کد خبر 1197851
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
شیوع ویروس کرونا باعث افزایش بدهی کشورهای در حال توسعه شده است

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد مشکل بدهی در دنیا مخصوصا در کشورهای درحال توسعه بسیار جدی‌تر از حد تصور است.

 به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد دنیا به خاطر فهم نادرست و پاسخ نامناسب به بحران کرونا با مشکل شدید بدهی مواجه است.

بیشتر بخوانید:

کرونا با اقتصاد جهانی چه کرد؟

 گوترش گفت این واقعیت که تنها شش کشور - آرژانتین، بلیز، اکوادور، لبنان، سورینام و زامبیا- نتوانستند در سال گذشته میلادی به تعهدات خود در قبال بدهی‌هایشان عمل کنند، توهم ثبات را به وجود آورده و درک نادرستی از جدی بودن شرایط ایجاد شده است.

 دبیرکل سازمان ملل اشاره کرد کشورهای در حال توسعه با درآمد متوسط مثل برزیل و آفریقای جنوبی وام‌های سنگینی از بانک‌های داخلی و نه سرمایه‌گذاران خارجی گرفته‌اند که نرخ بهره آنها بسیار بیشتر از وام‌های اعطا شده در کشورهای ثروتمند است. به این ترتیب خطر این وام‌ها نسبت به بحران بدهی قبلی در بازارهای نوظهور چندان قابل مشاهده نیست.

کرونا ۲۴ تریلیون دلار بدهی روی دست کشورها گذاشت

 وی تاکید کرد پیامدهای فاجعه‌بار بحران کرونا برای زندگی مردم و افزایش گرسنگی و فقر و مشکلات بسیار در مورد سلامتی و سیستم‌های آموزشی در بسیاری از موارد باعث بی‌ثباتی و ناآرامی های اجتماعی و در موارد اندکی باعث درگیری خواهد شد.

طبق تخمین‌های بانک جهانی، حدود ۱۲۰ میلیون نفر طی بحران کرونا وارد فقر شده‌اند و بسیاری از این افراد مربوط به کشورهای دارای درآمد متوسط هستند. سازمان ملل قبلاً هشدار داده بود بیش از دویست میلیون نفر به خاطر تاثیرات شدید و بلندمدت همه‌گیری ویروس کرونا وارد فقر شدید می‌شوند و تعداد کل افرادی که در این محدوده قرار دارند تا ۲۰۳۰ به یک میلیارد نفر می‌رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس