بلینکن رژیم‌صهیونیستی را در جریان تحولات گفت‌وگوهای هسته‌ای قرار داد - کراپ‌شده

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از تماس با همتای آمریکایی خود و در جریان قرار گرفتن در زمینه مذاکرات روزهای آتی هسته‌ای ایران در وین خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب به وقت تهران از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود در مورد مسائل مختلف از جمله ایران و مذاکرات آتی حول برجام در وین خبر داد.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی در این زمینه نوشت که با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تماس تلفنی مهمی داشته و درباره ارزش‌های مشترک دوطرف رایزنی کرده است. اشکنازی در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود مدعی شده که فعالیت‌های ایران و گروه‌های وابسته به آن به ثبات در خاورمیانه لطمه می‌زند.

اشکنازی در این توییت نوشت که  بلینکن، تل آویو را در جریان  آخرین تحولات درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران به ویژه گفت‌وگوهای روزهای آتی در وین قرار داده است.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل در خاتمه نوشت که به اطلاع همتای آمریکایی خود رسانده که  اتحاد راهبردی بین تل آویو و آمریکا بر اساس ارزش‌ها و منافع مشترک بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داده که این کشور در نشست سه‌شنبه هفته جاری در وین برای بحث درباره بازگشت دوجانبه به برجام شرکت می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا به وبگاه خبری آکسیوس خبر داد: «ما برای شرکت در گفت‌وگوها با شرکای اروپایی، روسیه و چین برای مشخص کردن موضوعاتی که شامل بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام با ایران است، موافقت کردیم.»

در ادامه بیانیه‌ای که سخنگوی وزارت خارجه به این پایگاه خبری داده، آمده است: «از آنجا که مذاکرات سختی پیش رو قرار دارد، ما انتظار تحول غیر منتظره فوری نداریم اما معتقدیم که این گامی رو به جلو است.»

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود گفته است: «این گفت‌وگوها درباره گروه‌های کاری که اتحادیه اروپا با باقیمانده اعضای برجام از جمله ایران تشکیل می‌دهد،‌ ایجاد خواهد شد. موضوعات اولیه‌ای که مورد بحث قرار خواهد گرفت گام‌های هسته‌ای است که ایران باید در راستای بازگشت به پایبندی به شرایط برجام اتخاذ کند و گام‌های کاهش تحریمی است که آمریکا باید بردارد.»

این بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حالی منتشر می‌شود که در پی برگزاری جلسه مجازی  کمیسیون برجام یک منبع بلندپایه آگاه به شبکه خبری «پرس تی وی» گفت، جمهوری اسلامی ایران تا قبل از رفع کلیه تحریم‌ها هیچ گفتگویی با آمریکا چه با واسطه و چه بدون واسطه انجام نخواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس