کد خبر 1173029
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
واکسن نمایه واکسیناسیون کودکان

دبیر کل سازمان ملل متحد با هشدار درباره تهدیدهای موجودیتی که جهان با آن مواجه است به کشورهای ثروتمند توصیه کرد در زمینه توزیع واکسن کرونا تنها به فکر شهروندان خود نباشند.

به گزارش مشرق، دبیر کل سازمان ملل دوشنبه شب، به سران جهان هشدار داد که جهان نه تنها با یک وضعیت اضطراری در زمینه کرونا و بدترین بحران اقتصادی مدت اخیر روبه‌روست، بلکه با تهدیدهای اقلیمی و تقابل ایالات متحده و چین، دو اقتصاد بزرگ جهان هم مواجه است.

بیشتر بخوانید:

اعتراف مدیرعامل فایزر به نزدن واکسن کرونای خودش!

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در یک سخنرانی مجازی گفت که بشر نمی‌خواهد فاجعه و بحران سال ۲۰۲۰ را تکرار کند. گوترش به بسیاری از آسیب پذیری‌های جهان امروز از جمله عدم توافق در مورد استفاده از فضای مجازی و خطرات فزاینده گسترش سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی اشاره کرد.

ببینید:

فیلم/ "واکسن آسترازنکا" در راه ورود به ایران

گوترش گفت: «در سال ۲۰۲۱ ما باید به رفع این آسیب‌پذیری‌ها بپردازیم و دنیا را در مسیر صحیح قرار دهیم».

وی در زمینه واکسن کرونا و توزیع آن با هشدار به کشورهای ثروتمند و توسعه یافته گفت: «اگر این کشورها تصور می‌کنند که با واکسینه کردن شهروندان خود امن خواهند بود و می‌توانند به کشورهای در حال توسعه بی‌اعتنا باشند، در اشتباه هستند».

گوترش گفت که این واکسن‌ها باید به عنوان کالای عمومی جهانی با قیمت‌های مقرون به صرفه عرضه شود.

دبیر کل سازمان ملل چندی قبل نیز از نبود وحدت و مشارکت کافی میان مردم جهان به منظور مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرد.گوترش گفت: «ما در جهانی زندگی می‌کنیم که اختلافات در آن بسیار است. ما همچنین شاهد بیماری کووید-۱۹ بوده‌ایم... جهان نتوانسته‌ برای مبارزه با این بیماری در کنار یکدیگر باشد، زیرا اختلافات وجود دارد»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    ان شالله نسل ادم منقرض بشه بقیه حیوونا بتونن زندگی راحتی داشته باشن
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
    0 0
    مثل اينكه مخاطب دبير كل ديوار بوده است وگرنه اتحاديه اروپا منع فروش واكسن به غير اعضاى خودرا تصويب نمى كرد وكسانى را كه خودرا نماينده تام الاختيار غرب به مردم ايران كرده اند اينطور شرمنده نمى ساخت عروس عروسى دارد وقول شروع واكسيناسيون به مردم داد ودادماد كه توليد كننده واكسن دراروپايى است خبر ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس