يمني.jpg

پیشروی آرام و حساب شده رزمندگان یمنی در محور غربی شهر مارب ادامه دارد و ائتلاف سعودی ناتوان از انجام هر واکنشی به دنبال راهی است تا مهم ترین پایگاه اشغالی را حفظ کند.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات همه جانبه و گسترده در محور شرقی بخش «صرواح» در غرب استان مارب با دستور کارهای از پیش مشخص شده ادامه دارد و رزمندگان در تلاش هستند با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی راه را برای ورود به شهر مارب باز کنند.

در روزهای گذشته نیروهای یمنی در جریان درگیری های سنگین و نفس گیر در محور جنوب شرق منطقه «الکسارات» موفق شدند ضربات شدیدی را به سعودی ها وارد آورند و فشار را بر آنان در مهم ترین پایگاه اشغالی افزایش دهند.

رزمندگان در جریان عملیات در حومه جنوب شرق منطقه «الکسارات» ائتلاف را مجبور به عقب نشینی کردند و موفق شدند منطقه «العطیف» را از اشغال مزدوران سعودی خارج و به کنترل در بیاورند و مواضع را در این بخش مهم تثبیت کنند.

نیروهای یمنی علاوه بر پاکسازی و تامین امنیت منطقه «العطیف» عملیات را به سمت محور جنوبی ادامه دادند و توانستند بخش های دیگری از نقاط اشغالی از جمله شرق منطقه «المشجح» را بازپس بگیرند و ائتلاف را در وضعیت دشوارتری قرار دهند.

با تثبیت مواضع در این مناطق تازه آزاد شده، رزمندگان درگیری ها را به اطراف منطقه «ایدات الراء غربی» کشاندند و درصدد هستند در این محور به سمت مناطق «دشت الخشاب، ایدات، طلعه الحمراء، البراء، التباب الحمر و ...» پیشروی کنند.
 

آخرین خبرها از تحولات میدانی در قلب یمن/ شاهرگ نظامی - اقتصادی آل سعود در آستانه قطع شدن + نقشه میدانی و عکس

با پاکسازی هایی که صورت گرفت، فاصله نیروهای یمنی از این محور (ایدات الراء غربی)   با شهر مارب به حدود ۱۲ کیلومتر کاهش یافت؛ رزمندگان از محور جنوب شرق بخش «صرواح» نیز با شهر مارب حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در ادامه حملاتی را از مناطق تازه آزاد شده شمال شرق «العطیف» علیه ائتلاف سعودی ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند کوه  «الحمه الحمرا» را پاکسازی و آزاد کنند.

در صورتی که مواضع در این محدوده راهبردی تثبیت شود، رزمندگان بر مناطق شرقی از جمله کمپ آوارگان «السویداء» اشراف پیدا می کنند؛ فاصله نیروهای یمنی از این محور (شمال شرق بخش صرواح)   با غرب شهر مارب به حدود ۸ کیلومتر رسیده است.

دهها تن از عناصر ائتلاف در جریان درگیری ها در شرق بخش صرواح (حومه غربی شهر مارب) کشته و زخمی شدند؛ نام سرهنگ «خالد الاشعری» یکی از فرماندهان تیپ ۱۴، «عبدالرحمن حمدان» از فرماندهان تیپ ۱۲۵، «ناصر یحی سکان» فرمانده گردان سوم در تیپ۱۲۵ و ... در لیست کشته شدگان دیده می شود.

آخرین خبرها از تحولات میدانی در قلب یمن/ شاهرگ نظامی - اقتصادی آل سعود در آستانه قطع شدن + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، بیشترین درگیری ها در روزهای اخیر در محورهای شرقی بخش صرواح در شرق کوه های هیلان، طلعه الحمراء، رشته کوه ای البلق  گزارش شده و عناصر ائتلاف متحمل ضربات مهلکی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، پیشروی های گام به گام و نزدیک شدن رزمندگان به شهر مارب اختلاف میان گروه های وابسته به ائتلاف را چند برابر کرده و طرفین یکدیگر را به کم کاری و خیانت در میدان نبرد متهم می کنند.

به گزارش مشرق، چند گروه از نیروهای وابسته به تیپ «الزامکی» که از استان ابین به جبهه های غربی مارب اعزام شده بودند به دلیل کمک رسانی ضعیف و دریافت نکردن تجهیزات خطوط درگیری را را ترک و به سمت منطقه عکد بلودر در استان ابین عقب نشینی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی عامری IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    22 6
    جانم برو بچه های یمنی بزنین له کنین این سعدی هایه کثیف رو
    • وحیدم IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      0 0
      درود به شرف هرادم وطن پرست و ناموس داره
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    22 3
    ان شاءالله پیروزی نهایی رزمندگان مخلص یمنی
  • آرش IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    8 13
    دو ماهه یهمتر هم پیشروی نکردن چرا!!!
    • امیر IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      12 7
      اونی که تو دیدی بازی پینت باله! ولی این جنگ و گلوله سربی هست
  • حسام IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    21 2
    خدا قوت
  • Fara hare IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    22 5
    انشاء الله رزمندگان مسلمان یمن وهابیان حروم... ده رو از کشورشون بیرون میکنن
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      6 5
      اسلام از عربستان اومده بعد شما مسلمونید اونا یهودی و وهابی؟ خخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 2
    با الله مددی
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    1 0
    علت اصلی ادامه جنگ شدید مارب این نکته است که عربستان فکر می کند یمنی ها موشک و پهباد محدودی دارند و نمی توانند جنگ را بیشتر از این گسترش بدهند
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    2 0
    انصارالله باید سریع قبل سازماندهی این تروریستهای سوریه مارب را ازاد نماید تا تروریستها فرصت سازماندهی نداشته باشند
  • سید رضا محلاتی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    0 0
    سلام به فضل خدا پیروزی وهابیت خبیث را با یاد خدا درهم بکوبید وهابیت نجس است دشمنان دینند
  • AxA IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    خیلی خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس