سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: با شناختی که از قدرت سرایت و مرگ و میر ویروس جدید داشتم با مکاتبات عدیده از بخش‌های مختلف درخواست کردم موضوع را جدی بگیرند.

به گزارش مشرق، سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، با اشاره به اینکه برخی مرگ مردم سرزمین را ابزار سیاسی می‌کنند تا بتوانند ورشکستگی گذشته را شاید جبران و در ماه‌های پیش رو آب رفته به جوی را بازگردانند تاکید کرده است: آنها برای فروپاشی نظام سلامت و تسلیم در مقابل بیماری شعار ترغیب به استعفای این تیم را سر می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بسیج با همه ظرفیت خود آماده تشدید طرح شهید سلیمانی است

وی با تاکید بر این موضوع که روسای محترم دانشگاه‌ها قبل از عید بیانیه‌ای صادر کردند و در آن تقاضا شد که برای دادن این فرصت با آنها همراهی شود که به هردلیل این اتفاق نیفتاد خاطرنشان کرد: علاوه بر عوامل خطرزائی همچون صفهای طولانی تهیه ارزاق عمومی، مسافرت‌ها و دورهمآئی‌ها نیز وضعیت جدیدی برای کشور رقم زد.
عزیزان، نیک آگاه باشند که اینجانب بشیوه مکتوب و یا گفتمان آکنده از اعتراض، تقاضا و التماس هرچه باید قبل از تعطیلات منعکس کردم می دانستم که کوچکترین بی احتیاطی برای شما عزیزان چه موج سخت و طاقت فرسای دیگری خواهد آفرید که با همه امواج قبلی متفاوتست.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

حدود چهارده ­ماه از نبرد بی ­امانتان با یکی از سرکش‌­ترین عوامل بیماری زای قرون اخیر می­گذرد. در این ایام سهمگین بی ­پروا تن بر آتش بلا زدید، نهراسیدید، بیمار شدید، خانواده­ هایتان را ماه‌ها ندیدید یک روز استراحت نکردید و در داغ جانسوز شهادت همکاران نازنینتان گداختید تا سه موج نفس‌گیر را مدیریت کنید و علیرغم تحریم‌ها و کاستی­ های تحمیلی ظالمانه خارجی و کم مهری‌های داخلی که گروهی ماسک و لباس محافظ و دارو و انتقال ارز را مانع شدند و جمعی هم بدلیل مدیریت نقدینگی و یا بهانه ضیق منابع کشور قطره چکانی لب­های سوخته از عطشتان را در این جبهه نبرد بی­امان نمناک کردند، آنهم در سالی که درآمدهای اختصاصی بیمارستانهای دانشگاهی نیز به حداقل در تاریخ چندساله اخیر رسید.

ایثار و نجابت شما مانع شد که فریاد برآورید که امروز کرونا اصلی ­ترین موضوع کشورست، امروز تکمیل و راه­اندازی تخت­های بیمارستانی برای مدیریت امواج نفس­­گیر کرونا مهم­تر از بعضی از پروژه­ه ائیست که تأخیرشان عامل سرگردانی بیماران اورژانسی نمی­شود. بجای فریاد و منازعه که مردم را مشوش کند با استفاده از ظرفیت خیرین و مردم همیشه همراه سه هزار تخت ICU و هزاران ونتیلاتور و ابزار مورد نیاز را تهیه کردید تا پیرمردی و پیرزنی نفس کم نیاورد، داروئی که در هر کجای دنیا بود فراهم کردید و سپس ساختید تا ایرانی سرافراز حسرت نخورد که اگر داروئی که در فلان کشور پیشرفته مصرف می­شود را تهیه می­کردند بیمارش از دست نمی­رفت.

* نگذاشتید بیمار اورژانسی در اتاق عمل­ و بخش­های مراقبت ویژه سرگردان شود

شرافت و همتتان را پاس می­دارم که علاوه بر بیمار کرونایی نگذاشتید بیمار اورژانسی دیگری نیز در اتاق عمل­ و بخش­های مراقبت ویژه سرگردان شود و حتی یک بیمار دچار حمله قلبی و یا جوان سانحه دیده در تصادف و یا صحنه­های آسیب­رسان دیگر بدلیل اشغال تخت­های بیمارستان با بیمار مبتلا به COVID-۱۹ از خدمت باز بماند. می­دانید که شبانه ­روز در کنارتان بودم و دیدم و ستودم حماسه­ ای که خلق کردید و نگین افتخاری که بر انگشتر تاریخ ایران زمین نشاندید قبل از پایان سال با ورود اولین ویروس جهش یافته در نشستی خدمتتان گفتم که باید خود را برای مبارزه با یکی از پیچیدیده ­ترین موجودات مهاجم آماده کنیم و پس از آن نیز مکرر با مکاتبه و جلسات از راه دور شیوه مدیریت را مرور کردیم.

*درخواست کردم تا موضوع را جدی بگیرند

 اینجانب با شناختی که از قدرت سرایت، بیماریزائی و مرگ و میر ویروس جدید داشتم با مکاتبات عدیده از بخش­های مختلف درخواست کردم تا موضوع را جدی بگیرند و بتوانیم در حد امکان ویروس را در استان خوزستان زمین­گیر کنیم تقاضا کردم راهها را از مناطق آلوده به دیگر نقاط از زمین و هوا و دریا سد کنیم و نگذاریم منابع آلوده به یکی از سهمگین­‌ترین عوامل بیماری زا جابجا شوند. با وزن­ دهی ویروس جدید در سیر اپیدمیولوژیک بیماری تشدید بیماریابی در قالب طرح موفق شهید سلیمانی را ارائه نمودیم و خواستیم تا مثل سال قبل از تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۹ تا ۱۸/۰۱/۱۴۰۰ با ممنوعیت سفرها از شکل­گیری جمعیت سیال جلوگیری کنیم تا فرصت بیابیم:

با همراهی عزیزانمان در سازمان بسیج در قالب طرح محله محور موارد محتمل را شناسائی و شعله­ های کوچک را خاموش کنیم تا بهم نپیوندند و کشور را در عرصه پهناور گرفتار نکند.

مدت جایگزینی ویروس نجیب ­تر ووهان را با ویروس سرکش جهش یافته طولانی ­تر کنیم تا با درگیری ناگهانی چندین استان مهار مدیریت بیماری را از دست ندهیم .

به پرسنل خسته از مهار سه پیک طاقت ­فرسا فرصتی برای نفس کشیدن بدهیم.

*تخت‌های بیمارستانی را تکمیل می‌کنیم

اگر مشمول عنایت شویم منابعی برای تکمیل تخت­ های پراکنده در استان­ها که بعضاً تا ۹۵% پیشرفت دارد دریافت و آنها را آماده بهره ­برداری کنیم.

گرچه علیرغم پیگیری ­های مستمر در حداقل ۹ ماهه اخیر و قطعی شدن بعضی قراردادهای خرید واکسن و اعلام برنامه زمان­بندی حمل و تحویل آن که قرار بود قبل از عید حداقل حدود ۵/۴ میلیون دز واکسن تحویل بگیریم و به هشتصد هزار دز تقلیل یافت و این مشکل جهانی است که ۸۵% واکسن جهان را ۷ کشور مولد و صاحب تکنولوژی با ثروت سرشار تزریق می­کنند. مع ­الوصف با تلاش ­های بی وقفه برای واردات از یک سو و امید به پیوستن تولید داخل در بهار به چرخه تولید ملی و جهانی، افزایش پوشش واکسیناسیون فرصت دهد تا چرخه انتقال نیز کندتر شود.

روسای محترم دانشگاه ­ها قبل از عید بیانیه ­ای صادر کردند و در آن تقاضا شد که برای دادن این فرصت با آنها همراهی شود که بهردلیل این اتفاق نیفتاد و علاوه بر عوامل خطرزائی همچون صف­ های طولانی تهیه ارزاق عمومی، مسافرت ­ها و دورهم­آئی­ ها نیز وضعیت جدیدی برای کشور رقم زد.

عزیزان، نیک آگاه باشند که اینجانب به شیوه مکتوب و یا گفتمان آکنده از اعتراض، تقاضا و التماس هرچه باید قبل از تعطیلات منعکس کردم می دانستم که کوچکترین بی احتیاطی برای شما عزیزان چه موج سخت و طاقت فرسای دیگری خواهد آفرید که با همه امواج قبلی متفاوتست.

*پرکردن جای یکایک عزیزان بربادرفته در یاد مانده تا ابد میسر نیست

ولی یاران عزیز، همراهان گرامی، فرماندهان و سربازان سخت ترین نبرد نظام سلامت، می دانم که خسته ­اید، می دانم که دلگیر و دل­شکسته­ اید می دانم که می پرسید تا کی و چرا باید تاوان سهل ­انگاری­ها و عادی ­پنداری­ ها را با داغ جگرسوز همکاران عزیزمان بپردازیم؟ می دانم که پرکردن جای یکایک عزیزان بربادرفته در یاد مانده تا ابد میسر نیست. می­دانم که در این ایام پرالتهاب یک روز و شب آرام نداشته ­اید.

خانواده­ هایتان نیز فرسوده شده­اند و شما نیز نیک می­دانید که این سرباز کوچک نیز به عشق مردم در کنار شما چون شمع با شما گداخته و ذوب شده است. می­دانید که لحظه ای از دغدغه­ هایتان غافل نبوده است. می­دانید که در سوگ هرکدام از عزیزانمان با سوز دل گریسته است. می­دانید که جز عرق شرم ارمغانی برای این­همه ایثارتان نداشته است اما می دانید و می دانیم که راهی بجز ایستادگی در کنار این مردم و کاهش رنج و دردشان با تسلط بر این ویروس منحوس نداریم.

*می توانستیم برای فرار از این فشار سنگین دلیلی را بهانه و از زیربار شانه خالی کنیم

شاید بارها می توانستیم برای فرار از این فشار سنگین دلیلی را بهانه و از زیربار شانه خالی کنیم. مگر در شرایط آرام با خزانه پر و اعتبارات سرشار با بهانه جویی های پیاپی صحنه را ترک نکردند؟ اما عزیزان، ما بازماندگان روزهای دفاع مقدسیم، سربازان قسم خورده عزیزی هستیم که لحظه­ای در حمایت و دلجوئی و رعایت همه اصول تنهایمان نگذاشته است.

ما میراث­دار سرزمین شهیدانیم. ما ملت امام حسینیم. بی­تابی­هایمان نیز برای حفظ جان و موقعیت و آبروی خودمان نیست، ما سیاست زده و سیاست باز نیستیم، نیامده­ایم تا برایمان کف بزنند و صندلی ­های بعدی را نشانه رویم، آمده­ایم تا بسوزیم، تا فناشویم تا در پای عشق به مردم و سلامتشان جان نثار کنیم. ما اهل فرار از سختی­های پیش­رو به بهانه بی ­توجهی به تقاضاها و هشدارهای کارشناسی­مان نیستیم.

*مرگ مردم این سرزمین را ابزار سیاسی می­کنند 

آنها که کرونا و مرگ مردم این سرزمین را ابزار سیاسی می­کنند تا بتوانند ورشکستگی گذشته را شاید جبران و در ماههای پیش رو آب رفته به جوی را بازگردانند و برای فروپاشی نظام سلامت و تسلیم در مقابل بیماری شعار ترغیب به استعفای این تیم را سر می­دهند نیز بدانند که این گروه پایدارتر از آنست که فکر می­کنند و ایستاده­اند تا پایان این راه، تا متقاعد کردن دیگران به همراهی، تا عرضه زودرس واکسن ایرانی، تا مهار کامل بیماری در این سرزمین سرافراز، تا آشفته کردن خواب همه کسانی که منتظرند درماندگی این کشور را بجای سربلندی نظاره کنند.

*در اجرای پروتکل‌ها مماشات نکنید

یاران وفادار من تلاش کنید:

در اجرای پروتکل­ها و اصرار به اعمال محدودیت­ها با هیچکس مماشات نکنید. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، اقتصاد و امنیت مهم است اما فعلاً مدیریت کرونا از همه چیز مهم­تر است.

طولانی شدن بیماری و گسترش همه­ گیری بزرگترین آفت برای کلیه مولفه­ های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی است. هرگونه بی ­توجهی را منعکس نمائید ما قسم خورده ­ایم که در حفظ سلامتی و جان مردم قصور نکنیم. مرگ یک نفر داغ همگانی ماست و نجات جان یک انسان در هر شرایطی حتی قاتل فراری نیز مسئولیت حرفه­ای و اخلاقی ماست. هرکجا جان مردم را به خطر می­اندازند با اینکه ابزار کنترل و برخورد در دست شما نیست مع­الوصف منعکس کنید. یقیناً وجدان بیدار جامعه به نیکی قضاوت خواهد کرد.

*ادامه طرح شهید سلیمانی 

همکاری صمیمانه ما با هم پیمانان همراه در طرح شهید قاسم سلیمانی در قالب فعالیت محله محور را پس از سکون و استقرار جمعیت سیال با بازنگری ادامه می­دهیم، شیوه جدید همکاری در قالب گام پنجم در حال ابلاغ شدنست.

موج جدید همانگونه که در جلسات گذشته گفتم سنگین تر از امواج قبلی است مع­الوصف تلاش کنید با توسعه مراکز سرپائی ۱۶ و ۲۴ ساعته و درمان موثر سرپائی با پروتکل ابلاغی جدید فشار بر بخش بستری را کم کنید. پروتکل جدید درمان سرپایی، استفاده از داروهای ضد ویروس و داروخانه­ های منتخب در اسرع وقت ابلاغ می‌شود.

طبق مکاتبات قبلی امروز دیگر باید اکثر موارد را ویروس انگلیسی فرض کنید نگرانی از ویروس­‌های موتاسیون یافته جدید مطرح است. لذا نمونه­برداری و ارسال طبق پروتکلی که معاون محترم تحقیقات و فناوری و همچنین معاون محترم بهداشتی اعلام می‌­نمایند جهت رصد موارد موتاسیون یافته احتمالی از سراسر کشور ضروریست.

*کمبودهای داروئی سریعاً منعکس شود

سریعاً در مورد بخش‌­های بستری حتی‌­الامکان همانگونه که قبلاً ابلاغ شد با لغو موارد غیر اورژانسی، اکثر بخش­ها را برای بیماران کووید آماده کنید. هرگونه نقص سیستم اکسیژن ­رسانی و کمبودهای داروئی سریعاً منعکس شود.

ضمن آنکه با استفاده از تجربه گرانقیمت یکساله گذشته انتقال تجربیات بیمارستانهای مرجع می­تواند به کاهش مرگ و میرها کمک کند که معاون محترم درمان در این راستا فعالیت خوبی را دنبال می کنند. امیدوارم از این تجارت ارزنده بیشتر بهره­مند شویم.

سریعاً در مورد راه­اندازی تخت­های قابل بهره­برداری، برآورد هزینه و اعلام نمائید. امیدوارم با پشتیبانی رئیس جمهور محترم بتوانیم هرچه زودتر این مجموعه­ها را به تخت­های موجود اضافه کنیم تا دوستان اضطراب کمبود تخت نداشته باشند. این افتخار که تاکنون بیماری در طول اپیدمی پشت درب بیمارستانی سرگردان نشده در این مرحله و مراحل احتمالی آتی نیز نباید مورد تردید قرار گیرد.

درمورد بکارگیری نیروهای جدید که آزمون استخدامی آنها برگزار شده معاون محترم توسعه مدیریت و منابع و همچنین دانشگاهها تلاش کنند تا در اسرع وقت بکارگیری شوند. شاید  گوشه­ای از نیازهای پرسنلی برآورده گردد و بار کمتری به دیگر همکاران منتقل شود.

کمک ­های مومنانه و مساعدت سازمان­های مردم نهاد و خیرین سلامت بسیار کارساز بود. در این مرحله نیز استفاده از ظرفیت کلیه امکانات مردمی ادامه راه را هموارتر و پیمایش سختی­ها را میسرتر خواهد کرد. امیدمان به لطف الهی و به همراهی و دعای خیر پاک نفسانیست که تاکنون مشمول عنایت مستمرشان بوده‌­ایم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    47 1
    روحانی همه چیز رو فدای برجام و غرب کرد،همه چیز. از اموال مردم گرفته تا جونشون. مردم به وضوح دیدن و فهمیدن که غرب پرستی یعنی چی حالا بعضیا خودشونو زدن به کری و کوری.
    • مجید دلبندم IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      16 1
      من اینجور برداشت میکنم که وزیر داره میگه روحانی میخواد با کشته شدن بیشتر و بیشتر مردم نظام را در شرایطی قرار بده که بگه هر چه آمریکا بخواهد را میدهم و واکسن میگیرم .تف به این تفکر که جان هموطنان را ابزار مطامع سیاسی قرار بده
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      1 0
      امیدوارم مردم درس بگیرن، امیدوارم امیدوارم...
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    23 13
    وزیر التماس و گریه !!!حوصلمون از اینهمه سستی و عجز و بی تدبیری سر رفت بخدا!!!!!
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    25 1
    ما داریم از رئیس دولت گل میخوریم
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    16 1
    منظورش همین کسی بود که امروز می گفت از موفقیتهام فیلم بسازید.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    6 2
    بهترین کار اینه که دستور بدید واکسن برکت به صورت اورژانسی و بدون پشت سر گذاشتن مرحله آزمایشی پایانی، به تولید انبوه برسه. همونطور که خیلی واکسنهای خارجی به صورت اورژانسی و زودتر از موعد به تولید رسیدند
  • اکشن IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    27 1
    خب آقای نمکی حالاکه شک نداری ومیدونی این بعضیها کیاهستن به احترام جان مردم اسمشون رابیارتامردم بدونن ازترس نمیتونی حرفت روبزنی اماباخداومردم باش وبگو رییس و تیمش چی میخوان ؟ مشخصه باراس دولت واصلاحطلبان وآشنایی دیگه ارزشش روندارن اکشن مرد !
    • نیما IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      4 0
      آدم عاقل وسط جنگ،وقتی آماج حمله قرار داره،همسنگرشو متهم نمیکنه... موقع جنگ،اگه در جبهه خودی اختلاف بیفته و مشغول درگیری داخلی بشی،مثل اینه که شرایطی بوجود بیاری که دروازه بان مجبور بشه مراقب باشه از خودی گل نخوره... رفتار دکتر نمکی در این شرایط کاملا منطقیه،در ضمن گفتن مشکلات،داره سعی میکنه اختلافهای تضعیف کننده جبهه خودی بیشتر نشه... به امید اینکه اشتباهات رفع بشه و تکرار نشه...
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    21 1
    اگر متوجه شدید چرا دولت محترم علی رغم تاکید وزیر بهداشت مبنی بر ممنوعیت سفر در ایام نوروز این ممنوعیت را انجام نداد و بحرانی جدید را عامل شد خیلی چیزهای دیگر روشن خواهد شد؟
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      19 1
      در این صورت پس محترم نیست
  • علی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    10 1
    اگر متوجه شدید چرا دولت محترم علی رغم تاکید وزیر بهداشت مبنی بر ممنوعیت سفر در ایام نوروز این ممنوعیت را انجام نداد و بحرانی جدید را عامل شد خیلی چیزهای دیگر روشن خواهد شد؟
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    11 8
    معلوم است که از طریق کرونا می خواهند بر انتخابات ۱۴۰۰ تاثیر بگزارند تا مردم از کانال های خاص فضای مجازی مغز مردم را گیج کنند و برای کاندیدای غرب گرای خودشان رای جمع کنند از طریق کاهش مشارکت مردمی در انتخابات منتها بعضی از خبرگزاری های دیگر که رده سوم گوگل هستند نظر ما را نمی گزارند
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    11 1
    وزیر بهداشت دیگه با روحانی داره دعواش میشه.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    7 5
    وزیر اینقدر گلایه نمیکند همکاری نمیکنند استعفا نتوانستید این ویروس کشنده رامهارکنید نتوانستید به موقع اقدام بخرید واکسن کنید سیاست رادرامربهداشت واردکردید الان پیک چهارم اعلام میکننداگرکنترل نشود روزانه بالای 500نفر میمیرند
  • امیر IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    11 0
    چرل نام این افراد سیاسی که برای منافعشون مردم رو می کشند نمی گید که از دولت پیران و بنفشیون اند!!
  • علی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 5
    اقای نمکی تورو خدا ی فکری هم به حال کنکور ارشد کنید از همین الان داریم تمرکزمون رو از دست میدیم. مشرقم دستش با اینا تو ی کاسه است چون هر چی کامنت در این مورد میدم منتشر نمیکنه.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    5 10
    استعفا بده برو
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    10 0
    بله شما مدام برای ممنوعیت سفر درخواست دادی اما تدبیر بنفش به حرف هتلدارها و آژانس های مسافرتی گوش کرد و برای رونق کار اونا سفرهای نوروزی رو در شب عید آزاد اعلام کرد . نقشه ایران اونموقع آبی بود حالا یکپارچه قرمز شده و محار موج چهارم کرونا غیرممکن . نحوست اصلاح طلبان اشرافی با مدیریت ویرانگرشون تا هستن تمومی نداره . تف به ننگنامه برجام
  • مشرقی تیر DE ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    10 8
    بهتره نمکی وقتی میبینه به حرفش نیستند و چیزی حسابش نمیکنن خودش وخطش رو از دولتی ها جدا کنه و استعفاء بده تا مردم بیش از پیش بفهمند با چه دروغی مواجهند
    • DE ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      3 1
      این فشار روی جناب نمکی مانند همون عوض کردن رییس متروی تهران و بکار گماردن محسن هاشمی در دقیقه نود بود که به اسم او تمام شود( پس از سال‌ها تلاش مهندس ابراهیمی اصل، محسن در سن ۳۶ سالگی مدیر عامل شد و در زمان وی متروی تهران راه‌اندازی شد...) . حالا چون فکر میکردند بالاخره کرونا رفته پیک نیک و واکسن زیاد شده و میشه آمار خوبی را قبل از انتخابات زد داخل پرونده اومدند فشار آخر را بیاورند و جناب نمکی را استعفا بدهند و باز یکی را بگذارند که بشه در انتخابات از موفقیتش استفاده کرد. جان مردم 8 سال است شده بازیچه دست اصلاحات سبز و بنفش . اول با کارشکنی فرد مسئول را افتضاه میکنند وبعد از استعفای او صاحب پست او شده و گله وار میریزند همونجا.
  • DE ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    6 6
    نمکی باید با استعفا حساب خودش رو از این تباهی جدا کنه
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      8 3
      دقيقا!پس اگر بعد از ١٣ماه جدال ملت با كرونا و عدم پيشرفت در كنترل ان اين كار را نكرده پس مشكلي با دولت و رييسش نداره
    • مجید دلبندم IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      5 4
      چرا متوجه نیستید ؟ وزیر میگه که دولت داره فشار میاره که وزیر استعفا بده تا تیم جایگزین مطلوب خودشون مردم را بیشتر به کام مرگ بکشونه تا بقیه‌ی اهدافی که در قبال مردن مردم بهش میرسند تسهیل بشه و در واقع هرچه مرگ و میر بیشتر اهداف سیاسی اونها دست یافتنی تر
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    6 2
    به نظر میرسه یه جور هماهنگی بین وزیر و رئیس جمهور باشه برای تبرئه خودشون این به اون میگه مثلا قبول نمیکنه این هم میگه خب چی کار کنم من گفتم گوش نکرد همه میدونن که همه هم از یکی طیف هستند همین آقای وزیر علارغم نهی رهبری بر ممنوعیت واکسن انگلیسی واردش کرد و اجازه توزیع داروی آلرگارد رو نداد
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    6 0
    من فکر میکنم.... دولت عمدا جلوی کرونا رو نمیگیره تا اوضاع اونقدر وخیم بشه که انتخابات ریاست جمهوری رو به تعویق بندازن... نظر شما چیه؟
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    4 2
    ایا با رعایت دستور عمل های بهداشتی کرونا تمام می شود؟ ایا با فرنطینه کشور بمدت 2 ماه کروناحل می گردد ؟ ایا با دادن دارو های بی اثر کرونا را درمان کردی؟ ایا چند در صد به واکسن امید داری؟ چون این ویروس هر لحظه جهش دارد. کرونا فقط افراد دارای التهاب را پاک سازی می کند. باید التهاب مزمن را در بین مردم کاهش داد تا با کرونا تلف نشوند
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    5 0
    نمکی جون تو هر چی نمک هم بریزی باز هم یه عده سنگ اندازی می کنند!!
  • محمدایوب IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    6 0
    مجلس انقلابی. وزیر محترم بهداشت رابه مجلس دعوت ازاوحمایت کنید وکسانی که درکارش. سنگ اندازی کرده شناسایی وبه قوه قضاییه معرفی کنید که روحانی صددرصد. رییس آنها است.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    4 1
    خب جناب وزیر زحمت کش که ازت ممنونیم.همان برخی ها رئیس شماست که خدا عذاب دنیا وآخرتش را شدیدتر کند.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    مقصراصلی غیرازبی مبالاتی برخی ازمردم شخص روحانی هست که تویکسال گذشته بااشتباهات فاحش وتصمیمات وحشتناک کاملا کشورروزمینگیرکرده واقعا ادامه کاراین ادم هرروزش سمه
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    3 4
    نمکی اگه واقعا کاره ای نبودی ونیستی درتصمیم برای ازادکردن سفرنقش نداشتی چراول کن وزارت نیستی الان روزبه روزداری منفورترمیشی یعنی نمی تونستین جلوی سفرروبگیرین تااین اتفاقات وحشتناک دوباره تکرارنشه قبل ازبی تفاوتی درتصمیم ازادکردن سفرکمی به کادردرمان ایثارگرفکرمیکردی وبخاطراونا هم شده به زوردرمقابل موافقان سفرمی ایستادی وگرنه استعفا میدادی
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    4 1
    مردم شما که تصمیمات عجیب ووحشتناک دولت تدبیررودیده بودین چراایام عیداینطوررفتارکردین مگه نمی دونستین نه ایمنی ایجادشده و....ارزشش روداشت به بهانه رفع افسردگی اینهمه ترس واضطراب این روزها روتجربه کنین
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    6 2
    روحانی باازادکردن سفرعامل اصلی گرفتاری وشروع موج جدیدبود ومسئول جان وخسارتهای وارده به کشوره مردم بی توجه ولا وابالی هم که بعدازاین همه سختیهایی که تواین یکسال دیده بودندو درکمال تعجب عبرت نگرفتن هم مقصرند
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    اخه چرایه کاری کردین که دوباره کشورروفلج کنین چراهیچ کس جلوی سفررونگرفت عامل ازادکردن سفربایدمعرفی وبه جرم خسارت جانی ومالی به مردم به اشدمجازات برسه
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    3 0
    هرچند این موضع گیری دیر و کمی مبهمه ولی خوبه . با بررسی تحریک غیرعادی مردم برای سفر در شب عید این کشتار تعمدی در کرونا بدون شک خودخواسته و برنامه ریزی شده است . دست اندر کاران باید بهوش باشند تا در سایه این کشتار پشت پرده مذاکرات اتفاقی نیفتد تعطیلی مساجد برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات است
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 1
    توبرو فقط بفکر واکسن وسلامت پدرت باش
  • جلیل کرمانشاهی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    تاریخ در حال تکرار است! خدا قوت دلاور تعهد و غیرت دینی دکتر نمکی ما را به یاد رشادت رزمندگان اسلام و خیانتهای بنی صدر در عدم همکاری با سپاه و نیروهای مردمی در جبهه های غرب و جنوب می اندازند. درود خدا بر روان شهدای جبهه سلامت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس