کد خبر 1199355
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
رزمایش اوکراین با اعضای ناتو - کراپ‌شده

ارتش اوکراین در اقدامی که نگرانی روسیه را به همراه دارد، از برگزاری رزمایش با پنج کشور عضو ناتو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، ارتش اوکراین در اقدامی که باعث ایجاد تنش با مسکو می‌شود اعلام کرد که رزمایش مشترکی را با نیروهای ناتو در آینده نزدیک  برگزار می‌کند.

به نوشته خبرگزاری انگلیسی «رویترز» کرملین جمعه اعلام کرد که هرگونه اعزام نیروهای ناتو به اوکراین منجر به تنش بیشتر نزدیک مرزهای روسیه می‌شود و مسکو را مجبور به اقدامات اضافی برای اطمینان از امنیت خود می‌کند.

ارتش اوکراین شنبه در بیانیه‌ای در شبکه فیسبوک اعلام کرد که در این رزمایش بیش از ۱۰۰۰ پرسنل نظامی از دستکم ۵ کشور عضو ناتو  حضور دارند. در بیانیه ارتش اوکراین آمده است: «به طور خاص، در این رزمایش اقدام‌های دفاعی و به دنبال آن یک حمله برای بازگرداندن مرزها و تمامیت ارضی کشور که توسط یکی از کشورهای همسایه متخاصم مورد تعرض قرار گرفته، انجام خواهد شد.»

ناتو نیز پس از هشدار روسیه مبنی بر اینکه تشدید جدی درگیری در منطقه «دونباس» می‌تواند اوکراین را نابود کند، ابراز نگرانی کرده است. برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز از تقویت مواضع دفاعی روسیه در مرز با اوکراین حکایت دارد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه گفت، کشورش حاضر است با اعضای ناتو مذاکره کند. این دیپلمات ارشد روس هشدار داد، هرگونه تلاش جدید برای به راه انداختن جنگ در منطقه «دونباس» ممکن است به نابودی اوکراین ختم شود.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز اخیرا در دیدار با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو در «بروکسل» بر لزوم مقابله کشورهای عضو ناتو با روسیه تأکید کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 0
    آمریکا امروز ۶۰۰ هزار تایی شد در طلفات کرونا
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    آمریکا امروز ۶۰۰ هزار تایی شد در طلفات کرونا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس