کد خبر 1197627
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
زلزله نورآباد لرستان، نهاوند را نیز لرزاند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: زمین لرزه‌ ۳.۷ ریشتری عصر امروز (دوشنبه) در نورآباد استان لرستان، بخش گیان در شهرستان نهاوند را نیز لرزاند.

به گزارش مشرق، «زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۷ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) عصر امروز دوشنبه شهر نورآباد مرکز دلفان در استان لرستان را لرزاند.»

«علیمردان طالبی»  افزود: این زلزله در بخش گیان شهرستان نهاوند استان همدان نیز احساس شد که براساس بررسی های انجام شده، هیچ خسارتی را به دنبال نداشته است.

وی اظهار کرد: به طور میانگین سالانه ۳۴۰ زمین لرزه در استان همدان روی می دهد که حدود ۹۰ درصد آنها قدرتی کمتر از ۲.۵ ریشتر دارند به نحوی که مردم متوجه وقوع و لرزش آن نمی شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: برخی از زلزله ها نیز با وجود قدرت بالای ۲.۵ ریشتر به علت خفیف بودن تنها توسط ساکنان در طبقات فوقانی ساختمان ها احساس می شود.

 طبق مطالعات پهنه بندی خطر، ۲ ناحیه واقع در مناطق شمالی و جنوبی استان همدان زلزله خیز است به نحوی که در منطقه جنوبی بخشی از شهرستان های ملایر و نهاوند بر روی گسل اصلی زاگرس قرار دارند.

همچنین گسل آوج واقع در استان قزوین مناطق و نواحی شمالی استان را تحت تاثیر قرار داده است اما خطر زلزله در مرکز و نواحی مرکزی استان همدان به ویژه شهر همدان به مراتب کمتر از سایر مناطق است.

بخش گیان از توابع شهرستان نهاوند دارای یک شهر و ۱۲ روستا با ۱۹ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 2
    زلزله تاهفت ریشترنباشد زلزله نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس