کد خبر 1200410
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
آخرین خبرها از کرونا در ایران| گردش ویروس انگلیسی در کشور/ تولید انبوه واکسن ایرانی تا چند ماه آینده/ فهرست شهرهای قرمز و نارنجی

آمار ابتلا به کرونا روز به روز در حال افزایش و کرونای جهش‌یافته در حال گردش در شهرهای مختلف کشور است؛ فاز یک تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا با ظرفیت ماهانه ۳ میلیون دوز به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، آمار ابتلا به کرونا در حال افزایش و تخت‌های بیمارستانی در حال پرشدن است؛ در شبانه روز گذشته ۱۷۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و مجموع افراد مبتلا به کرونا به مرز دو میلیون نفر نزدیک شده است.

وضعیت کرونا در تهران، کرج، اصفهان، شیراز، ایلام، شهرکرد و زنجان از ۱۶ فروردین قرمز اعلام شده است.

برای دیدن فهرست کامل رنگ‌بندی شهرهای کشور اینجا کلیک کنید.

در حال حاضر ۸۸ شهرستان قرمز و ۱۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع و مشمول جریمه است.

تردد شبانه در تمام شهرهای کشور، از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد با خودروهای شخصی، ممنوع و مشمول جریمه ۲۰۰ هزار تومانی است.

در شهرهای قرمز تنها مشاغل ضروری (گروه شغلی ۱) مجاز به فعالیت هستند و فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار مجاز نیست.

بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز از جمله تهران حداکثر ۵۰ درصد کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به‌صورت حضوری فعالیت کنند و سایر ادارات هم می‌توانند حداکثر تا ۳۰ درصد به‌صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند یعنی دوسوم کارمندان به‌صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند.

در شهرهای قرمز در صورت ضروری بودن برگزاری جلسات، باید جلسه با حداکثر ۱۵ نفر تشکیل شود.

نمودار مرگ‌ومیر هفتگی کرونا از زمان ورود کرونا به کشور تا امروز مطابق تصویر زیر و دارای روند صعودی است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

وضعیت وخیم کرونا در تهران

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه هفته آینده، هفته‌ای بسیار سخت برای پایتخت خواهد بود، گفت: «روز دوشنبه ۱۱۰۰ بیمار بستری شدند که در ۱۴ ماه گذشته چنین رکوردی در استان تهران ثبت نشده بود و نشانه نگران کننده‌ای برای روزهای آینده است.»

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

برقراری پروازها به ترکیه با وجود شیوع ویروس جهش یافته در این کشور

رئیس دپارتمان بیماری‌های عفونی در دانشگاه آنکارا گفته است: «به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ترکیه، احتمال وقوع جهش و ظهور نوع جدیدی از این ویروس مختص ترکیه وجود دارد.»

با این وجود سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که روزانه ۴۰ پرواز به ترکیه از طریق ایرلاین‌های داخلی انجام می‌شود!

نوشداروی وزارت کشور پس از مرگ سهراب!

وزارت کشور اعلام کرده که بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند!

ویروس انگلیسی در کشور به دلیل انجام سفرهای نوروزی چرخیده است و بر اساس مطالعات، میزان سرایت و کشندگی این ویروس، بیش از ویروس کرونای قبلی است اما وضعیت حمل و نقل عمومی در روزهای اوج‌گیری کرونا، بسیار نگران‌کننده است و عملاً امکان فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها با این تعداد مسافر، وجود ندارد.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

بازنگری در اجرای طرح محله‌محور شناسایی موارد ابتلا به کرونا

اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی باعث کاهش آمار مرگ‌ومیر کرونا در کشور شده بود اما برقراری سفرهای نوروزی به دلیل جابه‌جایی مردم، اجرای این طرح خانه به خانه را در ایام نوروز با چالش‌ مواجه کرد.

در همین راستا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز گذشته با توجه به جابه‌جایی جمعیت در ایام نوروز به دلیل سفرهای نوروزی، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اجرای طرح شهید سلیمانی را منوط به سکون جمعیت سیال عنوان و بر بازنگری نحوه اجرای این طرح تاکید کرد.

نمکی همچنین با بیان این‌که با یکی از سهمگین‌ترین امواجکرونا مواجه هستیم، تصریح کرد: نظام سلامت علیرغم تمامی تلاش‌ها برای دستیابی به مرگ و میرهای تک رقمی امروزه با مشکل مواجه است و نباید اجازه داد افسار از دست ما رها شده و مرگ و میرها افزایش یابد. امروزه مهار اژدهای کووید ۱۹ چموش سرکش از دست ما رها شده و مشخص نیست چه زمانی مرگ سه رقمی را کاهش دهیم. در حال حاضر در شرایط بسیار سنگین و دشوار قرار داریم.

آخرین خبرها از واکسن کرونا در ایران

سخنگوی سازمان غذا و دارو شب گذشته از واردات اولین محموله واکسن کرونا از سازوکار کوواکس به ایران خبر داد؛ این محموله شامل ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن آسترازنکا آکسفورد تولید کره جنوبی است.

کرونا , واکسن کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان ,

به گفته کیانوش جهانپور تا پایان ماه می، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن خریداری‌شده از مسیر کووکس تحویل ایران می‌شود.

پنجمین محموله واکسن روسی کرونا نیز دوازدهم فروردین وارد کشور شد و مجموع واکسن‌های واردشده از کشور روسیه با احتساب این محموله، به ۵۲۰ هزار دوز رسید.

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به روند مطلوب تولید واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) گفت: «اواخر خرداد امسال واکسن کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.»

فاز اول تست انسانی واکسن کوو ایران برکت با تزریق به ۵۶ داوطلب، با موفقیت پشت سر گذاشته شده است؛ فاز دوم مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی کرونا به پیشرفت ۵۹ درصدی رسیده و پس از اخذ مجوزهای مربوطبه وارد فاز سوم تست انسانی خواهد شد که در این مرحله به ۲۰ هزار داوطلب تزریق می‌شود.

فاز یک تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا با ظرفیت ماهانه ۳ میلیون دوز به پایان رسیده است، تولید انبوه با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون واکسن کرونا در ماه از تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    6 0
    پیک کرونا تمام شده است!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    4 11
    دستور رهبر هم برای ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی که ...هیچی
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    1 7
    از یک سال پیش گفته ام کرونا نه دارو دارد و نه واکسن. همه هیاهوی دارو و اکسن کار شرکت های داروئی برای در امد های میلیاردی است. چند پزشک بی سواد و بی وجدان هم در فوق این شرکت های داروئی می دمند و موجب مرگ میلیون ها انسان شده اند. تنها راه همانا کاهش التهاب مزمن است که باید به مردم اموزش داده شود
    • mohamad IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      5 0
      تو دیگه کی هستی عالم
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      0 0
      شما خیلی خوبی.
  • ،،، IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 0
    امروز و فردا کردن برای مردم واکسن نمیشه
  • قاسمم IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 3
    کرونا بزرگترین دروغ قرن در راستای استعماری جدید
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      1 0
      تو بزرگترین متوهم تاریخی که باید بمیییییییییییییییییییییری تا باورت شه !
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 0
    چنین شوکی از ماه ها پیش من اعلام کردم . بیماری خیلی ساده و مانند سرماخوردگی است. البته در انسان سالم . چون 80 در صد افراد ممکن است بار ها به کرونای بدون علامت مبتلا شوند. لذا باید فقط به مردم اموزش داد تا التهاب مزمن خود را کاهش دهند. افراد دارای التهاب مزمن با تغییر سبک زندگی و ورزش های مناسب و کمک های درمانی پس از چندی از هر نظر وحتی بیماری زمینه هم بهتر می شوند و کرونا ان هارا نمی کشد.واکسن و دارو ضد کرونا و ماسک و تعطیلی هم بی فایده است. اگر وزارت بهداشت بفکر کاهش التهاب نباشد بازار طب سنتی و گیاهی و0000 را رونق می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس