کد خبر 1199712
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
مرغ

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:با اقدامات انجام شده از جمله افزایش جوجه‌ریزی، مسئولان پیش بینی می‌کنند قیمت مرغ در هفته‌های آتی به تعادل برسد.

به گزارش مشرق، معین الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون، اظهار داشت: بررسی تنظیم بازار و مشکلات مربوط به قیمت و کمبود مرغ و  تخم مرغ در کشور  با حضور مسئولان ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از مصرف کننده و پشتیبانی امور دام در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ، گفت: مسئولان مربوطه که به این نشست کمیسیون کشاورزی مجلس دعوت شده بودند مدعی شدند که میزان جوجه ریزی ۲۵ درصد افزایش یافته  است که بر اساس همین امر پیشبینی کردند  از هفته آینده بازار مرغ و  تخم‌مرغ به آرامش نسبی برسد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مصوب مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، ادامه داد:اما هنوز در برخی از استان‌ها مشکلات عدیده‌ای مانند قیمت بالا یا کمبود در این حوزه وجود دارد که با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است باید تلاش بیشتری برای حل مشکلات در این حوزه صورت بگیرد.

سعیدی با بیان اینکه ۱۵۰۰ تن مرغ برای توزیع در شهر تهران تامین شده، تاکید کرد: با توجه اینکه اختیارات تنظیم بازار به وزارت کشاورزی بازگردانده شده، شاهد ثبات بیشتری در بازار مرغ و تخم‌مرغ خواهیم بود؛ علی‌رغم اینکه شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی در مجلس یازدهم بر اساس قانون تشکیل شده است اما خبرها حاکی از آن است که رئیس جمهور با قیمت گذاری این شورا مخالفت کرده است که قرار است در جلسه روز سه‌شنبه با حضور آقای خاوازی وزیر کشاورزی این موضوع بررسی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    4 0
    احمق بودیم برای حل مشکلات کلان اقتصادی به دولتی دل بستیم که توان حل مشکل مرغ رو هم نداره
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    3 0
    تعادل میرسه!! اما با 2000تومان کاهش قیمت!! و ما هم شاد
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    4 0
    خب بازی نخنما و کهنه و قدیمی و مشمئز کننده ی به نقطه ی آخر خود دارد میرسد ..قیمت به جایی که باید میرسید رسید ...دیگر باید مرغ بیست و پنج تومنی بخوریم .از هفته ی آینده بازار پر از مرغ خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس