد و جناحها و قدرت پرستان و مسئولین بدانند اگر منافع ملی را به منافع شخصی و جناحی ترجیح ندهند،خیانت آشکار و بزرگی را علیه کشور و مردم مرتکب شده اند که قطعا دشمن قادر به زدن خسارت به این عظمت نبود،،چنین افراد و احزاب و جناح هائی باید بدون تعارف بازداشت و مجازات و در صدا و سیما و مراجع قضائی به مردم معرفی شوند.
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      6 0
      مردم تصمیمشون رو گرفتن از جمله خودم. دیگه اشتباه نمی کنیم که شما نتونی با قلدری حرف بزنی.
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    3 7
    هیچ تحریمی نباید لغو شه. فشار حداکثری لحظه ای نباید متوقف بشه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    15 1
    روحانی وهمتی زود بپرین دلارارو از بازار جمع کنین تا قیمت نیومده پائین
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    قدرت جمهوری اسلامی ایران بجایی رسیده که هیچ قدرتی دردنیا در نمی تواند آن را نادیده بگیرد ویا آن را تهدید کند از کدام اجماع حرف میزنی آمریکایا گفتن ساختار تحریم ها در حال شکستن بود اصلاح طلبان با ورود به مزاکرات از فروپاشی آن جلو گیری کردند
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    1 0
    آمریکا ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان و اعتدالی ها را راه انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس