کد خبر 1197872
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
هشدار مقام پزشکی آمریکا درباره خیز قریب‌الوقوع کرونا/ درخواست بایدن از ایالت‌ها

همزمان با درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از فرمانداران ایالت‌ها برای به تاخیر انداختن طرح بازگشایی و کنار گذاشتن محدودیت‌های کرونایی، یک مقام ارشد پزشکی این کشور درباره خیز قریب‌الوقوع این ویروس هشدار داد.

به گزارش مشرق، مدیر «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» در آمریکا درباره مرگ و میر قریب‌الوقوع در این کشور در نتیجه صعودی شدن دوباره شمار مبتلایان به کرونا و احتمال موج چهارم این ویروس هشدار داد.

یک مقام ارشد دولت جو بایدن در زمینه مقابله با همه گیری ویروس کرونا در نشست خبری عصر روز دوشنبه (به وقت محلی واشنگتن) در کاخ سفید با مردم آمریکا درباره احتمال آغاز موج چهارم شیوع ویروس کرونا در این کشور سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

گوترش: کرونا نشان داد برای آینده آماده نیستیم

به گزارش وبگاه «هیل»، «راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در این سخنرانی درباره احتمال شدت گرفتن شمار مرگ و میر مبتلایان ابراز نگرانی کرد.

والنسکی گفت: «من می‌خواهم از روی نوشته‌هایم حرف نزنم و احساسم را درباره عذاب قریب‌الوقوعی که در شرف حادث شدن است، بیان کنم. ما با توجه به وعده‌های داده شده، کارهای زیادی انجام داده‌ایم و پتانسیل خوبی داریم و دلایل زیادی برای امیدواری داریم اما در حال حاضر من نگرانم».

اظهارنظر این مقام ارشد پزشکی-بهداشتی آمریکا در حالی مطرح شد که طبق اعلام رسمی روز یکشنبه هفته جاری در این کشور، شمار مبتلایان به ویروس کرونا از ۳۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گفته والنسکی، میانگین شمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا طی هفته اخیر در آمریکا، ۶۰ هزار مبتلا در هر روز بوده است.

او هشدار داد: «وقتی ما شاهد این افزایش موارد ابتلا هستیم با توجه به آنچه که قبلا شاهدش بودیم، وضعیت واقعا به سمتی تمایل دارد که می‌خواهد به سمت افزایش (موارد ابتلا) پیش برود، افزایش شدید (موارد ابتلا)».

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، آمار یک هفته جاری نشان می‌دهد که میزان بستری شدن مبتلایان هم روند صعودی داشته و به طور متوسط ، هر روز ۴۸۰۰ مبتلا بستری شده‌اند در حالی که شمار بستری‌ها در هفته قبل، به طور متوسط ۴۶۰۰ نفر بوده است.

هشدار مقام پزشکی آمریکا درباره خیز قریب‌الوقوع کرونا

«راشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا

وی ضمن ابراز خرسندی درباره روند واکسیناسیون در آمریکا و صدور مجوز برای سه واکسن از مردم این کشور خواست همچنان پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی را مراعات کنند. والنسکی افزود: «لطفا مدت زمان بیشتری (این محدودیت‌ها) را حفظ کنید».

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا با هشدار درباره طرح برخی فرمانداران در این کشور برای برداشتن محدودیت‌های کرونایی خبر داد که با آنها برای اجتناب از بازگشایی زودهنگام ایالت‌ها صحبت می‌کند.

بعد از سخنان این مقام ارشد پزشکی در آمریکا، جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور هم در اظهاراتی از فرمانداران ایالت‌های این کشور خواست، بازگشایی ایالت‌ها و کنار گذاشتن محدودیت‌های کرونایی را به تاخیر بیاندازند.

هشدار والنسکی و بایدن در شرایطی مطرح شده که طبق اعلام وبگاه «ورلد اُمتر» شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۱ میلیون و ۳۳ هزار و ۸۰۱ نفر افزایش یافته است. بنا بر اعلام این پایگاه اطلاع رسانی، شمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا هم به ۵۳۶ هزار و ۲۰۶ قربانی رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس