کد خبر 1200923
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
واکسن فلسطینیان

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی نوشت رژیم صهیونیستی به‌طور آشکار تعهداتی که به عنوان یک قدرت اشغالگر طبق قوانین بین‌المللی به گردن دارد، نقض می‌کند.

به گزارش مشرق، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، رژیم صهیونیستی «به‌عنوان یک قدرت اشغالگر طبق قوانین بین‌المللی آشکارا تعهدات را نقض می‌کند».

به نوشته پایگاه خبری «جویش نیوز»، در گزارش سالانه این سازمان که روز چهارشنبه منتشر شده آمده است، مقامات رژیم صهیونیستی در فراهم کردن واکسن کرونا برای پنج میلیون فلسطینی ساکن کرانه باختری و نوار غزه کوتاهی کرده است.

این گزارش بر «نمایش آشکار وسعت تبعیض سازمان‌یافته در اسرائیل و قلمروهای اشغالی فلسطین» تأکید شده و می‌نویسد: «این حرکت به‌طور آشکاری تعهدات اسرائیل به‌عنوان یک قدرت اشغالگر را طبق قوانین بین‌المللی نقض می‌کند».با اینکه دولت خودگردان فلسطین اعلام کرده واکسن مورد نیاز را از طریق روسیه تأمین خواهد کرد، طبق توافق اسلو، مقامات تل‌آویو در صورت شیوع بیماری‌های واگیردار مسئول هستند.

در گزارش سازمان عفو بین‌الملل به دیگر جنایات رژیم صهیونیستی از جمله حملات پیاپی، آزار و اذیت قضایی، صدور منع تردد و تهدید منتقدان و مخالفان از جمله «لیث ابو زیاد» از کارکنان این سازمان اشاره شده است.طبق این گزارش، صهیونیست‌ها به خشونت‌های نظام‌مند از جمله نقض قوانین بین‌المللی دربرابر فلسطینی‌های دارای مصونیت ادامه داده‌اند.

به گفته این سازمان، دیوان کیفری بین‌المللی، همچنان درحال بررسی جرائم صهیونیست‌ها است که می‌تواند به تحقیق درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم منجر شود.همچنین در این گزارش آمده است، در سال گذشته میلادی، صهیونیست‌ها با تخریب منازل ۹۹۶ فلسطینی در اراضی اشغالی و بخش‌هایی از کرانه باختری، آن‌ها را از محل زندگی خود بیرون کرده‌اند.

این گزارش می فزاید، رژیم صهیونیستی همچنان به محاصره نوار غزه و ممانعت از رسیدن اقلام ضروری به ساکنان آن، ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس