کد خبر 1199478
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
همایش بین‌المللی قره‌باغ| عراقچی: با هرگونه تهدید ‌تمامیت ارضی کشورها مخالفیم / ایران طرح توقف مخاصمات ‌قره‌باغ را ارائه کرد

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه در وین هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نخواهیم داشت، تصریح کرد: هیچ طرح گام به گامی را نداریم و نه قبول می‌کنیم.

به گزارش مشرق، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار داشت: آنچه ما در وین و در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع قطعی نظام است که توسط مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بارها اعلام شده است.

ببینید:

عکس/ گاندو۳ وین ؟

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: ما در وین هیچ مذاکراتی با آمریکایی‌ها چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان را برای بازگشت به برجام اعلام خواهیم کرد که خواسته و شرط ما این است که آمریکا اول همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و همه تحریم‌هایی که گذاشته را بردارد و بعد از آن ما راستی آزمایی می‌کنیم و برمی‌گردیم.

به گزارش فارس، روز جمعه ۱۳ فروردین ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل ایران و گروه ۱+۴ با حضور نماینده اتحادیه اروپا به صورت مجازی برگزار و طرفین توافق کردند که سه ‌شنبه این هفته ۱۷ فروردین ماه این مذاکرات را به صورت رو در رو ادامه دهند.

پس از آن اخباری مطرح شد که قرار است آمریکایی‌ها نیز در وین حضور یابند و شب گذشته نیز اعلام شد که «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران ریاست هیأت آمریکایی را در وین برعهده دارد و مذاکراتی را با طرف‌های دیگر برجامی به غیر از ایران صورت خواهد داد.

بعد از اعلام حضور آمریکایی‌ها در وین عراقچی و ظریف در اظهاراتی تأکید کردند که ایران مذاکره‌ای با آمریکا چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم ندارد. از جمله اینکه ظریف اعلام کرد: ایران و ایالات متحده آمریکا دیداری نخواهند داشت، غیر ضروری است.

* گفت‌وگوهای ما با ۱+۴ در وین گفت‌وگوهای کاملا فنی است

این دیپلمات ارشد ایرانی عنوان کرد: اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکا را از این جهت راضی کنند، به هر روشی که خودشان می‌دانند، این به ما ربطی ندارد، اگر توانستند راضی کنند طبیعی است ما به همان مسیر عمل می‌کنیم.

عراقچی اضافه کرد: گفت‌وگوهای ما با ۱+۴ در وین گفت‌وگوهای کاملا فنی است، در مورد تحریم‌هایی که باید برداشته بشود و اقداماتی که باید انجام شود و ترتیب اینها که آمریکایی‌ها باید انجام دهند و راستی آزمایی باید صورت بگیرد.

دانلود

* هیچ طرح و پیشنهاد گام به گامی را نه داریم و نه قبول می‌کنیم

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: هیچ طرح و پیشنهاد گام به گامی را نه داریم و نه قبول می‌کنیم. یک گام از نظر ما بیشتر وجود ندارد و آن گامی است که آمریکا تمامی تحریم‌هایی که در دوران ترامپ مجددا اعمال شد یا جدیدا اعمال شد یا برچسب آنها عوض شد، اینها را باید بردارند و اینها باید تعریف شود و آمریکا باید اینها را بردارد و بعد ما راستی آزمایی می‌کنیم و بعد ما به تعهداتمان برمی‌گردیم.

عراقچی گفت: اینکه گام نهایی که آنها باید انجام دهند و ما باید انجام دهیم، باید دقیقا تعریف شود و این فقط در گفت‌وگوهای فنی ما با کشورهای ۱+۴ است.

گفتنی است معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه ایران به محض لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها، گام‌های جبرانی هسته‌ای را متوقف می‌کند، گفت: برای بازگشت آمریکا به برجام نیاز به هیچ مذاکره‌ای نیست و مسیر آمریکا در این خصوص کاملا روشن است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    28 0
    از بس در مذاکرات امتیاز داده اند و ذلت پذیر بوده اند، مردم سخنان این سازشکار را باور ندارند!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      15 0
      دوستانِ گاندوساز اجازه بدن آقای ظریف از لاشه برجام آبنبات تهیه کنه تا در سورپرایز انتخابات به افتخارات برجام علم کنه.
    • آدریان دریا IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      0 0
      شما رو به پیغمبر یکی جلوی این جماعت احمق و "فقط بده" رو بگیره تا مملکت رو به یغما ندادن.فاتحه ی اعصاب و غرور ملی رو با این مذاکرات خوندن این بزدل های دست لرزان روز بعد از توقیف کشتی انگلیسی که خودم تو صدا وسیما دیدم
  • نادری IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    19 0
    آمریکا خواهان اجرای کامل برجام نیست خواهان مذاکرات طولانی مدت و بی ثمر همراه فشار حداکثری هست یعنی مذاکره برا مذاکره همراه تحریم
  • کارشناس سیاسی IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    19 0
    دوران حقه بازی بپایان رسیده دیگر ایران گول حرفهای پوچ کشورهای اروپایی و آمریکا را نمیخورد اکنون زمان عمل و صداقت درآن است صرفنظراز خساراتی که در طول این چندسال بما وارد شده است کمترین حسن نیت از سوی آمریکا لغو تحریمها است
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    15 0
    من به شخصه حرف یهودی صهیونیست باور می کنم ولی حرف عراقچی رو باور نمیکنم، خیلی ها دارن میگن شما از روز انتخاب بایدن دارید باهاش مذاکره میکنید، چندسال دیگه طرف مذاکره غربی احتمالا خاطراتش چاپ کنه با مستندات و شماهم طبق معمول تکذیب کنید
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    18 0
    کدوم حرفت راجع به برجام ،درست از آب دراومد که این حرفت ،درست دربیاد!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    8 0
    شما که رفتین توی مذاکره گام به گام کوتاه اومدید که آمریکا، لغو تحریمها رو گام به گام انجام بده، که این کار رو هم نمی کنه بازم میزنه زیرش توپ میفته، تو زمین ما، فقط بخاطر انتخابات کشور رو دوباره دچار هزینه بکنید
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    7 0
    موضعگیری کلاب هاوسی ظریف در باره قرارداد 25 ساله چین نشان می دهد این وزارتخانه به چیزی جز غرب فکر نمی کنند!
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    13 0
    دسته گل جدید بزودی از وزارت فخیمه خارجی ها!!!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    6 0
    درست مثل برجام بی فرجام دروغ گو ها
  • مانی IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 0
    تو که راست میگی؟!
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    6 0
    چشماش میگه دارم مذاکره می کنم زبونش میگه نه
  • علوی RO ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    دروغ دروغ و مثل .... دروغ گفتن هنر نیست مرد باش
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    2 0
    تو که دروغ میگی و همش در حال خودکار پرت کردنی
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 0
    مذاکره با ترورکنندگان سردار سلیمانی برای هر ایرانی ذلت باره.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    3 0
    مذاکره با ترور کنندگان سردار سلیمانی ، برای هر ایرانی ذلت باره .
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    خودتی عراقچی! آمریکا باشه یا نباشه فرقی نداره چون ۳ تا کشور دیگه نماینده تام الاختیار آمریکا هستن در ضمن به نظر من این مذاکرات به احتمال زیاد برای انتخابات پیش روی ایرانه،میخوان ببینن باید چه گلی به سرشون بگیرن تا دوباره بتونن یکی مثل فریدون بهمون بندازن به خاطر همین حضوریه نه مجازی وبه احتمال زیاد جاسوسا زودتر از تیم مذاکره کننده رفتن وین و با هم ساخت و پاخت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس