کد خبر 1198138
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کمبود مرغ در استان تهران طی روزهای آینده برطرف می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان این که در روزهای آینده با تامین مرغ زنده از استان‌های شمالی، کمبود مرغ در استان تهران برطرف می‌شود گفت: مرغ به میزان کافی در مرغداری‌های کشور وجود دارد.

به گزارش مشرق، سید علی بابایی با اشاره به اینکه ۱۶ کشتارگاه از ۲۱ کشتارگاه مرغ استان تهران، فعال است افزود: استان تهران، پنج درصد مصرف روزانه مرغ خود را تولید می‌کند و بقیه مرغ مصرفی این استان از استان‌های گلستان، مازندران و گیلان تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

قالیباف:بخش عمده مشکل مرغ و تخم مرغ به توزیع برمی‌گردد

وی افزود: مرغ‌ها پس از کشتار در کشتارگاه‌ها به سامانه‌های عرضه عمده مانند سامانه «بهمن»، «پیروزی» و «حکیمیه» تهران منتقل می‌شوند تا برای مصرف مردم استان در اختیار صنف مربوط قرار گیرد.

سیدعلی بابایی اضافه کرد: ناظران فنی و بهداشتی و دکتران دامپزشک، در همه کشتارگاه‌های دام و طیور مستقر هستند و با توجه به وضع کنونی، ناظران دولتی را هم از ادارات شهرستان فراخوان کردیم و در کشتارگاه‌ها برای نظارت هر چه بیشتر، مستقر هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، میزان ورودی مرغ زنده به استان تهران در روزهای آینده افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی و تقاضای بیش از حد معقول مردم برای خرید مرغ، مقداری کمبود وجود دارد که با این هماهنگی ها، در روزهای آتی، این کمبود برطرف می‌شود.

 سیدعلی بابایی اضافه کرد: در شرایط طبیعی، روزانه در حد ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن ورودی مرغ در سامانه «بهمن» داشتیم که کافی بود، اما در یک ماه اخیر حتی روزانه تا ۸۵۰ تن مرغ به این سامانه وارد کردیم، ولی تقاضای غیر معمول مردم ناشی از ذهنیت کمبود مرغ، باوچود تولید کافی مرغ در کشور؛ به کمبودها دامن زده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران تاکید کرد: در روزهای آینده با تامین مرغ زنده از استان‌های شمالی، کمبود مرغ در استان تهران برطرف می‌شود و مردم هیچ نگرانی برای تامین مرغ نداشته باشند.

وی گفت: با توجه به سخنان رئیس جمهور در جلسه سه شنبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت و همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دست اندرکار این موضوع باید تلاش کنند مرغ به قیمت مصوب در بازار تامین شود.

سید علی " سیدعلی بابایی" افزود: امیدواریم شهروندان با درایت خود، مدیریت تامین مرغ مورد نیاز خود را به نحوی داشته باشند که نیاز بازار تامین شود و در آینده شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم، زیرا مرغ به میزان کافی در مرغداری‌های کشور وجود دارد و هماهنگی وزارتخانه‌های دست اندر کار در روزهای آینده، مطمئناً میزان کافی از مرغ را روانه بازارهای استان تهران خواهد کرد.

 عباس اکبری شریف، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و برخی از مسئولان و بازرسان دامپزشکی نیز در بازدید شبانه مدیرکل دامپزشکی استان تهران از کشتارگاه‌های مرغ، حضور داشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسیحا IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 0
    خاک لجن زار بر سر تمام مسئولین و کابینه فعلی دولت .....
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    3 0
    ایران سرزمین حکومتهای ماندگار و منتها و بحرانهاي پایدار و مردمی اصلاح ناپذیر و متقلب و منافق و چاپلوس و بت ساز و عقب مانده که در ایجاد هرج و مرج و تخریب استعداد شگرف دارند. انگیزه اغلب کسانی در انقلاب شرکت کردند روحیه آشوب طلبی و لذت تخریب بتهایی بود که خود ساخته بودند.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    ازماست که برماست .وقتی که هزاران جوجه رازنده به گورمی کنندتاباکمبودمرغ درکشورمواجه شویم!
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 2
    تهرون با این همه ادعا مرغ و غذای خودش را نمیتونه تولید کنه ؟ انرژی و بنزین و گازش هم که از جایی دیگه میاد ابش هم که از یه جای دیگه پس فقط فیس و افاده هاش برا دیگرانه ؟ تعجبیه والا 8 میلیون ادم از این ور اون ور میرن اونجا متری 100 تومن پول خانه به گردن کلفت های ملاک مفت خور میدن تو اون بلبشو زندگی کنند
  • RU ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    فقط بلدن حرف بزنن بترسید از آه ملت.
  • محسن IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 0
    خسته نمیشن انقدر دورغ میگن
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    مرغ....گرونه دیگه کسی نمیخره و نمیخوره
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      1 0
      ولی کشورهای همسایه مرغهای ما رو میذارن زیر پلو حالشو میبرن و چون پولمون رو تدبیر بی نهایت بی ارزش کرده برای اونا مفت و ارزونه . مردم خودمون هم به نون قانع باشن علی برکت الله
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    2 0
    باز گفته مرغ به میزان کافی در مرغداریهای کشور وجود داره !!! خوب عقل کل کسی منکرش نیست اما مرغها بعد از کشتار کجا میره ؟ جز اینکه 90 درصدش عین سیل صادر میشه عراق و افغانستان و نتیجش میشه کمبود شدید و گرونی سرسام آور در داخل ؟ آخه تف تو برجام لجن بکنن
  • خدارحم IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    1 1
    اگر دولت نهاده ارزانتر در اختیار مرغ دار بزاره و مالیات کمتر بگیره مردم به همدیگه رحم دارن این خود دولته که با بی تدبیری این بلا را سر مردم میاره خدایا دادرسی بفرست
  • حسین IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    آقایان محترم و مسولان گرامی این حرفا واسه خودتون خوب است ی کلام بگین نمیتونیم کنترل کنیم امروز فردیس کرج به خاطر صف بی حد وحسابی که وجود داشته چند نفر زخمی شدن
  • متین IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    اقایون شیش ماهه نمیتونن قیمت مرغ وتخم مرغ کنترل کنن علی برکت الله
  • بی نام GB ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    بابا جان دروغ بسه از این حرفا زیاده به عالی جنابان بگین لطفا ایشان اگر چیزی گرون شد هیچی نگن اصلا حرفی نزنین چون بتر میشه لطفا خواهشن التماسن
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    مردم رامشغول کردن وگرنه کاری نداره،واما مردم عزیزکمی انصاف بیشترداشته باشیم حق بقیه راضایع نکنیم ۴یا۵ نفری ازیه خانواده توی صف نرویم بخدا بقیه گناه دارن .
  • حسینی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    من دیروز ۱۱ /۱/ ۱۴۰۰ رفتم که مرغ دولتی بگیرم از ساعت ۱۱ظهر تاساعت ۲ چهل دقیقه بعد الظهر توسف استادم آخرش گفتند مرغ تمام شد ه است برین فردا صبح بیا ید مرغ هست ماباوعده خود شون امروز صبح ۱۴۰۰/۱/۱۲ سرساعت ۸ سی دقیقه اونجا تو سف وایس تادیم که ساعت نوه ربع ماشین مرغ آمدن که مسئول فروشگاه گفتند این مرغ دولتی نیست این مرغ به قیمت آزاده هرکیلو گرم مرغ به قیمت ۳۷۵۰۰تومان اعلام کردن گفتند مرغ دولتی امروز نیستند همه دست خالی برگشتیم آخه به کدام حرف باید اعتماد کرد که رو باید دید کجا باید رفت چکار باید کرد البرز شهرستان ساوجبلا شهرک اداری هشتگرد قدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس