کد خبر 1199851
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
بورس نمایه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد کرد: به منظور جبران زیان سهامداران خرد مبلغ ۱۰هزار میلیارد تومان دیگر از سهام دولت واگذار شود تا بخشی از مشکلات زیاندیدگان رفع گردد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، آرش زره‌تن لهونی در نشست روز گذشته(یکشنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که با حضور دژپسند وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه در سالی که گذشت بازار بورس با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود، گفت: سرمایه‌گذاران خُرد بیشترین ضرر را در این میان متحمل شده و آسیب دیده‌اند و باید فکری برای جبران ضرر آنها داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ارزش سهام دولت در شرکت‌های دولتی ۳۸۵ هزار میلیارد تومان اعلام شده و در سال ۱۴۰۰ قرار است مبلغ ۹۵۰۰۰ میلیارد آن واگذار شود، براین اساس پیشنهاد می کنم مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر به منظور جبران زیان سرمایه گذاران خرد از سهام دولت واگذار گردد و به ۹۵۰۰۰ میلیارد دیگر اضافه شده و در اصلاحیه بودجه لحاظ شود تا بخشی از مشکلات زیان دیدگان رفع گردد.

زره‌تن لهونی تصریح کرد: پیشنهاد دیگر این است که ۱۰ هزار میلیارد تومان از درآمد مالیاتی سال گذشته دولت از بازار بورس برای جبران زیان سرمایه گذاران خُرد اختصاص یابد، به هر صورت باید به نحوی زیان سرمایه‌گذاران خرد در بازار سرمایه جبران شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لک IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    4 0
    خدا کنه نخواستیم سود دولتو سر به سر همون پول ما را بدین دیگه بورس مال خودتون
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    زکی. اشغال سهم دولتی به سهامدارها بندازید که بعد بیایید حمایت کنید؟؟؟ تناقض عجیبیست.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    دولت سال قبل بخش قابل توجهی از بودجه رو از با دزدی از مردم در بورس تامین کرد. حالا حاضر نیست یه بخش کوچیکی از همون پول رو وارد بازار سرمایه کنه. دولت فاسد فاسق
  • omid ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    خداجون به دادمردم ایران برس دارن ازگرسنگی میمیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس