کد خبر 120022
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷

دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران با اشاره به 5 پیشنهاد برای گسترش تعاونی بانوان و ایجاد اشتغال گفت: در حال حاضر طبق آمار 34 درصد از زنان کشور بیکار هستند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، صبح امروز همایش تعاون و بانوان با حضور برخی مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعاون‌گران سراسر کشور در مجموعه فرهنگی انقلاب برگزار شد.

دبیر کل اتاق تعاون مرکزی ایران با اشاره به مشکلات حضور زنان در اقتصاد کشور اظهار داشت: حضور زنان در اقتصاد سبب بهره‌وری و توسعه کشور می‌شود و خیلی از زنان قابلیت حضور در عرصه اقتصادی را دارند، اما به دلیل عدم اطلاع از امکانات و تسهیلاتی که برایشان فراهم است، وارد این عرصه نمی‌شوند.

وی ادامه داد:‌ تعاونی‌های زنان با مشکلاتی از جمله پایین ‌بودن نقدینگی، فقدان تجربه و عدم بازاریابی مناسب روبه‌رو هستند.

پاک‌بین با بیان اینکه در حال حاضر شرایط لازم برای بروز و ظهور توانمندی‌های زنان در قالب تعاونی مهیا است، تصریح کرد:‌ سیاست‌های جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون مرکزی ایران اهتمام جدی برای حمایت از تعاونی‌های زنان دارد.

به گفته دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران،  طبق آخرین آمار از وضعیت بازار کار در حال حاضر 24 میلیون شاغل وجود دارد که 5 میلیون نفر آنها زن هستند و 3.5 میلیون نیز بیکار در کشور وجود دارد که 1 میلیون و 200 هزار نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر براساس این آمار، بیکاری زنان در کشور 34 درصد است و پیش‌بینی می‌شود در آینده با درخواست 2.5 برابر زنان برای حضور در بازار کار مواجه باشیم.

پاک‌بین تأکید کرد: 98 درصد کارگران خانگی در جهان زن هستند و 97 درصد پرستاران و 85 درصد معلمان ابتدایی را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران با اشاره به وجود 14 هزار و 230 شرکت تعاونی فعال، غیرفعال یا در دست تشکیل بانوان بیان داشت: با عضویت 179 هزار نفر از بانوان و اشتغال 76 هزار نفر این تعاونی‌ها فعالیت می‌کنند و طبق آمار حدود 86 درصد از اعضای آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با ارائه پیشنهاداتی خواستار ارتقاء جایگاه و پیشرفت تعاونی‌های زنان شد و گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به تعاونی بانوان، اعطای کمک‌های بلاعوض به تعاونی‌های بانوان، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی، ارائه مشاوره‌های حقوقی، بیمه‌ای و مالیاتی به تعاونی‌های بانوان و نیز اعزام هیأت‌های تجاری و بازاریابی بانوان به کشورهای هدف با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون میسر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس